Gå til innhold
Hundesonen.no

webmaster hundesele


Recommended Posts

Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Pippin i sin webmaster:

Har lyst på den jeg og, men det irriterer meg at den ikke har refleks. Hvilken størrelse har Pippin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Men nå bør jo sæler være passe også da.. Hverken for liten eller for stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin sin er small.

Dette står om small:

Small passer til hunder som er mellom 45 cm og 76 cm rundt det bredeste partiet av ribbeina, og som er minimum 38 cm fra nakke til halefeste.

(Jeg synes jo egentlig ikke at Pippin er en liten hund, men hvis han står ved siden av en GD så er han vel det likevel....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Bridie tispe da, så ikke noe problem :P

Men, blir uansett ikke noe denne måneden.. Hu får klare seg med Buffys gamle sele som er litt for stor en stund til. Den j**** årsavgifta tok knekken på økonomien gitt! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kom over denne på Ruffwear sin side.. og der var den (uten frakt) priset til 210 ca. for "small" (mot 399,- her i Norge). Dessverre, så har de ikke salg til oss i Norge. Men det må da være noen andre utenlandske nettsider som selger denne? Nå har jeg lett litt rundt og finner det ikke, men er det noen andre som har ideer? Amazon hjalp meg ikke, fant Ruffwear artikler, men ikke Web Master selen.. sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i Sverige uten hell.. Tyskland, men er ikke så skarp i tysk, så fant ikke noe der.. I danmark har de den til 339 danske kroner, og med en bror i danmark kunne jeg fått den levert i påsken.. Men, 339 danske, blir fort 380 norske, og på canis med VIP rabatt blir det 404 inkl porto.. Så, 20 kr for å få selen til påske er ok. :)

Ellers hadde de den på Hundemiljø på Eidsvoll, de skal legge ned butikken nå og har 35-40% på alle varer.. Der kom selen på 298 kr, men.. KUN i størrelse large.... Typisk..

Nå kapitulerer jeg, den blir bestilt på Canis i kveld.. Men, om noen har et gavekort de vil gi meg, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kjempefin sele, med masse justeringer. Om planen er å kløve med hunden og, anbefaler jeg kløven palisades pack (eller noe sånt?) som er festet i selen med borrelåser og spenner. Eneste "problemet" er at det fester seg litt dritt i borrelåsen på selen når man bruker den uten kløv-veskene.

Jeg kjøpte min for rundt en tusenlapp eller noe på www.barehund.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Jamen da så, da er det bare å høre om noen i huset er interessert i å betale eller om jeg må ut med penger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørekjøring også?

Det har jeg ikke prøvd, så kan ikke garantere at den fungerer optimalt til det. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Er to muligheter til å feste bånd, et bak skuldrene og et helt bakerst omtrent, så vil tro det er mulig å få riktig trekkvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan man bruke denne selen til trekking ????

Skal til USA og lurer på å kjøpe den der borte.

Men da må det gå ann å trekke/bruke den, ellers er det bortkastet penger. Min hund er nemlig en sikkelig trekkmaskin ....he he he he

Leste på Canis at selen er polstret med fleece, masse justeringsmuligheter og sitter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla trekker i hvertfall fint i den helt uten problemer.

Så, ja jeg vil si man kan bruke den til trekking. Jeg er veldig fornøyd emd den! :)

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

harness_cord_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

Den satt jo perfekt! :)

(Forresten bra at ikke navlestrengbåndet finnes i rosa :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Hei Lizzie!

Jeg bestilte small til Rufus (han er 58 cm rundt brystet) men den var litt stor.Jeg regulerte den så liten som mulig men den bakerste magereimen kom for langt bak (for han som er gutt.) Så jeg har returnert den og satser på at x-small passer bedre.

mvh

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...