Gå til innhold
Hundesonen.no

Diezel - Dobermann

Calina

Recommended Posts

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Takker. Prøve tar vi en eller annen gang over sommeren. Jeg må få sporet i orden...lillegutten har intet som minner om en dekkmarkering..*fnis*

Apportene er og ganske kunstneriske utført.... :rolleyes:

Det klarer dere fint å fikse :)

• 6 months later...
Skrevet

Legger inn noen nye bilder her - siden sist er Diezel atter en gang blitt Norsk Dobermann Vinner. :P Såvidt jeg vet er ikke noen så unge som han blitt det to ganger.

Vi har også nytt sommeren med reising og trening - jeg savner dette,og gleder meg til soool sommer ogGRESSbaner igjen !

694-0709-019.jpg

flen0009.jpg

694-0709-001.jpg

flen09.jpg

flen9.jpg

flen11999.jpg

flen1911.jpg

flen191.jpg

flen19191.jpg

:):)

Skrevet

BLE ? Vi har ikke vært oppe til en eneste prøve enda vi. :) Bildene her er fra i sommer,og mer bitearbeid har vi nesten ikke gjort. Det er stor forskjell på figuranter og metoder,og det er ikke lett å finne de som gjør ting på ens måte,for å si det slik...

Jeg har god tid,og velger å vente på "min" figg, fremfor å ødelegge mer enn det jeg har gjort. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...