Aya Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Hvis du fikk gi et godt tips - men bare ett- til en nybakt hundeeier med ambosjoner om konkurranse, hva ville du da fortalt han?
Turnip Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Kontakt, kontakt, kontakt, det er nøkkelen til mye det!
Carina Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Velg hundeskole og gren med omhu! What? Why? Jeg vil teste ut alt..
Wanderlust Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 What? Why? Jeg vil teste ut alt.. der må jeg si meg enig. Man finner ut av hva man ønsker og hva som fungerer, når man har testet det ut. Men må nok si siden alle har navnt kontakt: INNKALLING!
tuppetroll Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Bygg opp en god forsterker! (og finn en hundeskole/klubb/treningsgjeng som vil trene på en måte som passer din hund)
MarieR Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Masse miljøtrening og sosialisering med forskjellige hunder og steder!
softis Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Det viktigste er at dere skal trives sammen.
Ricco Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Hvis du fikk gi et godt tips - men bare ett- til en nybakt hundeeier med ambosjoner om konkurranse, hva ville du da fortalt han? Det måtte være å jobbe kontakt.
Guest Vicky Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Veldig viktig det som Tuppetroll og Alucinor sier.
Aya Skrevet 5. Februar 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Bygg opp en god forsterker! Definitivt (bortsett fra å ha det gøy da). Med en god forsterker løser alt seg, som regel.
alucinor Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Jeg vet at kontakt er kjempe viktig når man skal konkurrere og trene godt, men, jeg ser så alt for mange som glemmer å ha det gøy når de konkurrerer. De tar det hele så himla alvorlig og går ut av ringen med et surt fjes dersom de har bommet på noe. Liker best dem som smiler og ler og fullroser hunden selv om en eller flere øvelser gikk til *******. Så for meg, det viktigste er å ha det moro når man jobber sammen.
Guest Vicky Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Jeg vet at kontakt er kjempe viktig når man skal konkurrere og trene godt, men, jeg ser så alt for mange som glemmer å ha det gøy når de konkurrerer. De tar det hele så himla alvorlig og går ut av ringen med et surt fjes dersom de har bommet på noe. Liker best dem som smiler og ler og fullroser hunden selv om en eller flere øvelser gikk til *******. Så for meg, det viktigste er å ha det moro når man jobber sammen. HELT enig! Det er det aller viktigste. Ser også stadig folk som tar det forferdelig alvorlig, og blir skikkelig nedfor hvis det går dårlig. Jeg liker også å se folk som smiler og som virkelig gjør det fordi de syns det er gøy. Jeg syns man skal ta alt som læring, og får man en null skal ikke det gjøre noe. Så lenge det er en glad null Har man det morro kan man få til det meste.
Ingvild Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Tren opp flere gode forsterkere og god kontakt i mange forskjellige miljøer og med hunder og andre forstyrrelser. (hoho, der fikk jeg sneket inn tre råd i ett!)
Mud Skrevet 5. Februar 2007 Rapporter Skrevet 5. Februar 2007 Som flere var inne på: bygg opp forsterkere og tren mye miljø slik at du har et godt grunnlag før du konsentrerer deg om øvelsene.
MonicaT Skrevet 6. Februar 2007 Rapporter Skrevet 6. Februar 2007 1. Ha det gøy 2. Være konsekvent ( da sparer du deg for mye uvaner du må avlære etterhvert )
ida Skrevet 6. Februar 2007 Rapporter Skrevet 6. Februar 2007 What? Why? Jeg vil teste ut alt.. Konkurrere i alt??
Carina Skrevet 6. Februar 2007 Rapporter Skrevet 6. Februar 2007 Konkurrere i alt?? Nei altså hehe. Døgnet har jo bare 24 timer. Konkurrere i to grener og ha de andre som avveksling en gang i blant. Men liksom prøve alt litt iallefall.
charlotte Skrevet 6. Februar 2007 Rapporter Skrevet 6. Februar 2007 Enig med de andre som svarte dette jeg; ha det moro!
ellish Skrevet 6. Februar 2007 Rapporter Skrevet 6. Februar 2007 Helt enig! Ha det moro og la hunden se hvor kjekt det er å følge deg
Wheaten terrier Skrevet 12. Februar 2007 Rapporter Skrevet 12. Februar 2007 Kontakt tror jeg, hvis jeg bare får si en ting Men å ha det moro sammen med hunden er også minst like viktig Og miljø-og sosialtrening, og innkalling... Ikke lett og bare gi et tips
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar