Gå til innhold
Hundesonen.no

Diezel - Dobermann


Calina

Recommended Posts

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle! ;) Selv synes jeg jo gutten er verdens beste og vakreste og alt sammen, men er jo ekstra kjekt når man får resultater som sier det samme. :)

Nå håper vi bare det går veien for Benny Blid i Stavanger også...da er gutten Nuch.

Så skal vi begynne å planlegge turen til England i mars - juhuu! (må jo nesten til Crufts når han har kvalliken fra to land)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var den her...2 års dagen til min vakre sorte solstråle. Diezel er mitt lys, min kjærlighet og min støtte. Verdens beste Diezeldyr - helt enkelt! :P Hans søster som jeg og er så heldig å ha fått hjem, er bare herlig hun og. :P

GRATULERER MED DAGEN MINE VAKRE SOLSTRÅLER!

:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått vakreste dobergutten :)

Da er det vel ikke lenge til N UCh'en :ahappy:

N UCH`en var i havn første utstillingen etter fyllte 2 år.. Vi ble BIR og BIS 2 hos NSBK dagen før NKK Orre. :P:)

Så nå er det trening som står på programmet fremover.... :)

seminarGilbert.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Jeg fikk cert på Diezel og hans søster som ble BIM denne dagen. Når Diezel fikk sitt cert,tok dommeren meg i hånden og sa at han hadde dømt dober i mange mange år, og sett denne rasen bli dårligere og dårligere -ingen underkjever, dårlige snipete hoder, ingen kraft, ingen masse eller benstamme og dårlige vinkler.

Dennne hannhunden din - sa han, er den beste jeg har sett i Norge på lenge. En alldeles nydelig hund!

(-trenger jeg si at jeg hadde klump i halsen på dette tidspunkt...? :ahappy: )

Når vi så sto i beste tispeklasse fortalte han igjen hvor glad han var for å se slike dobere som de han hadde sett der denne dagen.

Vi fikk og mange hyggelige kommentarer fra folk rundt ringen,og når jeg tok imot BIS 2 rosetten, tok dommer meg igjen i hånden og sa "nydelig hund!"

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye! Han er flott altså!

Dere går avogtil i Kanadaskogen?

Jupp. Avogtil er vi i canadaskogen, men ikke ofte. Det er for mange rare folk og hunder der til at jeg tør ha dem løse. Vi går heller andre steder hvor det er mindre folk og ingen som kjefter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Avogtil er vi i canadaskogen, men ikke ofte. Det er for mange rare folk og hunder der til at jeg tør ha dem løse. Vi går heller andre steder hvor det er mindre folk og ingen som kjefter..

Mange rare folk ja. Men er jo utrolig fint å gå der nå som de har laget grusvei rundt hele. Vi går avogtil der, men har Ace sjeldent løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N UCH`en var i havn første utstillingen etter fyllte 2 år.. Vi ble BIR og BIS 2 hos NSBK dagen før NKK Orre.

Grattis grattis, og nei, ingen overraskelse :ahappy: Kjempeflotte tilbakemeldinger og, men såååå fortjent. Dober er en rase jeg liker veldig godt, men det er få som får meg til å sikle sånn som Diezel :)

Og søsto er vel ikke stort dårligere :P

Jupp. Avogtil er vi i canadaskogen, men ikke ofte. Det er for mange rare folk og hunder der til at jeg tør ha dem løse. Vi går heller andre steder hvor det er mindre folk og ingen som kjefter..

Enig der... går heller turer på jordene og i skogen på Flesland der vi bor nå... Da vi bodde i dalen, så var det enklere å gå i Kanadaskogen, men... som du sier, mye rare folk og hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Lenge siden jeg har oppdatert her, ser jeg...hehe...

Gutten har nå blitt snart 2 1/2 år gammel,og har fått sine første brukstitler BH og B. Vi trener videre mot start i IPO 1,og koser oss i skauen. Med oss har vi og søster Gina, som havnet hos meg for litt over 1 år siden nå - jammen går tiden fort...hehe. Hun har også blitt NUCH og tatt sin BH prøve. :) Med henne vil jeg se hvor langt nesen hennes kan ta oss også, hu er helt rå i sporet.

Og jeg kan ikke annet enn å le når slike bilder som dette dukker opp...disse er fra trenings samling i helgen.. :lol::):lol:

Sjekk de øra daaa...lol

Krist09.jpg

Krist03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du tenkt å gå prøve med han? :) Trener du forsatt i SBK ? ;)

Gratulerer så mye med bestått ferdselsprøve og begynnerprøve :P

Takker. Prøve tar vi en eller annen gang over sommeren. Jeg må få sporet i orden...lillegutten har intet som minner om en dekkmarkering..*fnis*

Apportene er og ganske kunstneriske utført.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...