Jump to content
Hundesonen.no

17.mai

Marthe

Recommended Posts

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

I år: Sover ut etter fyll natten lang. Drar kanskje til byen og går i tog. Hvis min tilstand er god nok så drar jeg på hytten utpå dagen.

(Er ikke slik hvert år, men det er hardt å være russ)

Her går alle i tog, og så blir det feiret på skolen etterpå med masse god mat og is, og så noe program på scena :rolleyes:

og det å gå i tog, er ikke lett her på bygda, så vet ikke om jeg tør å ta kjangsen på å bli med i år som jeg har bunadssko...vil ikke sette meg fast i ei myr eller noe :)

Går en lang tur med hunden om morgenen. Tar bussen ned til byen, og går i tog.

Etter på drar vi (mange i familien) på et hotell ned i byen her, spiser og koser oss. Drar hjem, og tar med hunden ned til skolen etter hvert, kjøper lodd og spiser is og drikker brus. Er er veldig mange småbarn i familien, så jeg hjelper til en del med dem, og det tror jeg de synes er stas :)

17 mai blir som alle andre mai-dager, sitte hjemme å lese til eksamen og gå en lang tur i skogen med hundene... SOM jeg gleder meg til å bli ferdig med studier! Før, når jeg ikke var i eksamenskoma i mai, pleide jeg å ta med hunden i toget, enten sammen med skolen eller hundeklubben.

16.mai blir det festing, men skal prøve å komme meg tidlig opp 17.mai, da skal jeg på en skogtur også skal bikkjene være alene hjemme, drar da til byen å ser på både toget og russetoget tenker jeg. Pleier også å dra til bestemor, om jeg gjør det i år er jeg litt usikker på.

Guest Vicky

Denne gangen skal jeg komme meg opp tidlig. I år skal jeg på byen med en venninne og se på noen russe-venner gå i toget. :)

Denne 17.mai'en skal jeg kjøre fra Kr. Sand til Asker, med en tur innom Skien for å hente en hundegård hos en Springeroppdretter:p Da jeg var liten var det tradisjon med tog og så grilling og sånt med venner utpå dagen.. I fjor var jeg russ og helt ødelagt:p

På 17. Mai så skal jeg gå i tog! :icon_fun: Etter toget så skal jeg spise snop og kose meg i byen med venninner! Må vel ha på meg bunad. (reklamere for mamma's bunadbutikk!) Så jeg blir nok ikke så lenge i byn nei! Bunad klør! Så skal jeg hjem og spise smørbrød med mamma og pappa! Etter det reiser hele gjengen til landet hvor vi er med på feiring på en skole. Etter det skal vi bare være på landet og kose oss! Masse turer og trening med Abby. :)

Sitte med hjemlengsel og få slemme meldinger fra mamma om hvilke kaker de har der <_< Blir ikke gjort stort. Tore skal jobbe fra kl 7 til klokken 19 den dagen, og jeg kommer meg ikke noe sted. Men kanskje like greit det, skal på grillfest den 16 og det pleier å gå hardt for seg (selv om jeg ikke er russ i år :))

Har egentlig ikke hatt noen tradisjoner siden jeg gikk andre året på vgs og ikke fikk dratt hjem til mamma de dagene. Får se om jeg ikke finner på noe med hundene, og så håper jeg svigers har noe godt til middag.

Jeg skal først sove,deretter ned i hvitsten å se på toget med hundene til veninna mi (Puma-korthåret vorsther og Jagger-Trekkhundmix,og ja,de brukes til trekk :) )

Ullis tar puma og jeg tar jagger og sofie(bestemor og bestefars kongepuddel) å som jeg gleder meg.

Og på kvelden drar vi på emmerstad og fester ! :)

Hmmmm.... jeg trekker i fjellrävenbuksa, pakker sekken og drar til skogs med Babs for å trene spor og felt tenker jeg :). Har ingen tilknytninger til slekt eller noe sånt her nede på Østlandet, og da faller det seg ikke så naturlig å feire 17. mai heller. Mulig det blir ettermiddagskaffe med nogo attåt hos nabo'n på kvelden ?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det kan ta litt tid fra bytte av hjem til hunden reagerer på det og forstår at det ikke er midlertidig. Med løpetid i tillegg kan det godt spille inn. Det kan godt henne at hun opplever løpetiden annerledes på et nytt sted enn der hun har bodd hele livet. Jeg har dessverre ikke så mye innspill utover det.
    • Hei, jeg skal lage hundegård til en kommende huskyvalp som skal bo i Hagen. Vurderer betongheller eller skifteplanen etc langs gjerdet sånn at den inn graver seg ut. Hvor store trenger disse å være? Holder det med 30x30 cm eller blir dette for smått?
    • Min samboer og jeg overtok for noen uker (3 uker) ei nydelig samojed tispe på 3 år, fra hans foreldre. Hun bodde før i Trøndelag, mens vi bor på Sørlandet, så det har vært en klimaendring for henne. Vi har passet henne en del før, så vi er ikke ukjente for Mira.  Siden vi er friluftsmennesker så har vi gledet oss masse til å få hund, og vi dedikerer mye tid til tur, ski og trening - noe hun selvfølgelig elsker! Vi har også brukt en del tid på å trene grunnleggende lydighet, da hun er sta og helst vil gjøre det hun selv ønsker, som en ekte samojed (; her har vi likevel sett stor fremgang på tur. I tillegg er hun veldig sjelden alene, vi er stort sett alltid med henne, tross at hun er vandt til å være en del hjemme alene. Jeg vil derfor tro at endringen i adferd ikke skyldes at hun er understimulert. Det er også viktig å nevne at den endrede adferden hovedsaklig gjelder når vi er hjemme og ikke ute på tur. Mira er generelt sett en veldig rolig og avbalansert hund, som tross rasen sjelden bjeffer eller synger. Hjemme har hun alltid pleid å være veldig rolig, og hun er en svært høflig hund som er veldig «enkel» å ha med å gjøre.  Så til problemet - hun har begynt å bjeffe og ule mye mer enn hva som er vanlig for henne, selv på natten. Hun virker rastløs og piper også mer enn vanlig. Hun sliter med å komme til ro, og mest bekymringsverdig av alt så spiser hun nesten ikke. Vi har ikke skiftet fôr, så her er alt likt (ønsker heller ikke å skifte da hun har en sensitiv mage). Hun har løpetid, så noe av problemene kan nok skyldes dette. Da jeg snakket med svigers nevnte de at det var vanlig at hun blir rastløs og oppmerksomhetssøkende eller pipete, men ikke at hun slutter å spise og begynner å bjeffe/ule. Legg merke til at vi har hatt henne i 3 uker, og at adferden begynte å endre seg for 1 uke siden, så trolig er ikke problemet at hun har flyttet? Vi ønsker likevel å gjøre denne overgangen så enkel og bra som mulig for henne, og viktigst av alt; at hun skal spise som vanlig. Har noen her tips til hva dette kan skyldes, eller hva vi bør gjøre? Evt om vi bør oppsøke veterinær? 
    • Altså, den totale motsetningen av en sånn hvit 😆 Er det en groenendael? Ekstremt søt, om jeg får si det! 
    • Har ikke kjøkkenvekt så hadde håpet på at noen kanskje hadde samme för og kunne måle opp for meg
  • Nylig opprettede emner

• Create New...