Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens mest sjarmerende hunderase?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Greit nok med vakre og majestetiske hunder- men hvilken rase er den mest sjarmerende?

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Mest sjarmerende er det ikke tvil om hvilken rase som er:

Welsh Corgi Cardigan :)

zvov.jpg

ZMPoW1.jpg

Skrevet

Beklager, men som den ihugga portisfan jeg er:

Portugisisk vannhund.. ;) De kan sjarmere meg som ingen annen rase kan. Det er også en av grunnene til at valget falt på akkurat denne rasen. Med utrolig mye personlighet kombinert med et uskyldig blikk og et utrolig komisk utseende er portisen uslåelig sjarmerende i mine øyne.

Rasen ser så utrolig lite intelligente ut når de vifter på rompa med tunga ut av munnen. Men gud, så søte.

"Se sååå uskyldig jeg er daa"

Fjelltur072.jpg

Her er et ekte portis-utrykk fanget opp

DSCN1425a.jpg

I tillegg til Portugisisk vannhund synes jeg Irish Softcoated Wheaten Terrier er en veldig sjarmerende rase. Spesielt Nena til Kristine Mali! :)

Jeanette: Jeg må innrømme at de var rimelig søte, de små du la ut bilde av over her.. ;)

Skrevet
Her kan jeg heldigvis svare Irish Softcoated Wheaten Terrier! Det finnes ingen rase med mer sjarm enn de ;)

helt enig!

Men bearded collie ligger på en sikker andre plass :)

Skrevet

Jeg må si basset, bull terrier og corgi:D Utrolig sjarmerende, festlige hunderaser.

Guest Christine
Skrevet

Wheaten(Vanilla), Bull Terrier også syns jeg Norsk Buhund er utrolig sjarmerende.. Ask er et prakt-sjarmør eksemplar av rasen :)

Edit: Også er selvfølgelig alle valper sjarmiser da! ;)

Skrevet
Wheaten(Vanilla), Bull Terrier også syns jeg Norsk Buhund er utrolig sjarmerende.. Ask er et prakt-sjarmør eksemplar av rasen :)

Hvilken del av han da? Må være halen hans det ;) Neida, du har så rett, ufattelig sjarmerende den rasen ja. vinnende vesen.

Får komme med mitt eget svar, med unntak i buhunden er Jack russel terrieren nr.1 på sjarmørtoppen. ;)

Skrevet

Edit: Også er selvfølgelig alle valper sjarmiser da! ;)

*Stolt mamma* ;)

Skrevet

Jeg har alltid synes basset'en har vært så sjarmerende. Særlig basset Hound og basset artesian Normand. (Tror de heter det?) Jeg blir også veldig sjarmert av Bernere<3

Skrevet
Her kan jeg heldigvis svare Irish Softcoated Wheaten Terrier! Det finnes ingen rase med mer sjarm enn de ;)

Signerer, jeg blir fortsatt sjarmert av mine egna :)

Skrevet

Som valp synes jeg Shar-Pei og rottwailer - uten tvil de mest sjarmerende i mine øyne.

Blandt voksne hunder sliter jeg mellom bartete strihåra vorsteh, langhåra vorsteh og en kvikk liten smartis av en Breton.

Skrevet

Jeg har blitt sjarmert av laekenois uten å ha hilst på en, kun sett bilder og sett tre sånn i forbifarta (den ene på sykkeltur i nabolaget mitt faktisk).

Ellers trenger ikke en hund å gjøre annet enn å faktisk like å bli kost med, så er jeg solgt. De fleste andre triks har Tinka allerede brukt opp, men en hund som kommer og maser om kos sjarmerer meg på et halvt sekund. :)

Skrevet
Der syns jeg Pommene vinner ;) De har sin lille dottete sjarm!

AMEN!

Pommen er den mest sjarmerende rasen! De logrer ikke med halen, men med HELE kroppen ;) Og når du snurrer rundt,bjeffer og er glad så smelter de totalt hjertet mitt! :) Nyyydelige skapningene!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...