Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingen i Ølen, 11. - 12.02.07


C.J

Recommended Posts

Hjelp!!

Ser til min store skrekk at første ferge søndag morgen går kl 08 og utstillingen starter 10.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre fra Sandvikvåg til Ølen da? Husker ikke helt, er jo et helt år siden jeg var der sist.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Hjelp!

Ser til min store skrekk at første ferge søndag morgen går kl 08 og utstillingen starter 10.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre fra Sandvikvåg til Ølen da? Husker ikke helt, er jo et helt år siden jeg var der sist.... ;)

Hmm, er ikke helt sikker. Men fra bergen sentrum til Ølen så pleier det å ta ca 3 til 3 1/2 timer å kjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo kontakte klubben og spørre om de klarer å stokke litt om slik at dere kan ta fergen kl 08.00. Veit at det har blitt gjort før.

Ok. Greit å vite ;)

Får vel vente på pm`en så jeg ikke lager "problemer" uten grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. JEg ska stille min Rottweiler på Lørdagen, men er der nok begge dager for det sosiale sin del. Får engelsk dommer i gruppe 2, så dette ser bra ut for min del. Satser på å få mit 2. lille cert. Gleder meg, og håper på å treffe kjendsfolk. Lykke til til alle som skal stille eller konkurere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Ser til min store skrekk at første ferge søndag morgen går kl 08 og utstillingen starter 10.

Hvor lang tid bruker man på å kjøre fra Sandvikvåg til Ølen da? Husker ikke helt, er jo et helt år siden jeg var der sist.... ;)

Du bruker 1time og 45min fra Sandvikvåg til Haugesund ved normal kjøring. Siden du skal til Ølen tar du ikke av til Haugesund, men følger veien mot Stavanger et stykke. Du sparer ca. 10 minutter her. Og derfra tar det drøye 30 minutter. Gassferjene er i drift også ved den tid, og de tar bare 37 minutter. Så da blir regnestykket ca. sånt:

08:00

+ 40 min (ferge)

+ 1,5t (normal kjøring til Ølen)

= 10:10

Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt litt på over Stord. Eller, faktisk hele veien. 'Vet om en' som tar turen fra Sandvikvåg til Haugesund på rundt 55 minutter uten å kjøre forskrekkelig langt over fartsgrensen. Så du kan komme veldig, veldig nært kl. 10 om du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker 1time og 45min fra Sandvikvåg til Haugesund ved normal kjøring. Siden du skal til Ølen tar du ikke av til Haugesund, men følger veien mot Stavanger et stykke. Du sparer ca. 10 minutter her. Og derfra tar det drøye 30 minutter. Gassferjene er i drift også ved den tid, og de tar bare 37 minutter. Så da blir regnestykket ca. sånt:

08:00

+ 40 min (ferge)

+ 1,5t (normal kjøring til Ølen)

= 10:10

Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt litt på over Stord. Eller, faktisk hele veien. 'Vet om en' som tar turen fra Sandvikvåg til Haugesund på rundt 55 minutter uten å kjøre forskrekkelig langt over fartsgrensen. Så du kan komme veldig, veldig nært kl. 10 om du vil :-)

Ja når jeg tenker meg om (ja det hender...) så mener jeg at sist jeg var i Ølen brukte jeg 1 1/2 t fra Sandvikvåg og da gikk det ganske radig over Stord ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når jeg tenker meg om (ja det hender...) så mener jeg at sist jeg var i Ølen brukte jeg 1 1/2 t fra Sandvikvåg og da gikk det ganske radig over Stord ja ;)

Du har ikke plass til en søt og snill bergenser med en ditto svarting på seks mnd? ;)

Evt - har noen andre plass til meg Bergen - Ølen - Bergen søndagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi. Lurer nå bare på om det er andre enn meg som skal stille Rottweiler i Ølen, eg? Håper på å treffe andre "unge" mennesker med interesse for denne flotte rasen, og håper også selfølgelig på å treffe mage flotte hunder og konkutenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke plass til en søt og snill bergenser med en ditto svarting på seks mnd? ;)

Evt - har noen andre plass til meg Bergen - Ølen - Bergen søndagen?

Skal sikkert gå fint :rolleyes:

så sant hun ikke "synger" like høyt fortsatt.... ;)

Jeg har allerede fått skaffet noen å sitte på med, ellers takk! ;)

Okidoki ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk til kjøringen er vel bra? Neida - hun er tyst nå, om du trenger bekreftelse får du spørre Merete, dåtten inviet det nye bilburet hennes i dag :P

Høres bra ut det :D

Jo man trenger avogtil en god solist, men uten musikk og med en vrælende, skikende, ulende valp Askim/Bergen så gav jo tilnavnet seg selv...

Valpen fra ******* ble et naturlig valg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det :D

Jo man trenger avogtil en god solist, men uten musikk og med en vrælende, skikende, ulende valp Askim/Bergen så gav jo tilnavnet seg selv...

Valpen fra ******* ble et naturlig valg :icon_redface:

Hun ER ikke det for tenk. Ikke min feil at Line sin bil ikke har musikk (har den ikke?)

Sender deg en pm jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til deg (glemte navn) som tenkte da 8 ferja fra halhjem søndagen.

Vil bare tipse deg om at det framleis er kun en gass ferje som går, og det er framleis mye ut av drift opplegg med ferjene på den strekningen.Vil ikkje at du skal få spolert konkurransen pga fjord 1 el hsd/tide.

Strekningen over stord er ganske fin nå, men mye kontroller pga mange ulykker, så ville ikkje gamlet på å logge så mye over km.

Er det snø som en skal forvente på denne årstiden, så går alt også mye seinare.

Er det ikkje muligt at du kan dra lørdagen??

Vi skal og dra søndag, men bur da på stord.Rekner her fra god tid 1,5time.

Gler oss og er veldig spente til å stille ut for første gang:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid fra stavanger ca? Noen herfra som jeg kan sitte på med eller? Meg og ett stk usynlig BC gutt:p

Det tar ca 3 timer far stavanger, kommer vel litt an på hvor i stavanger, men fra sandnes tar det nesten nøyaktig 3 timer. men det spørs vel om det ikke er lurt og beregne 4 siden det sikkert er en del folk fra stavanger som skal oppover (fare for ferje kø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunn skal ikke til Ølen i år... hun venter valper akkurat i den tiden :D

Men kan ikke vi to spleise på å kjøre opp da? jeg har nemlig ikke heeelt råd hihi :icon_redface:

Oss to? Gjerne! Jeg har jo ikke heelt råd jeg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til deg (glemte navn) som tenkte da 8 ferja fra halhjem søndagen.

Vil bare tipse deg om at det framleis er kun en gass ferje som går, og det er framleis mye ut av drift opplegg med ferjene på den strekningen.Vil ikkje at du skal få spolert konkurransen pga fjord 1 el hsd/tide.

Strekningen over stord er ganske fin nå, men mye kontroller pga mange ulykker, så ville ikkje gamlet på å logge så mye over km.

Er det snø som en skal forvente på denne årstiden, så går alt også mye seinare.

Er det ikkje muligt at du kan dra lørdagen??

Vi skal og dra søndag, men bur da på stord.Rekner her fra god tid 1,5time.

Gler oss og er veldig spente til å stille ut for første gang:-)))

Regner med den var tiltenkt meg :kiss:

Hadde håpet å slippe overnatting for å spare de kronene! Skal stille hund i Bergen lødagen så da blir det ganske seint før vi er fremme lørdag kveld. Kjørte ned lørdag kveld i fjor.

Hadde jo vært fint om rekkefølgen ble byttet litt på fra år til år slik at ikke det alltid er de samme som får eksra utgifter pga overnatting.

Blir nok til at jeg ikke reiser dersom jeg skal tidlig i ringen.

Skrev en mail til arrangerende hundekllubb for en uke siden men har ikke fått svar enda... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med den var tiltenkt meg :kiss:

Hadde håpet å slippe overnatting for å spare de kronene! Skal stille hund i Bergen lødagen så da blir det ganske seint før vi er fremme lørdag kveld. Kjørte ned lørdag kveld i fjor.

Hadde jo vært fint om rekkefølgen ble byttet litt på fra år til år slik at ikke det alltid er de samme som får eksra utgifter pga overnatting.

Blir nok til at jeg ikke reiser dersom jeg skal tidlig i ringen.

Skrev en mail til arrangerende hundekllubb for en uke siden men har ikke fått svar enda... :ahappy:

Det beste du kan gjøre er å ringe:

Kun Man/Tors Anne Torild 1000-1400. 95968025

Gitte 2000-2200. 90081709

Håper du får fikset det :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...