Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor heter katten din det den gjør?


millis

Recommended Posts

Dalma - Ikke vi som ga henne navnet, det var de forige eierene. Men hun heter altså Dalma fordi hun er hvit med svarte flekker, som en Dalmatiner. :icon_confused:

Kvit-Tupp - Katta til søstra mi. Vi var unge da Dalma fødte henne, så søstra mi kalte henne Kvit-Tupp rett og sett fordi hun har en hvit tupp på halen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Gråna heter Gråna fordi hun er grå og fordi man ikke hadde så særlig orginale navn på kattene når man var 8år.

Fia er datteren til Gråna. Oppkalt etter "Finbeck&Fia". Broren hennes het forøvrig Finbeck.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis er en hittekatt som jeg overtalte min mor og far til å ta til seg (jeg kunne ikke ha katt da). Han ble funnet i Kongsvegen, dermed måtte han jo kalles opp etter Kongen. Etter han ble kastrert, skiftet han navn til Delvis (ikke alltid vi kommer på det, da...).

Her er Gullet og Elvis (før han ble Delvis):

gullet_elvis_400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si hvorfor vi har kalt kattungene våre det de heter da. :icon_confused:

Tjukken - Fordi han har vært feitest helt siden de ble født. Han har også vært klistret til moren patter eller matskåla 20 timer i døgnet under hele oppveksten.

Tingeling - Nok en gang var det niesen min som bestemte det. Hun sa at den lyse skulle hete Tingeling. Synd vi fant ut senere at han var gutt da. :P

Alfa - Fordi han er gul og fordi typen til søsteren min digger Alfa Romeo.

Forresten skal Tingeling gis bort, så hvis noen er interessert i en kosete og leken rakker som er vant med (en veldig innpåsliten) hund er det bare å skrike. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Max heter Max fordi han het Maximus da vi hentet ham. Da ble Max en enkel kortversjon. Han går også under navnet Maxelaksen :P

Mia fikk navnet sitt fordi jeg synes det er et fint navn og det står i stil med Max :lol: Mia er også kjent som Mia Mjau :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse kattene bor hos mine foreldre.

Vi har Konrad Adenmjauer - til daglig Hrad. Han fikk sitt navn fordi han er en staselig kar. (Konrad Adenauer var en tysk kansler)

Og så har vi Jimi - etter Jimi Hendrix. Broren min som kom på det..

Til slutt har vi en som bare heter Frekkas, fordi han egentlig ikke bor hos foreldrene mine, men har adoptert seg selv. Han nekter å flytte :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma, het dette da hun kom fra oppdretter. Tilhørere E kullet, og siden "Emma og Kaisa" funket godt som navn sammen, og fordi hun liksom var en Emma, så ble det bare sånn der også :P

Morsomt, min Emma har en søster som heter Kaisa! Hun bodde her en ukes tid før hun flytta til Troms, og vi og syns at navnene funket godt sammen :lol:

"Min" katt (hun ville ikke bo sammen med hunder, og fikk seg nye tjenere en etasje over istedetfor - og der lever hun som ei dronning og blir helt for ****** bortskjemt) heter Mari fordi min bestemor het Maria og ble kalt Maja, da ble hun (katten ja) nesten oppkalt etter bestemor. Morsomt nok så fikk vi henne gjennom ei som heter Mari, men det tenkte jeg ikke på da.. hehe

th_Mari2.jpg

Før Mari var det Mio, han het det fordi guttebarnet - som den gang var 1-2 år - ikke klarte å lage ordentlig mjauelyd, så det ble en slags mijo-greie. Da var det passende å hete Mio, fant vi ut :P

Mio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine puser heter

Frøya, som er oppkaldt etter frøya, kjærlighetens gudinne.

Carmen, fordi jeg syntes at sangen carmen er så fin, tenkte litt på sol til henne, ifra isfolket, men det ble carmen.

Snoopy, som er oppklalt etter hunden snoopy ifra knøttene

Diesel, som er oppkald etter vin diesel

Rampus, som var rampete som liten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi hente min første katt av rasen Japansk Bobtail. Hun heter Kaneko som betyr liten/ung skillpadde og siden hun er skillpaddefarget kler hun navnet, så det skal hun få beholde!

Siden rasen er Japansk må hun jo ha et japansk navn.

Meeko hette Meeko fordi det høres japansk ut, etter vaskebjørnen i Pocahontas, hun hadde litt fargene til den bjørnen.

Noldus var en liten husnisse, derfor det navnet.

Knerten er en GEDIGEN kattunge som IKKE kler navnet, men han var en liten knert de to første ukene, vips ble han voksen, tihi! Er ei venninne av meg som fant det navnet til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke katt nå da, men kan jo si de kattene vi har hatt.

Tigergutt; jeg var 6år, han var stripete...altså tigergutt. :)

Svarten; han var svart :P

Gismine; fordi veninna mi fikk katt rett før meg, og jeg var så sjalu, så når hennes katt het det skulle min katt også hete det ;)

Gismo ; passer til Gismine

Stuart; haha, jeg var skikkelig inlove med en fyr på barneskolen som het det. Også var katten like søt som han, derav navnet :D *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Min første katt het Frode, fordi den het det når vi fekk han! Den neste het Grethe, men så fant vi ut at den var en gutt, dermed ble det GrethUlf! Min nåværende katt heter Dudleif, kalles Duddly, det heter han etter Dudleif i Harry Potter og fordi jeg synes det var et kult navn. :rolleyes: La til et bilde av Duddly.

post-2947-1194338645_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vår første katt var ein stor orange katt som heite Laura, men så viste det seg å være ein gut så han blei omdøpt til Lauritz. Den neste gjekk egentli berre under navne Pusi, men ho hadde egentli navnet Krinoline. :rolleyes:

Hadde også kattunger ei stund som heite Turbo(den katten var rett og slett over alt) og ein gut som heite Lisje-Lars(eller Lille-Lars på bokmål;).

Han vi har no heite Kåre Elvis, mest fordi eg ville ha eit orginalt navn(og når nabokattane heite Siri, Sigrid og Jens så måtte det bli Kåre;)) Han går også under kallenavnet Kåre med håret, fordi han er langhåret :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til onkelen min heter

dadaddadaaa:

Desmond Tutu! Det mest geniale kattenavn jeg noen gang har hørt. Han er da oppkalt etter Desmond Tutu. Forklaringen er at han er helt sort, bortsett fra en hvitt flekk eller krage (slik som prester har)

Makan til kattenavn har jeg aldri hørt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Mine to nye tilskudd heter Sheela og Slayer.

Vet egentlig ikke hvorfor det ble Sheela, men det kler henne. Har funnet ut at Sheela er en indisk skuespiller :blink: I etterkant har jeg egentlig foretrukket Shi-ra (som er He-mans tvillingsøster), men, nå er hun Sheela :twitch:

Slayer er jo et metal-band, og etter å ha hatt huset fullt av både døde og levende mus, så passer jo egentlig det navnet ganske godt.... :-o

Alle våre katter har navn på S, og selv om de sjelden blir kalt ved navn, så lyder de jo stemmen min - når jeg roper på Simba, så kommer alle 4 allikevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...