Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!

Silje

Recommended Posts

Skrevet

herrejeeeeemini så lang tid båten tar da!! :o

Men ja selvfølgelig kan jeg det!

Kommer du på onsdagen da eller? og sover over hos meg til torsdag? (vi skal være førstemann til hytten :P)

• Svar 432
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
ja da venter jeg til dere er "ferdige" før jeg kommer.... :P

:P Glad jeg skal ligge i lavvu så jeg slipper mystiske flekker på soveplassen min. :o

Skrevet

Men hvordan bestemmer vi hvem som skal dele hytte? Jeg vil gjerne dele med Silje, siden hun og Marius endelig skal møte hverandre (høres ut som den daten), og vi vet at Mona går sammen med hvertfall en av hennes hunder..

Skrevet

Ja, hvordan ordnes det med leilghetene og hvem som sover hvor. Har iallefall ett ønske om en person jeg vil vil dele leilighet med og det har jeg vel skrevet mail til dere om også :o

Skrevet

Er jeg med i trekanten nå Julie!? :o:P

Tror dere ikke det ordner seg når vi kommer frem? Det er jo litt greit at hundene takler hverandre...

Skrevet
Tror dere ikke det ordner seg når vi kommer frem? Det er jo litt greit at hundene takler hverandre...

Jepp, enig :o

Skrevet
herrejeeeeemini så lang tid båten tar da! :P

Men ja selvfølgelig kan jeg det!

Kommer du på onsdagen da eller? og sover over hos meg til torsdag? (vi skal være førstemann til hytten :P)

Jepp det kan jeg gjøre :P:o

Men jeg vil ikke ligge på rom med "masse" folk jeg ikke kjenner.... :P

Skrevet

Silje- du er hvalstørrelse på den leiren altså:o Når det gjelder deling av hytter må vi vel se litt ann etter hvordan hundene er. Jeg har tinget plass i lavoen til Carina, for jeg orker ikke løpe ut og inn med liten valp og vekke alle de andre hundene hver gang hun skal ut:p Noen hunder er små og forsiktige, noen er større og mer voldsomme, og vi må nesten ta med det i beregningen når vi ordner hyttene..

• 2 weeks later...
Skrevet

Har folk vært flinke å betale da..?

eller er det flere som mangler..? (ingen navn)

Er det opplyst noen steder om det er dyne å pute der eller hvordan det opplegget er..?

Skrevet
Er det opplyst noen steder om det er dyne å pute der eller hvordan det opplegget er..?

Dette var vel et av spørsmålene som hytteansvarlig skulle ta opp med utleier, så det er vel enklest å spørre henne? :getlost:

Skrevet

Hytteansvarlig har ikke fått svar på mail, men når ingvild sendte fra sin mail så fikk hun svar med en gang nesten :getlost: Vet ikke om hun sendte samme spørsmål som meg?

Skrevet
hvem er da hytteansvarlig...?

Betty er det. Sikker på at du brukte riktig mailadresse? Jeg spurte kun om hyttene var reservert jeg..

Skrevet

Ja det mener jeg at jeg gjorde. Klipte og limte fra siden deres. Kan hende de ikke skjønte at det er samme gjengen? Men rart de ikke skulle svare. Sendte ifra fellesmailen.

Skrevet
hvem er da hytteansvarlig...?

Hihi, snakker dere ikke sammen? :getlost:

Det hadde jo vært greit om man kunne funnet ut av dette slik at de som har meldt seg på vet om de skal ha med eller ikke.. Jeg har sikkert noen ekstra dyner og puter og sånt jeg kan låne ut, men har neppe til 'alle mann'. :wub:

Skrevet

Joda men ikke om alt ;) Treffes bare helger (ikke alle) for tiden å da er det så mye annet viktig som skal snakkes om og sånt :wub:

Jeg kan kanskje få til å ringe de iløpet av neste uke. Vet ikke hvor mye møter og sånt det blir da flere kommer hjem fra et viktig kurs de skal oppsummere. Kan vi ikke samle litt spørsmål her jeg skal ta opp? Jeg er ikke så glad i å ringe, så jeg pleier å glemme ting :getlost:

Edit: har sjekket kalenderen og det ser ut til at jeg kan ringe enten tirsdag eller onsdag ;) Så kom med alt dere vil jeg skal spørre om.

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...