Gå til innhold
Hundesonen.no

17.mai


Marthe

Recommended Posts

Jobbe 12timers vakt med 100% helligdagstillegg å tjene masse penger......

133%?

Hmmmm.... jeg trekker i fjellrävenbuksa, pakker sekken og drar til skogs med Babs for å trene spor og felt tenker jeg :). Har ingen tilknytninger til slekt eller noe sånt her nede på Østlandet, og da faller det seg ikke så naturlig å feire 17. mai heller. Mulig det blir ettermiddagskaffe med nogo attåt hos nabo'n på kvelden ?

Min drømme - 17mai! Men uoppnåelig de nærmeste årene.

Her er det oppmøte på skolen klokka 06 30 <_< og så går det slag i slag. Sånn er det å ha korpsunger. Hvor er søljene? (Noen skal jo ha bunad på). Er skoene pusset? Hvor er marsjheftet? Skal jeg ta med både fløyta og piccoloen? Tog der vi bor, tog i byen og tog her oppe igjen. Fanfare og "Ja vi elsker" mens føttene gråter i nye sko. Kaos i byen og hvordan ser hatten til Mette Marit ut i år? Hjem og lufte hund som hater korps og styr og som ganske sikkert har dryppet løpetiden sin utover nyvaskete gulv og sofaputer! Mormor på besøk som lurer på om vi ikke kan stenge bikkja inn på soverommet, men nei det kan vi ikke og utslitte voksne og barn etter at lekene på skolen er slutt sånn i halv sju - tiden. Da er det hjem og lufte hund og lage middag og være blid vertinne og endelig er dagen over og hurre for det!

Glemte jeg å si at det er veldig veldig koselig? :) Men en gang om noen år, når den siste lille fuglen er ute av redet, da skal jeg sele på dyret (ja, det er vel en hund her da også) og gå langt inn i skauen og sitte på en knaus til det hele er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Skal tilbringe dgen i stallen. Kose meg masse med hesten, trene dressur, eller kanskje hoppe litt. Bade hele hesten, og la henne få god tid i solariumet.

Og så skal jeg drive litt sosialisering med lille Prada.

Om ettermiddagen blir det sikker grilling hvis været tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal feste hele natten, så skal vi på russefrokost til en lærerinne klokken 07.00 om morgenen, så er det hvile litt før ei venninne (russepresident) skal holde tale, så skal vi til byn og gå i russetog og feste om kvelden igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Greipstad( I kristiansand) Samles hele greipstad på nodeland, så går det folk i tog(Fra Skole til gamlehjem) Det er veldig koselig..:)

Jeg skal da ha med meg kita ned, å se på toget.SÅ skal jeg vel ta en tur med ho så skal familien ut å spise litt.. Eller kanskje grille:P hehe.. Hvis det blir fint vær da:P

SÅ er det på tivoli på kvelden da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere så var det jo mere stas. Men de siste årene har det bare blitt å ta på seg bunaden tusle ned til "sentrum" gå litt rundt, se på russetoget, og så gå hjem. Deretter griller vi og spiser sammen (vi som bor i huset + typen).

I år er det nok litt usikkert, mulig jeg bare holder meg hjemme, og gjør noe med bikkja. MEN grillmat blir det nok uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke feira 17. mai på flere år jeg, blir vel det samme i år da tenker jeg. Er jo i Sverige, gidder liksom ikke lage mitt egene tog her.

Bøndene på skola her brenner norske flagg liksom, og alle nazi-patriotene som er her kommer jeg vel til å få bank om jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Gjør som jeg pleier å gjøre.... Jobber. På dagen denne gangen. Etterpå finner jeg nok fram til skogen. Masse folk (uten hunder :)) er ikke for meg... Har heller ikke noe famillie på østlandet så dem tradisjonene blir ikke vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det tradisjonell middag på "Gamle Rådhus" med familie og slekt kl. 16. Deler av denne slekta ser jeg kun denne dagen, så det pleier som regel å bli riktig så hyggelig og strekker seg ofte til langt på kveld. Og Gamle Rådhus har garantert Oslo's beste kokk, så jeg ser frem til dette måltidet fra år til år... :)

Formiddagen blir det vel tur og aktivisering med hunden i skogen, før han blir alene hjemme en del timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til 17. kommer til å bli lang, så regner med jeg sover til utpå formiddagen den 17. Gidder ikke feire 17. Mai, men stikker kanskje til byn for å se hva forno moro de har i alle bodene. Også fyller broren min 20 på 17.Mai, så jeg skal opp til han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal entel til larvik 16-18 mai og så til ås 18-19 eller så skal jeg ta det rolig på hytta med Turbo å gå tur å trene å slappe av 16-17 mai og så opp til vinterhytta å slappe av der resten av helgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp i god tid så vi rekker å gå toget på Nykirke der jeg bor. Jeg kommer til å gå bakerst med Mona, sånn som i fjor (da kom vi på tv og greier, hehe). I år skal også kjæresten min være med, så det blir koselig :) senere på dagen drar vi til Horten for å se russetoget, da skal jeg ta bilde av klassekameratene mine i toget hadde jeg tenkt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg på frokost hos ei venninne kl. halv ni, før jeg sikkert går til byen og ser på tog eller no (er ikke helt sikker). Etter toget skal jeg ihvertfall hjem, og da får jeg besøk av mange venner, vi skal være hos meg en liten stund i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal jeg på frokost hos ei venninne kl. halv ni, før jeg sikkert går til byen og ser på tog eller no (er ikke helt sikker). Etter toget skal jeg ihvertfall hjem, og da får jeg besøk av mange venner, vi skal være hos meg en liten stund i hvertfall :)

HEEY! hvilken venninne?? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg ikke lyst til å gjøre noe som helst utenom å nyte en ekstra fridag sammen med Mikey. Men så har jo samboer'n en liten datter som skal gå i toget og da må jeg jo være flink "stemor" og ned til by'n for å se på.. Ta bilder og sånt veit.. Kunne egentlig tenke meg å tilbringe hele dagen under dyna... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har kjæresten tatt seg langhelg :rolleyes:

Så vi skal bare nyte at han har fri :P

Ingen av oss fester, så mulig vi tar oss en tur ut å ser på russetoget,og litt på tivoli etterpå :P

Så reiser vi vel hjem,leier en film,og slapper av bare...

Like koselig det..

For jeg har ei søster jeg vil være sammen med hele fredagen :)

Da blir hu nemlig 4år,og jeg har ikke sett henne på snart 2uker :P

I helgen blir det å ta det med ro =)

Besøke litt familie kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skal jeg og Luna skal se på lillesøster gå i barnetoget på skolen, så tar de gamle med seg Luna hjem mens jeg og noen venner tar en tur til byen får å se på toget som går der. På kvelden blir det sannsynligvis restaurant med venninnegjengen + kjæresten til hu ene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe. Så mens alle går i tog, søler is og blir irrterte over å bli tråkka på tærne, så sove jeg søtt...

Den hørtes digg ut..

Glemte og nevne at i alle 3 togene kommer jeg til og fly og småkjefte på alle barna som ikke kan marsjere. Og spessielt de værste jævlene som etter 10min "ååå, jeg er såå sliten, jeg har vondt i beinet" hva er det med dagens barn!? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...