Gå til innhold
Hundesonen.no

Nærkontakt med en mår!

jaktlykke

Recommended Posts

Skrevet

I går var jeg så heldig at jeg var på rett sted til rett tid med kameraet!

Dette er en bildeserie av en mår - en uhyre sjelden kar å få sett i levende live. De er ekstremt sky og jeg har vært utrolig heldig som klarte å få ham festa på film :rolleyes:

Bikkjene gikk omtrent amok mens de snuste og snuste rundt trestammen, men de skjønte jo ikke at måren satt 4 m over hodene deres og lo av dem :icon_fun:

Nyt bildene!

24340.jpg

24341.jpg

24342.jpg

24390.jpg

Skrevet

Veldig flotte bilder, jaktlykke (imponerende at du klarte å få tatt bilder av en mår liksom)! :D ABilder av et nydelig dyr!

Jeg ser forresten veldig godt at de er i slekt med ilderene. Elsker dyra i mårfamilien. De er utrolig flotte.

Skrevet

Jøsses,,aldri sett noe sånt jeg? Den så veldig lite sky ut! Jeg hadde gått ut i fra at det var en bortkommen Ilder og kontaktet politiet jeg :)

Skrevet

Hehe - denne karen her er ganske så stor - dobbel størrelse av katta mi f.eks. Den er trengt opp i et hjørne her; den kommer ikke høyere opp i treet og nede på bakken er jo jeg og tre halvgale bikkjer :)

Men i det samme vi gikk derfra så pilte han ned fra treet i en viss fart og forsvant.

Her er et bilde til slik at man ser størrelsen - treet er 5-6 m høyt. Det kan være et tips å kikke opp i trekronene dersom dere går tur - han sitter gjerne der oppe i trygghet og følger med.

24497_s.jpg

Skrevet

Nydelige bilder jaktlykke!

Jeg ante ikke at måren var sååå stor jeg! Trodde, som Anette over her at de nærmest var på størrelse med en ilder...

Hva man lærer på sonen :)

Skrevet

Nydelige bilder! Fantastisk å få se et så sky dyr i levende live, og i tillegg ha kameraet for hånden!

Skrevet

for noen blinkskudd Helga Mari!

Jeg har også sett mår i levende livet, de er mye større enn man tror de er! Jeg var overbevist om at det var en jerv :rolleyes:

Jammen godt å ha en litt mer oppegående bestefar med seg som kunne avkrefte dette :)

Tror jeg trenger en liten oppfrisking i kunnskapene om mårfamilien ja..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...