Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening/treff?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Kommer hjemover 19 desember, og blir til et par dager over jul. Jeg vet det er tett oppi julestria, men er det noen som likevel klarer å presse ut litt tid og lyst til å ta et lte førjulstreff et sted i området Asker/oslo? For eksmpel, Annette, vil dette være en ypperlig anledning til å la meg kose og knipe litt på krølli, og la henne få litt høyst nødvendig sosialisering. Eh. Hadde iallefall vært veldig koselig:)

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar
Guest Just me!!
Skrevet

Kanskje. Kan jo komme og titte.

EDIT: Kan jo ta med mamma og så kan dere snakke med henne? :D

Skrevet

Det viser seg at jeg kommer hjem den 18, faktisk. Også drar jeg 23 igjen. Men jeg forventer virkelig et treff mellom 18 og 23. Ellers blir jeg griiiinete. Skikkelig grinete. Det spiller ingen stor rolle hvor det er, for min del, jeg henger meg mest sannsynlig på Annette med bil uansett, hihi (nå vet du det, Annette). Du kjører vel uansett over Solli og gjennom Sandvika? Eller?

Skrevet

Jeg kan prøve å overtale Karine til å komme, hun har vel fått lappen nå? Tror jeg? Og hun bor jo i Asker også! Hihi. Ellers vet du vi må ta det i slottsparken eller utenfor Oslo S, det er de stedene jeg finner frem til. Eventuelt spikersuppa. Og det begrenser kanskje "være løs" mulighetene.

Skrevet

Jeg kan prøve å overtale Karine til å komme, hun har vel fått lappen nå? Tror jeg? Og hun bor jo i Asker også! Hihi. Ellers vet du vi må ta det i slottsparken eller utenfor Oslo S, det er de stedene jeg finner frem til. Eventuelt spikersuppa. Og det begrenser kanskje "være løs" mulighetene.

Selvsagt kommer jeg..Og selvsagt har jeg fått lappen...

Eller ikke :o Men komme vil jeg...

Skrevet

Hehehe bra du er søt assa! :o Og med mine eminente forklaringsevner så finner du fram hvorsomhelst, nårsomhelst! *flir*

Selvsagt kommer jeg..Og selvsagt har jeg fått lappen...

Eller ikke :P Men komme vil jeg...

Hahaha, det der hørtes fryktelig kjent ut Karine! :P *ønske meg lappen til jul*

Skrevet

\

Hahaha, det der hørtes fryktelig kjent ut Karine! :o *ønske meg lappen til jul*

Går det ann altså! *skriver det øverst på ønskelisten til nissen* :P

Skrevet

Går det ann altså! *skriver det øverst på ønskelisten til nissen* :P

Alt går ann! B)

Det er bare noe som er litt mer utfordrende..! :o

Skrevet

Knis. Fryktelig positive dere er da? Men hvis du kommer uten lappen Karine, så kan vi jo prøve oss på tog/buss/trikk sammen. Gir en viss trygghet. Tror jeg.

Skrevet

Knis. Fryktelig positive dere er da? Men hvis du kommer uten lappen Karine, så kan vi jo prøve oss på tog/buss/trikk sammen. Gir en viss trygghet. Tror jeg.

Ja litt tryggere enn å sitte på med skrulla...! :o

Skrevet

Jeg overlevde!

Men rakk ikke toget....

*Maria! Hva er det jeg ser?? *fikset dobbelpost* Mod. Aya.*

Skrevet

Jeg overlevde!

Men rakk ikke toget....

Nei stakkars, måtte sitte så lenge å vente...!

Og jeg lever enda jeg også, men det har vært nære på noen ganger! :wub: *flir*

Skrevet
:wub: Noen som vil haike heretter ? :P Bare det ikke er for mange lyskryss og togtider jeg må forholde meg til så er jeg blitt ganske så flink tenk! <_< Sånn i forhold til det jeg var...
Skrevet

:P Noen som vil haike heretter ? :P Bare det ikke er for mange lyskryss og togtider jeg må forholde meg til så er jeg blitt ganske så flink tenk! <_< Sånn i forhold til det jeg var...

Jeg vil gjerne kjøre når jeg kommer bort altså. Risikerer ikke to bilsyke valper :wub:

Skrevet

:wub: Noen som vil haike heretter ? :P Bare det ikke er for mange lyskryss og togtider jeg må forholde meg til så er jeg blitt ganske så flink tenk! <_< Sånn i forhold til det jeg var...

:P

Ja det er sant det assa, du har blitt kjempe flink!! B)

Må bare fortelle at Annette klarte å finne fram helt selv til Åsjordet, selv etter å bare har vært der en gang! :P *stolt av skrullings* :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...