Gå til innhold
Hundesonen.no

Uappetittelige dritthunder!


Tiv

Recommended Posts

Var på skogstur i morges, og den ene hunden fant en menneskedrit som han spiste med stor forlystelse. Etterpå sto eimen av utedo som en sky rundt ham! Til alt uhell kom det en eldre herre vandrende mot oss. Fikk hunden i bånd, men den eldre herre ville gjerne hilse på ham. Han stakk hånda fram og hunden rundsleika den. Prøvde å dra ham vekk, men herren strakk bare armen lenger fram, for hilsing betyr nødvendigvis at hender skal sleikes lenge og grundig!

Til slutt fikk jeg presset fram at han muligens hadde spist en liten hundemøkk. Ikke søren om jeg fikk meg til å si at det var en menneskedritt han hadde slafset i seg, og at den var sikkert flere dager gammel...Alle vet jo hvordan akkurat den typen lukt blir sittende som etset fast i huden, selv ikke den verste parfymerte såpe klarer å fjerne all stank. Er redd herren får en avskyelig oppdagelse når han kommer hjem, og ikke så det ut som han var klar over at hunder spiser møkk i det store og det hele.

Dritthunder. Fysj og fy! Håper brødskiva med leverpostei tok knekken på det verste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skogstur i morges, og den ene hunden fant en menneskedrit som han spiste med stor forlystelse. Etterpå sto eimen av utedo som en sky rundt ham! Til alt uhell kom det en eldre herre vandrende mot oss. Fikk hunden i bånd, men den eldre herre ville gjerne hilse på ham. Han stakk hånda fram og hunden rundsleika den. Prøvde å dra ham vekk, men herren strakk bare armen lenger fram, for hilsing betyr nødvendigvis at hender skal sleikes lenge og grundig!

Til slutt fikk jeg presset fram at han muligens hadde spist en liten hundemøkk. Ikke søren om jeg fikk meg til å si at det var en menneskedritt han hadde slafset i seg, og at den var sikkert flere dager gammel...Alle vet jo hvordan akkurat den typen lukt blir sittende som etset fast i huden, selv ikke den verste parfymerte såpe klarer å fjerne all stank. Er redd herren får en avskyelig oppdagelse når han kommer hjem, og ikke så det ut som han var klar over at hunder spiser møkk i det store og det hele.

Dritthunder. Fysj og fy! Håper brødskiva med leverpostei tok knekken på det verste!

:o:P:P

Kjent fenomen ! Noen ganger er man ikke FULLT så glad i sine elskebasser som andre nei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Å himmel *motbydelige krek*

Seriøst - jeg hadde aldri sluppet den hunden inn i heimen etter en sånn runde *latter*

Dinersen til 2ne vet alt om det - hun er en jævel på å spise elgbæsj og for den som har sett størrelsen på elgen så vet man at det kommer ut mye - og Dinersen gafler innpå det hu er kar om - ekle kreket (menneskebæsj er eklere da) - så hjem, drikke drikke vann og gulp - brått spy vi bæsj på gulvet..

uuuuuuuuugggghhhhhh - etter det fikk Dinersen tilbringe en time eller tre i kennelen etter turer hvor elgbæsj stod på menyen.

Jeg har - bank i bordet - ingen som ruller seg i bæsj - eller rottisen har gjort det en gang men ikke mer - ellers har jeg hatt 16 deilige år uten sånne bæsjehunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj! Motbydelige dyr. Hera glefset også i seg menneske drit, men hun likte det heldigvis ikke så godt. Men jeg holdt med unna henne en god stund etterpå ja. :P

Naboen min på landet har en BC hannhund og han var helt gal etter tispa til veninna mi som hadde løpetid. Han sleika ho i rompa masse. Slikk slikk slafs slafs, og etter en stund kom eieren til bcen og hunden løp rett bort til han og begynte å slikke han i aniktet. Masse. Og eieren bare stod deg og tok imot og gosnakket med bikkja. Hunden sleika i hele ansiktet og i munnen :o

Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å himmel *motbydelige krek*

Seriøst - jeg hadde aldri sluppet den hunden inn i heimen etter en sånn runde *latter*

Dinersen til 2ne vet alt om det - hun er en jævel på å spise elgbæsj og for den som har sett størrelsen på elgen så vet man at det kommer ut mye - og Dinersen gafler innpå det hu er kar om - ekle kreket (menneskebæsj er eklere da) - så hjem, drikke drikke vann og gulp - brått spy vi bæsj på gulvet..

uuuuuuuuugggghhhhhh - etter det fikk Dinersen tilbringe en time eller tre i kennelen etter turer hvor elgbæsj stod på menyen.

Jeg har - bank i bordet - ingen som ruller seg i bæsj - eller rottisen har gjort det en gang men ikke mer - ellers har jeg hatt 16 deilige år uten sånne bæsjehunder..

Jeg er ganske sikker på at Dinersen ikke nødvendigvis begrenser seg til elgbæsj om hun finner annen moro i skogen, jeg <_< Men jeg har aldri sett henne rulle seg i det da, heldigvis.. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, eller no' :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toya spiser hestebæsj, men det er ikke så ille. Men kan godt finne på å rulle seg i dritt og kadavar ..... Nice ....

Ellers hadde vi en "morsom" opplevelse på jakt for noen år siden. ( ikke så ekkel da, men ekkel nok )

Det krydde av lemmen og Toya jaktet mer lemmen enn fugl ( morsomt nok )

Til slutt var tålmodigheten slutt og idet hun tar en lemmen så brøler jeg av lungers kraft. Bikkja kommer lydig til meg med den sprellende lemmen i munnen. Vet ikke om hun skjønte det, men det fristet ikke å pelle en sprellende lemmen ut og ikke ville hun slippe på kommando, så det bikkjekreket gjør er å se på meg og tygge/dele lemmen'n i to og svelge den ene halvparten ....

Viste jo at hun spiste dem, men dog ...... Pels, innvoller og bare svelget den hel ( eller halv da )

*brrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at Dinersen ikke nødvendigvis begrenser seg til elgbæsj om hun finner annen moro i skogen, jeg <_< Men jeg har aldri sett henne rulle seg i det da, heldigvis.. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, eller no' :o

Lotta og Babs kan helt sikkert vise Dina HVOR de beste rukene av menneskebæsj på Gardermoen befinner seg !! De har full kontroll på det der *glise*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er ganske så ekkelt er disse menneskene som fatisk bare bæsjer i skogen! Er du 5 år så skjønner jeg at det kan være vanskelig å holde seg men voksene menneser...? *grøss*

Joggere, damen, joggere. De har visst sine egne regler tror jeg. Lillesetter hadde gjentatte ganger karantene på verandaen etter en tur i skogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta og Babs kan helt sikkert vise Dina HVOR de beste rukene av menneskebæsj på Gardermoen befinner seg ! De har full kontroll på det der *glise*.

Åja! Det har vi skikkelig lyst til! *ironi* :o

Joggere, damen, joggere. De har visst sine egne regler tror jeg. Lillesetter hadde gjentatte ganger karantene på verandaen etter en tur i skogen...

Hmm.. Kanskje jeg bare skal la frøkna jage joggere litt da? :unsure:

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! Det har vi skikkelig lyst til! *ironi* :P

Hmm.. Kanskje jeg bare skal la frøkna jage joggere litt da? :unsure:

*flirer*

Jeg vedder på at damene GJERNE deler :o.

Kan du ta med Dinersen til Gardermoen da - for å jage joggere - og SOPPLUKKERE der ?? Det ligger jo pinadø "ting" overalt der :P. Nå skal jeg ikke se bort fra at det kan være en og annen hundetrener som har lagt fra seg noe der heller - det auler jo i skogen av folk som trener hunder også :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleugh... Jeg har ei som både ruller seg og eter. Ja takk, begge deler, liksom... Samma om det er fra sau (det stiiinker!), ku, elg, fugler eller andre levende vesener (hundedritt holder hun seg heldigvis unna, og det er bra så mye som det er av det i nabolaget). Først spise, deretter rulle seg, og derett spise litt mer. Namnam. Og jeg merker ikke noe før etter at jeg har gitt henne ti godbiter og klappa henne på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heldigvis ikke noe erfaring med menneskebæsj- enda. Men som en god ku- og sauehund er det lite som er så godt som rykende ferske kuruker. Som alle vet er jo ikke det så fryktelig apetittelig. Dessuten er kattebæsj en schlager, samme med elg, sau.. Alt. Bæsj er godt er Felix' motto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes veldig synd på mannen som kommer hjem og finner ut lukten ikke går vekk så lett som først antatt.

Her går det kun i harebæsj, og takk for det. Harebæsjen lukter ikke så ille, ei heller opptrer dem i stå store mengder av ganger. Sauebæsj går til nød greit, men det er kun hvis harebæsj ikke er å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har per dags dato ALDRI opplevd at Deco har rørt en hunde-/katte-/hva det måtte være-bæsj i det hele tatt. Derimot tiss sleiker han opp i en svipp... <_<

Lurer på hva den andre tøtta mi kommer til å gjøre når hun gror til(vil ikke ha en bæsj spiser)..

Forøvrig.. En hund som spiser bæsjen sin tyder på at den ikke klarer å fordøye den skikkelig (man burde bytte fòr). Hvert fall det Nordenstam sa da han holdt foredrag om slike ting under sommerkurset jeg var på for et og et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Seriøst - dette er skikkelig OT - eller ???? Men seriøst - man må ikke bæsje i skogen eller? (om man er menneske)............. usj..... Det går jo ant å holde seg liksom.......

veldig glad jeg bor i en skog der det ikke går så mange mennesker - men det jogger mye folk langs veien og jeg VET at enkelte tar en stopp bak postkasse/søppelkassehuset til naboen av og til - jeg har i min enfoldighet trodd at det har handla om tissestopp (som jeg kan leve med) - nå vet jeg helt sikkert at nedover den veien skal jeg ikke gå tur......... uuuuuuuu ekkelt..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst - dette er skikkelig OT - eller ???? Men seriøst - man må ikke bæsje i skogen eller? (om man er menneske)............. usj..... Det går jo ant å holde seg liksom.......

veldig glad jeg bor i en skog der det ikke går så mange mennesker - men det jogger mye folk langs veien og jeg VET at enkelte tar en stopp bak postkasse/søppelkassehuset til naboen av og til - jeg har i min enfoldighet trodd at det har handla om tissestopp (som jeg kan leve med) - nå vet jeg helt sikkert at nedover den veien skal jeg ikke gå tur......... uuuuuuuu ekkelt..........

Det er visstnok fysisk umulig å holde seg for en jogger :wub:. Joggere burde vært utstyrt med bæsjeposer...

... og dersom du ikke har spist ennå, så kan jeg jo utbrodere litt mer om hvordan det er nå damene har mesket seg med slike etterlatenskaper - og har skjegget fullt... *kremt*...

Jeg må forøvrig advare mot fri lufting av hund på rasteplasser !! Bilister er heller ikke flinke til å holde seg - nemlig. Etter en kort stopp på Dovrefjell en gang, kom unge håpefulle Babs løpende tilbake til meg - glad og lykkelig - med dopapir hengende i skjegget ! HERLIG :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er visstnok fysisk umulig å holde seg for en jogger :wub:. Joggere burde vært utstyrt med bæsjeposer...

... og dersom du ikke har spist ennå, så kan jeg jo utbrodere litt mer om hvordan det er nå damene har mesket seg med slike etterlatenskaper - og har skjegget fullt... *kremt*...

Jeg må forøvrig advare mot fri lufting av hund på rasteplasser ! Bilister er heller ikke flinke til å holde seg - nemlig. Etter en kort stopp på Dovrefjell en gang, kom unge håpefulle Babs løpende tilbake til meg - glad og lykkelig - med dopapir hengende i skjegget ! HERLIG :P

Det er da man har lyst til å la kjøteren bli igjen på Doverfjell liksom.............

ugh..

Fysj.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visstnok fysisk umulig å holde seg for en jogger :P. Joggere burde vært utstyrt med bæsjeposer...

... og dersom du ikke har spist ennå, så kan jeg jo utbrodere litt mer om hvordan det er nå damene har mesket seg med slike etterlatenskaper - og har skjegget fullt... *kremt*...

Jeg må forøvrig advare mot fri lufting av hund på rasteplasser ! Bilister er heller ikke flinke til å holde seg - nemlig. Etter en kort stopp på Dovrefjell en gang, kom unge håpefulle Babs løpende tilbake til meg - glad og lykkelig - med dopapir hengende i skjegget ! HERLIG :P

Er det NM i ekkel her eller?

I såfall kan jeg godt dra historien om hvor sjarmerende den mye omtalte Herverket var, når han slurpa i seg stressmage-etterlatskapene til skjegge-Dora? MED grime på! <_< Han hadde rett nok ikke skjegg, selv om det så sånn ut en liten stund :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det NM i ekkel her eller?

I såfall kan jeg godt dra historien om hvor sjarmerende den mye omtalte Herverket var, når han slurpa i seg stressmage-etterlatskapene til skjegge-Dora? MED grime på! <_< Han hadde rett nok ikke skjegg, selv om det så sånn ut en liten stund :wub:

*Urk*. Jeg sitter akkurat nå og spiser lunch... takk for det liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...