Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis du skulle gi et tips!


Aya

Recommended Posts

Skrevet

Hvis du fikk gi et godt tips - men bare ett- til en nybakt hundeeier med ambosjoner om konkurranse, hva ville du da fortalt han?

Skrevet
What? Why? Jeg vil teste ut alt.. :ahappy:

der må jeg si meg enig. Man finner ut av hva man ønsker og hva som fungerer, når man har testet det ut.

Men må nok si siden alle har navnt kontakt:

INNKALLING!

Skrevet
Hvis du fikk gi et godt tips - men bare ett- til en nybakt hundeeier med ambosjoner om konkurranse, hva ville du da fortalt han?

Det måtte være å jobbe kontakt. :ahappy:

Skrevet

Bygg opp en god forsterker! Definitivt (bortsett fra å ha det gøy da). Med en god forsterker løser alt seg, som regel.

Skrevet

Jeg vet at kontakt er kjempe viktig når man skal konkurrere og trene godt, men, jeg ser så alt for mange som glemmer å ha det gøy når de konkurrerer. De tar det hele så himla alvorlig og går ut av ringen med et surt fjes dersom de har bommet på noe. Liker best dem som smiler og ler og fullroser hunden selv om en eller flere øvelser gikk til *******. Så for meg, det viktigste er å ha det moro når man jobber sammen.

Skrevet
Jeg vet at kontakt er kjempe viktig når man skal konkurrere og trene godt, men, jeg ser så alt for mange som glemmer å ha det gøy når de konkurrerer. De tar det hele så himla alvorlig og går ut av ringen med et surt fjes dersom de har bommet på noe. Liker best dem som smiler og ler og fullroser hunden selv om en eller flere øvelser gikk til *******. Så for meg, det viktigste er å ha det moro når man jobber sammen.

HELT enig! Det er det aller viktigste. Ser også stadig folk som tar det forferdelig alvorlig, og blir skikkelig nedfor hvis det går dårlig. Jeg liker også å se folk som smiler og som virkelig gjør det fordi de syns det er gøy.

Jeg syns man skal ta alt som læring, og får man en null skal ikke det gjøre noe. Så lenge det er en glad null :ahappy: Har man det morro kan man få til det meste.

Skrevet

Som flere var inne på: bygg opp forsterkere og tren mye miljø slik at du har et godt grunnlag før du konsentrerer deg om øvelsene.

Skrevet
Konkurrere i alt??

Nei altså hehe. Døgnet har jo bare 24 timer. :ahappy: Konkurrere i to grener og ha de andre som avveksling en gang i blant. ;) Men liksom prøve alt litt iallefall. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...