Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingen i Ølen, 11. - 12.02.07


C.J

Recommended Posts

Du mener vel BIS-2, etter en flat ^^

Nei nei nei... Når dommeren ser min vakre terv trave lekent og elegant i Store Ringen, blir han så imponert at det ikke blir mer enn én BIS plassering på Ølen... han kommer til å glemme alle de andre hundene :P *hoho*

Ps. Nei jeg lider ikke av stormannsgalskap.. *hehe* det bare skjer ting med folk som kjeder seg på jobben på en fredag og har fått kanskje en kopp kaffe for mye :P

Vi satser på rødsløyfe, og så tar vi det derfra... er en juniortispe i full stripping dette her.. hehe... har bedt henne ta på seg klærne igjen, men hun hører merkelig nok ikke på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Jeg skulle bare ha hannhundcertet og BIR, du kan få tispecertet og BIM :P

Er bra nok for meg! :Laugh: hehe! Men BIR hadde vært artig..Det har hun blitt to ganger før faktisk (men begge ganger som valp) Nå er det junior! Kunne vært stilt både i unghund- og åpen klasse, men valgte junior.

Vet ikke hvor lurt det var jeg? Hun er nesten 18 mnd og det er maximum grense i juniorklassen..Burde jeg ha stilt henne i unghund i stedet for? Eller har det ingenting å si? Tenkte først at siden hun da sikkert er eldst klassen, og dermed bedre utviklet, så har hun større sjanse.. men det er kanskje feil det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei... Når dommeren ser min vakre terv trave lekent og elegant i Store Ringen, blir han så imponert at det ikke blir mer enn én BIS plassering på Ølen... han kommer til å glemme alle de andre hundene :P *hoho*

Ps. Nei jeg lider ikke av stormannsgalskap.. *hehe* det bare skjer ting med folk som kjeder seg på jobben på en fredag og har fått kanskje en kopp kaffe for mye :P

Vi satser på rødsløyfe, og så tar vi det derfra... er en juniortispe i full stripping dette her.. hehe... har bedt henne ta på seg klærne igjen, men hun hører merkelig nok ikke på meg :P

Kommer du? Hvor gammel er hunden din? Lurer på om jeg skal stille mot deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra nok for meg! :Laugh: hehe! Men BIR hadde vært artig..Det har hun blitt to ganger før faktisk (men begge ganger som valp) Nå er det junior! Kunne vært stilt både i unghund- og åpen klasse, men valgte junior.

Vet ikke hvor lurt det var jeg? Hun er nesten 18 mnd og det er maximum grense i juniorklassen..Burde jeg ha stilt henne i unghund i stedet for? Eller har det ingenting å si? Tenkte først at siden hun da sikkert er eldst klassen, og dermed bedre utviklet, så har hun større sjanse.. men det er kanskje feil det?

Kan nok være lurt det, stiller en juniorhanne selv nå, og han skal i Junior så lenge som mulig, bedre og få "Godt utviklet for alderen" i Junior enn lite utviklet i Unghund, om du spør meg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du? Hvor gammel er hunden din? Lurer på om jeg skal stille mot deg :P

Hun fyller 10 mnd 14.feb... Og ja jeg kommer... :P Klarte ikke holde meg unna :P

Kan nok være lurt det, stiller en juniorhanne selv nå, og han skal i Junior så lenge som mulig, bedre og få "Godt utviklet for alderen" i Junior enn lite utviklet i Unghund, om du spør meg da :P

Helt enig!! Om vi får noe mer enn en rødsløyfe blir jeg superhappy, for jeg vet det kommer en del meget vakre terver dit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :P Da ser jeg deg sikkert på søndag :P

(Jeg skal ikke stille mot deg, trodde det var du som hadde Ace)

Aah :P Det er Stine det, vi reiser sammen. Han er 18-19 mnd gammel, så han stiller i unghund klasse....

Da sees vi nok på søndag... :P Gleder meg som en unge til Roma's første "voksenutstilling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit, drar opp sammen med oppdretteren :P

Dette blir Phoebe sin (og min) første utstilling, så det blir utrolig spennende!

Vi skal på søndagen..

Lykke til da! Det går sikkert kjempefint :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal dit, drar opp sammen med oppdretteren :P

Dette blir Phoebe sin (og min) første utstilling, så det blir utrolig spennende!

Vi skal på søndagen..

Så spennende :P Skal sitte på sidelinjen å heie jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det gikk ganske bra i dag, er kjempe førnøyd med lille snuppa mi!

Dommeren likte henne godt, men hun ble veldig skremt av noen høytalere, og flippet helt ut på bordet. Ble veldig redd og likte ikke at dommeren skulle se på henne, så det trakk henne vel litt ned. Han sa hun var litt stor, men det visste vi jo.

Ellers var hun kjempe flink, gikk fint i ringen og hun storkoste seg :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det gikk ganske bra i dag, er kjempe førnøyd med lille snuppa mi!

Dommeren likte henne godt, men hun ble veldig skremt av noen høytalere, og flippet helt ut på bordet. Ble veldig redd og likte ikke at dommeren skulle se på henne, så det trakk henne vel litt ned. Han sa hun var litt stor, men det visste vi jo.

Ellers var hun kjempe flink, gikk fint i ringen og hun storkoste seg :innocent:

Men det er bra! Gratulerer! Bitt av utstillingsbasillen nå da? :)

Gikk ikke like bra med oss. Fikk blå sløyfe med èn gang..Han nevnte spesielt at hun hadde for lite hode i forhold til kroppen, men resten av kritikken var ganske bra:

"God type. Fem. tispe. Litt lite hode. Mangler drag. Litt for mye stopp, faller litt i skalletaket. Bra hals. Ennå ikke tilstrekkelig stram ryggmuskel. Bra underlinje. Akseptabel benstamme. Gode poter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er bra! Gratulerer! Bitt av utstillingsbasillen nå da? :innocent:

Gikk ikke like bra med oss. Fikk blå sløyfe med èn gang..Han nevnte spesielt at hun hadde for lite hode i forhold til kroppen, men resten av kritikken var ganske bra:

"God type. Fem. tispe. Litt lite hode. Mangler drag. Litt for mye stopp, faller litt i skalletaket. Bra hals. Ennå ikke tilstrekkelig stram ryggmuskel. Bra underlinje. Akseptabel benstamme. Gode poter.

Hehe...ja, nå er jeg bitt av utstillingsbasillen :)

Det var utrolig kjekt, men jeg tror ikke jeg tørr å stille henne selv, liker bedre å se på!

Dumt at det ikke gikk så bra med dere da, men kritikken var jo god :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja, nå er jeg bitt av utstillingsbasillen :innocent:

Det var utrolig kjekt, men jeg tror ikke jeg tørr å stille henne selv, liker bedre å se på!

Dumt at det ikke gikk så bra med dere da, men kritikken var jo god :)

Hehe, det er jo så sosialt og stemningsfullt :P

For meg gjør det ingenting at hun ikke ble første, hun er min lille godklump uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo så sosialt og stemningsfullt :innocent:

For meg gjør det ingenting at hun ikke ble første, hun er min lille godklump uansett! :)

Jeg er helt enig med deg :P

Utstillingsresultatene har egentlig ingenting for meg å si, tror det er mer viktig for oppdretteren :P

Jeg synes hun er verdens nydeligste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo så sosialt og stemningsfullt :innocent:

For meg gjør det ingenting at hun ikke ble første, hun er min lille godklump uansett! :)

Var det ikke Trygve Heyerdal som dømte da.. Litt allround kanskje? :P

Men hun er jo best for deg uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...