Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bø

Line_

Recommended Posts

Først må jeg igjen gratulere Kristine og Oscar med BIR, CERT og CACIB av 42 hunder, det er jo bare helt rååå bra. Kristine du er bare mega flink til og vise hund, og Oscar var jo i topp form. Han burde vært plassert i gruppa også!

For våres del gikk det sånn passe.. stilte i åpenunghundklasse fikk: 1 Kval 2 Konk og CK.. Så ikke kjempe fornøyd men men.. hun er ikke mere en 18 mnd og ser ut til og utvikle seg den rette veien. Nå blir det vel NKK bergen, og NKK harstad neste..Krysse fingerne for stor certet :-)

Hunden vi stilte var forresten NORD JV-06 Rexob Urban Queen (Embla)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar
Tar gjerne imot resultater fra gruppe 1 om noen vet.

Beauty (Leeland Queen in stashine) ble plukket ut som en av 6 "finalister" (30 i gruppa), men ble ikke plassert.. resten vet jeg ikke.

Gratulerer til alle vinnere! Selv har jeg sittet hjemme og jobbet med hjemmesiden min, da jeg var en dag forsen med påmeldingen. *mumle* :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg igjen gratulere Kristine og Oscar med BIR, CERT og CACIB av 42 hunder, det er jo bare helt rååå bra. Kristine du er bare mega flink til og vise hund, og Oscar var jo i topp form. Han burde vært plassert i gruppa også!

For våres del gikk det sånn passe.. stilte i åpenunghundklasse fikk: 1 Kval 2 Konk og CK.. Så ikke kjempe fornøyd men men.. hun er ikke mere en 18 mnd og ser ut til og utvikle seg den rette veien. Nå blir det vel NKK bergen, og NKK harstad neste..Krysse fingerne for stor certet :-)

Hunden vi stilte var forresten NORD JV-06 Rexob Urban Queen (Embla)

:ahappy: Tusen takk, og tusen takk for alle andre gratulasjoner, er først nå det er gått opp for meg hva vi egentlig greide :hug:

Gratulerer til alle andre og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Vi er godt fornøyde ja, det var over all forventing, mer kan leses i bloggen og hjemmesiden når den er oppdatert;)

oscarbir.jpg

Stilte også Bedlingtong Terrier, Symretoppen's Friendship Anton og vi tok jammen meg BIR der og, gratulerer til eier Siv!:o

Wow, grattis! :ahappy: Så morro! Damn, skulle vært med likevel gitt :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel gratulere meg selv og min 10 mnd gamle Roma med sitt første cert... :hug:

ble slått av 2 Champions, som ALLTID fortjener å vinne.... så hun ble 3BTK med Cert...

Stolt av henne jeg... :icon_fun: Vel verdt turen på 10 timer fra Bergen (om hemsedal, gadd ikke vente på kolonne på Haukeli *hehe*) og 7,5 time hjem igjen... lang helg, men alt i alt en meget fornøyelig opplevelse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med CERT! Det er jo alltid et bra resultat. Var det mange belgere?

Takker :ahappy: Ja jeg er storfornøyd!! hehe...

Det var 27 terver påmeldt... er ikke helt sikker på hvor mange som møtte... var vel 23-34 som møtte... men med stor konkurranse i spesielt Åpen klasse tispe så takker og bukker jeg for certet på min Junior tispe.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot resultater fra gruppe 1 om noen vet.

An-Magrit ble BIR med Aussiegården's Shanto (vet ikke om det er det navnet som står i stamtavlen, men han heter i hvertfall det). Hun ble også BIG2. Han er ikke eldre enn rundt året og har nå fått 1 lite og 1 stort cert! :D

Min kjære instruktør Wenche Lervik tok 2.plass med scäferen sin Lara, i LP.

Litt usikker på hvilken klasse, men regner med det enten var kl 3 eller elite.

Klasse 1 :D Hun debuterte

EDIT: Her er resultatene: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1168860594734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klasse 1 :D Hun debuterte

Sikker på det altså? Mulig jeg har missforstått, men Lara er begynner jo å bli ganske gammel. Demo er den yngste av de to, så tenkte det var mest sannsynlig at hun hadde debutert med han. Men samma det.. Hun var der i allefall :D

EDIT: Gratulerer med deres resultat forresten! :o

EDIT 2: Du hadde søren meg rett! Det var i klasse 1 :P Overvurdert instruktøren en smule :angel:

Men elite er målet i allefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte min Oscar,rottweiler. Han fikk CK og ble 3.BHK. Er utrolig fornød me det, av 35 påmeldte hunder kom han langt og ble kunn slådd av "sitt" oppdrett. Det var kun 5. gang jeg stiller også så vi er kjempe fornøyd!

Gratulerer til alle andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere; fullt fortjent med landslagstropp-plass! Dere var utrolig flinke! Ble særlig imponert over hunden som ble "revet ut av" buret og kastet inn i ringen, uten oppvarming. Hmmm... En litt u-oppmerksom fører kanskje... :baby:

Da var det deg jeg så! Siklet litt på hunden din! :baby: Utrolig pen altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...