Gå til innhold
Hundesonen.no

Og vi venter på valpen


Helene

Recommended Posts

Men var det ikke B-kull da?? eller var det greit å ikke ha B-navn eller skal den ha noe annet i kennel navnet?

Hverdagsnavnet trenger ikke å være relatert til kennelnavnet :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar
Nei, vet det men hva med kennel navnet da, har hun funnet ut det?

Får fortsette å svare for Helene jeg da, siden jeg er så godt i gang, hehe.

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsette å svare for Helene jeg da, siden jeg er så godt i gang, hehe.

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :innocent:

Ok, er det da River Nova Beware of Bono Poika og River Nova Beware of Blazing Taika ??

Fine navn. Betyr Tekla noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får fortsette å svare for Helene jeg da, siden jeg er så godt i gang, hehe.

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :ahappy:

Hihi, flott du svarer! :innocent:

Ok, er det da River Nova Beware of Bono Poika og River Nova Beware of Blazing Taika ??

Fine navn. Betyr Tekla noe ?

Siterer min egen hjemmeside like gjerne, jeg :D

Tekla er gresk, og betyr "heavenly fame" eller "glory of God" og jeg likte godt klangen i navnet, selv om det er noe hardt. Det er litt røffere enn "Cindy", "Sussi", "Lady" osv, noe som er viktig for at jeg skal føle meg vel med navnet :-) Det sies også at den første, kvinnelige martyren het Tekla, noe jeg synes er litt artig. Noen martyr blir hun neppe, ei heller noen himmelsk berømmelse, men for meg blir hun nok himmelsk uansett ;-)

Og ja, stemmer - det er River Nova Beware of Bono/Birk/Bajas Poika og River Nova Beware of Blazing/Bluey Taika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det endelig bestemt! Nå vet vi hvem som blir vår lille rakker, og det ble hanne 1, alså denne karen:

post-1499-1179919195_thumb.jpg

post-1499-1179919215_thumb.jpg

post-1499-1179919207_thumb.jpg

Nydelige lille Bono Poika!

Flere bilder ligger i bloggen på hjemmesiden min, og jeg tror Helene skal legge ut noen i løpet av dagen. Ellers har jeg også lagt ut noen videoer fra i går på hjemmesiden for dem som er nysgjerrige! :rolleyes:

Bare å titte!

http://pic7.piczo.com/hamahol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - er så kosleig med skryt!

Kan tro jeg og Hanne Marit var stolte av de små i går - da var de nemlig med på Tollerfestivalen, og ble beundret av både store og små. :P

Img_2252.jpg

Hanne Marit og Bono

Img_2217.jpg

Meg og Tekla

Nesten ikke forelska assa.angel.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, se på jentene da! :)

Minner meg om første natten med Archie'n.. Ute og lufter oss klarer ikke å holde fingra unna. ;)

http://i20.photobucket.com/albums/b207/Mar...mnattenP010.jpg

Hihi, ja merker jeg har lett for å stikke en hånd ned stadig vekk. Vanskelig å ligge unna! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på dem a... (valpene altså) :)

Glemmer hvor utrolig tykke dem er når de er valper. Må le litt hver gang jeg ser en. Ser så sorry ut der dem henger på armen.

Bare vent 5-6månder. da er de noen lange,tynne dråg av noen røde tornadoer:)

Gratulerer så mye, blir nok en herlig men slitsom tid fremover. anbefaler virkelig å skrive litt dagbok de første måndene. Jeg fant den jeg skrev til argon sine sprell for en liten tid tilbake. satt å lo så jeg gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på dem a... (valpene altså) :)

Glemmer hvor utrolig tykke dem er når de er valper. Må le litt hver gang jeg ser en. Ser så sorry ut der dem henger på armen.

Bare vent 5-6månder. da er de noen lange,tynne dråg av noen røde tornadoer:)

Gratulerer så mye, blir nok en herlig men slitsom tid fremover. anbefaler virkelig å skrive litt dagbok de første måndene. Jeg fant den jeg skrev til argon sine sprell for en liten tid tilbake. satt å lo så jeg gråt.

Hihi, ja utrolig hvordan de forandrer seg.

Har planer om å blogge en del (mens hun sover, ellers har jeg vel ikke tid :rolleyes:) mens hun er valp. Veldig gøy å ha for senere, og greit å kunne følge utviklingen i treningen på den måten. ;)

Gosh. Blir helt gal av veninga nå. 9 dager igjen..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh var du på tollerfestivalen! *grisemisunnelig*. Kjempeskjønne valper. Og så tykke og bamsete :) Decoy er bare lang for tiden han.

Hihi, ja det var stas. Gleder meg enormt til Tollerspecialen i Sverige i august, men gruer meg også - da skal hun nemlig stilles! ;)Det blir skummelt, det!

Jeg synes tollerne er så søte når de er langbeinte og tynne - de er liksom bare bein som flyr rundt og er propeller. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja det var stas. Gleder meg enormt til Tollerspecialen i Sverige i august, men gruer meg også - da skal hun nemlig stilles! :)Det blir skummelt, det!

Jeg synes tollerne er så søte når de er langbeinte og tynne - de er liksom bare bein som flyr rundt og er propeller. :Laugh:

Åh skal dit og du! Skal i dåp i porsgrunn den helgen der. Sukk alt kommer jo samtidig jo *ler* . Heliomarhundene skal dit å stilles. Ifjor ble kusinen til Decoy Bis unghund på spesialen ;) Hadde vært gøy å dratt for å se men men. Neste gang.

Ja de er søte da også ;) Søte stort sett hele tiden, særlig når de setter opp et smånebbete blikk og lager gryntelyder. Det er Decoy ekspert på.

Sitter å venter nå jeg også, på at guttene skal komme fra pporttrening så jeg får høre hvordan det har gått og om det har blitt noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skal dit og du! Skal i dåp i porsgrunn den helgen der. Sukk alt kommer jo samtidig jo *ler* . Heliomarhundene skal dit å stilles. Ifjor ble kusinen til Decoy Bis unghund på spesialen :) Hadde vært gøy å dratt for å se men men. Neste gang.

Ja de er søte da også ;) Søte stort sett hele tiden, særlig når de setter opp et smånebbete blikk og lager gryntelyder. Det er Decoy ekspert på.

Sitter å venter nå jeg også, på at guttene skal komme fra pporttrening så jeg får høre hvordan det har gått og om det har blitt noen bilder.

Åh, så kjedelig! Blir spennende å se Heliomarhundene ;)

Hihi, tollere er så kule! Jeg må få møtt Decoy en gang, han er så utrolig nydelig. ;) Jeg vil se bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig! Blir spennende å se Heliomarhundene :)

Hihi, tollere er så kule! Jeg må få møtt Decoy en gang, han er så utrolig nydelig. ;) Jeg vil se bilder!

Ja jeg vil også se bilder, men kjenner jeg samboeren min rett har han ikke tatt noen :rolleyes: Men håper på det beste selvsagt :closedeyes: Han skal forresten stilles den 17 juni. Det er ikke lenge til nå :shocked: Gruer meg litt ja, men er sjeleglad for at det ikke er jeg som skal i ringen med han. Skummelt jo! Vi kommer nok helt sikkert til å møtes på et eller annet hundearrangement etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil også se bilder, men kjenner jeg samboeren min rett har han ikke tatt noen :rolleyes: Men håper på det beste selvsagt :closedeyes: Han skal forresten stilles den 17 juni. Det er ikke lenge til nå :shocked: Gruer meg litt ja, men er sjeleglad for at det ikke er jeg som skal i ringen med han. Skummelt jo! Vi kommer nok helt sikkert til å møtes på et eller annet hundearrangement etterhvert :)

Oy, så spennende! ;) Det er jo ikke lenge til..

Jeg tror jeg må komme meg på et handlerkurs før specialen, for jeg har null peil på hva jeg skal gjøre i ringen, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, så spennende! :) Det er jo ikke lenge til..

Jeg tror jeg må komme meg på et handlerkurs før specialen, for jeg har null peil på hva jeg skal gjøre i ringen, haha.

Vi har vært på et handlerkurs men da uten hund :Laugh: Decoy var bare 7 uker når det var. Men heldigvis så er oppdretteren etterhvert ei dreven dame i utstilling så vi får hjelp av henne. Skal på heliomartreff dagen før så får nok noen siste gode råd før vi drar. Men det er bare valpeshow så det er jo ikke såå seriøst men alikevel. Litt greit å ha litt peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...