Gå til innhold
Hundesonen.no

Og vi venter på valpen

Helene

Recommended Posts

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar
I følge Lillian hadde Gudrun bestemt seg for det, ja :P

Men vi skal likevel vente til etter valpetesten tror jeg! =) Jeg planlegger forresten en tur nedover neste tirsdag, på dagtid, ganske tidlig tror jeg, og Gudrun blir nok kanksje med! =) Jeg gleder meg som en liten unge! Da skal jeg kanskje ta med Bajaz også, så det blir morro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi skal likevel vente til etter valpetesten tror jeg! =) Jeg planlegger forresten en tur nedover neste tirsdag, på dagtid, ganske tidlig tror jeg, og Gudrun blir nok kanksje med! =) Jeg gleder meg som en liten unge! Da skal jeg kanskje ta med Bajaz også, så det blir morro! :)

Valpetesten? Vil du fortelle litt om det?

Gleder meg til du vet hvilken som blir din :P

De er jo så nydelige alle sammen (får ikke sagt det nok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpetest er noe ihvertfall vår oppdretter pleier å gjøre med valpene i ca.7 ukers alder. Vet ikke så voldsomt mye om det, så dere andre må bare korrigere meg! =) Ihvertfall så er det flere forskjellige ting, som f.eks se om valpen tar initiativ til kontakt. Man skal krølle sammen et papirark og kaste det på gulvet, og se hvordan valpene reagerer på det, en og en. Da får man se litt mer av personligheten dems. Det er ihvertfall meningen. Men jeg leser en bok nå, "kulturkollisjonen mellom hund og menneske" og der mener forfatteren at dette bare er tull, så jeg vet ikke helt jeg, tror det er morsomt å ta en valpetest, og se hva du får ut av den, men ikke legge alt for mye i det. Det er jo tross alt oppdretter (eller her; Lillian forvert til tispa) som kjenner valpene best, som har sett dem hver dag i 8-10 uker).

Håper du ble litt klokere, og at dette ikke bare var forvirrende..! Hehe, Helene får legge til litt, om hun føler det er noe som skal legges til! Haha..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpetest er noe ihvertfall vår oppdretter pleier å gjøre med valpene i ca.7 ukers alder. Vet ikke så voldsomt mye om det, så dere andre må bare korrigere meg! =) Ihvertfall så er det flere forskjellige ting, som f.eks se om valpen tar initiativ til kontakt. Man skal krølle sammen et papirark og kaste det på gulvet, og se hvordan valpene reagerer på det, en og en. Da får man se litt mer av personligheten dems. Det er ihvertfall meningen. Men jeg leser en bok nå, "kulturkollisjonen mellom hund og menneske" og der mener forfatteren at dette bare er tull, så jeg vet ikke helt jeg, tror det er morsomt å ta en valpetest, og se hva du får ut av den, men ikke legge alt for mye i det. Det er jo tross alt oppdretter (eller her; Lillian forvert til tispa) som kjenner valpene best, som har sett dem hver dag i 8-10 uker).

Håper du ble litt klokere, og at dette ikke bare var forvirrende..! Hehe, Helene får legge til litt, om hun føler det er noe som skal legges til! Haha..!

Forstod nok mer hva det var nå :P

Dere får ha lykke til. og bilder er alltid en fin ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får ha lykke til. og bilder er alltid en fin ting :)

Her kommer noen etterlengtede bilder..! Har stjålet dem fra oppdretter--! Så hysj-hysj! :P hehe

post-1499-1179144571_thumb.jpg

Hann 2 viser åssen man skal marsjere..!

post-1499-1179144581_thumb.jpg

Hann 1 , ganske nydelig!

post-1499-1179144600_thumb.jpg

Hann 3 poserer flott

post-1499-1179144610_thumb.jpg

Hann 2 snakker med mamma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1499-1179145105_thumb.jpg

Og til slutt, Tekla som viser åssen man marsjerer..!

That's my girl. Haha.

De ble prøvd på skudd her på lørdagen, men alle valpene fant det best å sove videre. :)

Jeg vil være med dere til tirsdag! Haha. *Mumle stygge ord om jobb*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gurimalla. blir helt dårlig av å se sånne bilder:) Jeg som lovte meg selv når argon var valp at jeg skulle aldri si en valp var søt igjen...hans tornadotider er visstnok glemt for lengesiden,hehe

Har du bestemt deg for valp nå hanne marit? Jeg synes hann 2 var helt fantastisk i tegningene. også er jo jeg vant til lys nese så jeg synes det ser veldig rart ut med mørke neser:) Men se på den hvite tuppen på halen! Er han hentet rett ut fra revenka eller hva :hmm: Herlig!

Forslag til stamtavle navn... Been there, done that. hehe, passer bra for en nysgjerrig og lærevillig toller som kommer til å komme borti det meste hvertfall :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja nei navnet er bestemt! Det har oppdretter bestemt, så det er ikke noe å diskutere lenger, River Novas Beware of Bono Poika heter han.

Ja, de er nydelige hele gjengen spør du meg, og det er egenltig greit at ikke det er jeg som avgjør hviklen som blir min, men opppdretter. Men det har blitt bestemt at vi nok ikke får hanne 3 fordi jeg har falt for 1 og 2 og hanne 3 ikke har noen spesielle kvaliteter som bør tilsi at han blir vår, dessuten er nok han den tøffeste, og som førstegangs tollereier, så er nok ikke det noe særlig smart..! =)

Hann 1 en den eneste uten hvitt på halen, alle de andre har det,så han er jo litt spesiell sånn da..! =) :hmm: hehe.. Nei, ikke vet jeg, det er ihvertfall en spennende tid, det er sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Hanne Marit skrev istad, skal vi nedover på tirsdag for å ta valpetest, og da kommer det nok masse nye bilder! :hmm: Jeg var heldig og så dem på webcam i går, og de har blitt kjempestore, og selvsagt utrolig vakre. :hmm:

Disse tre siste ukene kan virkelig ikke gå raskt nok! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Hanne Marit skrev istad, skal vi nedover på tirsdag for å ta valpetest, og da kommer det nok masse nye bilder! :hmm: Jeg var heldig og så dem på webcam i går, og de har blitt kjempestore, og selvsagt utrolig vakre. :hmm:

Disse tre siste ukene kan virkelig ikke gå raskt nok! :P

Vel, det er bare å bruke tiden til å sove og lade opp. For når den lille røde tornadoen er i hus, da kan man bare glemme å slappe av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Hva med Bianca? ^_^ Eller hvis den har bliss så kan du kalle den for Bliss sånn som en jeg kjenner kalte sin hund for ;)

Hun heter vel Tekla nå. :o

Jeg er såå spent altså.. Iik!

Og døh.. Archie er ikke hormonell lenger, han er bare en engel han. *snufs* :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun heter vel Tekla nå. ;)

Jeg er såå spent altså.. Iik!

Og døh.. Archie er ikke hormonell lenger, han er bare en engel han. *snufs* :shocked:

Hihi, vi er to som er spente ;)

Og beklager - jeg må ha mistolket enkelte av dine innlegg ettersom jeg trodde Archie var hormonell. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Tss, jeg har nå innsett at det er visst bare Archie. :o

Gud, hva er det jeg ler av?! :shocked: ... Neida, Frisbee (Carina) likte han. Og han skal nok være snill med Tekla så! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke å lese igjenom alt så jeg vet ikke om du har navn eller sånt.

Jeg syns Blizzard (eller ossen det skrives, altså Snøstorm) er fint jeg så kan du kalle henne Bliz til vanelig.

River Nova`s Blizzard Taika

Eller hva kennel navnet skulle være...

Ellers så liker jeg Bonnie jeg også,liker det til dem som har noe rødt på seg :innocent:

En ponni i stallen som heter det og jeg og en vennine kaldte opp en kjempe søt kanin i butikken etter det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke å lese igjenom alt så jeg vet ikke om du har navn eller sånt.

Jeg syns Blizzard (eller ossen det skrives, altså Snøstorm) er fint jeg så kan du kalle henne Bliz til vanelig.

River Nova`s Blizzard Taika

Eller hva kennel navnet skulle være...

Ellers så liker jeg Bonnie jeg også,liker det til dem som har noe rødt på seg :ahappy:

En ponni i stallen som heter det og jeg og en vennine kaldte opp en kjempe søt kanin i butikken etter det :D

Valpen har fått navn den, Tekla :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...