Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Ahaaa! Så det er altså sånn pels man skal ha på vinteren asså! Jeg har nesten ikke noe pels i det hele tatt jeg da, og ikke mye fett heller egentlig (selv om mutter kaller meg tjukka) så jeg fryser jo haletuppen av meg da, hele vintern.. Vinter er no tull, og snø er teit synes nå jeg da..:S

Men mutter (les onde menneske) sleper meg med ut alikavæl hu.. putter på sånn "dekken" og sleper meg med i "stallen" og der er sånne stoore hestedyr! Men de er ganske kule asså, du må bare passe deg for det forran, og henge høyt nok oppe i de trådene som er bakpå de! (hale trur jeg det heter..) Det er egentlig ganske lett, man bare tar fart, og hopper opp litt fra sia, biter tak i trådende, og så er det bare å sviiinge fra siiiide til siiide! Mutter lager sånne rare lyder når jeg gjør det, og så blir jeg putta i en "boks" (iddiotisk navn forresten) Horibelt er det å sitte i boks, derfor henger jeg bare i trådene når mutter ikke ser...! Jeg er SÅ SMART! hihi

Meneatte jeg er fremdeles missunlig på pelsen jeg.. hvor fikk du kjøpt den a? sikker på at jeg får mutter til å kjøpe sånn til meg bare jeg ser søtt nok på a.. (hu er sååå svak for meg vøttu) Mere lyst på sånn pels enn på "dekken" de klør så illefælt vøtt..

Klemzogkoz fra verdens feteste whippet! PS: du var ganske kjekk også da.. hmm.. kan jo hende jeg får løpetid snart, kanskje vi skal kjøre en såkaldt "ulovlig hyrdestund"? Mutter hadde nok skutt deg, for alt hadde jo vært din skyld hvis det hadde skjedd da ( jeg er er jo uskyldig må skjønne)hihihi...

Jeg ser det som mitt kall å gi whippet litt ekstra pels skjønner du! og er fremdeles veldig missunlig på din.. hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine,flotte Tjukken!

Vi savner deg veldig, men det er bra å vite at du har det så fint :D

Kaizer er glad for å være eneste kongen her igjen, han følte han måtte feire at du reiste med å markere hele første etasje i huset :rolleyes:

Thomas synes det er godt du har fått plassen i senga, skal se du snart får sofa plass foran tv også og nugatti skiver til kvelds!

Det synes nemlig Thomas at små sorte bør få,men det er ikke snakk om at Molly eller Easy får dele med han :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
*Jeg liker ikke boxere jeg*

For å oppsummere det kort, det behøver ikke trave boxergutter rundt der jeg skal bo - da blir jeg sur - og siden boxergutter har bittelitt mindre pels enn meg så går det værst utover boxeren..... *sukk*

Jadda - jeg hører dere si jeg er dum, men hvordan i all verden kunne jeg vite at den boxeren faktisk hørte til der før jeg kom inn i bildet da?

Vel, for å gjøre historien kort - så er ikke dette all bad altså - jeg er tilbake til "muttern" jeg, og det synes jeg er fiiiiiiiint.

Fiiiiiiiiiineste mamma'n min altså. Joda - jeg savner Elin og Thomas - men mamma'n min er bestest i verden og når jeg var hos Elin og Thomas så tenkte jeg jo på henne - selv om det var kult i Arendal.

Når Elin leverte meg tilbake og skulle dra - ja, så lå jeg under bordet og sov jeg - det var fiiiiint å komme hjem igjen...

Nå ser det vel ut for at de har tatt tegninga her også, det er i alle fall ikke snakk om mer flytting. Faste soveplassen var inntil nylig "the master bedroom" - men av praktiske årsaker (les løpetid på diverse ufine damer) så har jeg bodd i kennelen en liten stund, men jeg vet jeg får komme inn på soverommet igjen bare damene er ferdig med å være skjøger. Ja - for jeg er visst satt i kennelen for min egen sikkerhets skyld sier dem - de vil ikke at jeg skal bli missbrukt, og ifølge de tobeinte på bruket her så var faren for voldtekt av mindreårig overhengende stor akkurat nå.

Nå aner jeg ikke jeg hva sånn voldtekt er, jeg aner ikke hva løpetid er heller egentlig - men jeg antar at jentenes noe odde oppførsel de siste ukene har one med det å gjøre. Hva jeg mener med odd oppførsel? Veeeeel - de kjører tog med hverandre, de er veeeeldig opptatt av å tre bakparten inn på nesa mi, terrierdyret bommet på nesen min og rygget helt under meg her en dag - og det var omtrent på det tidspunktet "faderen" sa at nuh måtte jeg reddes før jeg ble utsatt for overgrep............

Javel liksom, alt jeg forsøkte å fortelle dobørsten var at jeg ville ha loffskalken min og at hun stod i veien for den liksom..

Men men........... nå er kaostiden snart over har jeg hørt og da får jeg nok ligge i senga igjen (åååå nei, fysj - jeg skulle jo ikke si det - ødelegge imaget til mor og greier - tross alt, jeg er jo bare barnet og burde bo i bur en stund til....... sorry mutter'n)

Uansett - I'm back in Askim - igjen - og nå blir jeg - punktum. Jeg er like glad og fornøyd som før og storkoser meg med mine venninner - selv om de tidvis oppfører seg rart.

Nå sier mutter'n at det småtroll på vei her - i flere farger - lurer på om sånne småtroll lager like kul lyd som kattungeting jeg..... Og så vet jeg at jeg kommer til å få en lillebror i løpet av året (en på fire bein) - forhåpentligvis sånn cirka i slutten av mai om alt går etter planen. "Mutter'n" gleder seg veldig til det - og når fatter'n spør "hvordan skal du få tid til det da" så svarer damen surt "det er rom for mange kjekke gutter her......... :P

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Hva har skjedd? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg skal flytte og kan ikke ha med meg alle hundene, og vi har igjen tre usolgte valper i tillegg til våre voksne - han ble lagt ut fordi det kanskje er lettere å finne ett hjem til en voksen hund enn til en valp - og det kan synes som om det stemmer, for enn sålenge så har jeg hatt flere responser på annonsen med Tjukken enn på noen annonse med valpene. (5 har ringt på Tjukken - en på valpene).

Å selge Tjukkasen er ikke noe jeg har lyst til, ikke litt engang - og han blir ikke solgt på billigsalg eller noe, ei heller til første og beste. Dette er en supertung avgjørelsene som er bestemt av omstendighetene jeg nå befinner meg i. Dessverre...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...