Gå til innhold
Hundesonen.no

Diezel - Dobermann


Calina

Recommended Posts

Ser det er lenge siden det har vært en billedspam fra meg her...så jeg legger ut noen jeg. ;)

Odin & Diezel

diezel3.jpg

Sovedyr..

diezel2.jpg

Svartingen i skauen

diezel1.jpg

Lillegutt 6.5mndr gammel

diezel027_lite.jpg

Sliten etter laaang kurshelg..;-)

diezel053_lite.jpg

Hodebilde 6.5mdr gammel

diezel002_hode.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 142
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Guest Gråtass

Grattis med BIS valp da! Morro at det finnes både pene og brukbare dobbiser.

Lykke til videre med Diezel, han blir nok den nye up and coming IPO star. banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld uvitenheten, men hvem/hva er det?

Wobbler er en sykdom som rammer nervesystemet,og gjør hunden langsomt lam. Det begynner som regel i bakbena,og går fremover til forbena. Det er forskjellige varianter av wobbler, men alle har tilslutt dødelig utgang. Odin hadde den hissigste varianten - jeg fant ham om morgenen lam i bakparten ifjor sommer - dette varte kun en liten time,og så var han helt fin igjen. Etter flere besøk hos en av norges beste vetrinærer på neurologi, var det ikke annet å gjøre enn å avlive hunden min før han hadde det for vondt. Odin fikk slippe jo før jo heller. Jeg hadde ikke orket å se ham skjelve i bakbena,og ikke være i stand til å jobbe slik vi pleide.

Det står mye info om wobbler på nettet,om man søker på det. Mange opererer med gode resultater,og har da hunden sin gjerne i mange år helt fin, men min hund hadde rett og slett for ødelagt nakke til dette.

Grattis med BIS valp da! Morro at det finnes både pene og brukbare dobbiser.

Lykke til videre med Diezel, han blir nok den nye up and coming IPO star. banana

Takk for det! :yes: Jeg håper selv at han kommer til å gjøre det bra i b.l.a IPO. Men først må vi igjennom trassalder, MH test, ferdselsprøve og noen flere utstillinger... ;)

Odin må vært den flotteste dobermannen i hele Norge.. Fy fader. :shocked:

Flinke og nydelige Diezel! :ahappy:

Ja, Odin var en spesiell gutt...han er dypt savnet ! Men han fikk prege lille Diezel her,og det er jeg glad for.

Svartingen ser jo og så langt ut til å bli en bra representant for sin rase. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...