Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar
Han er så go'! *sukk* Skal hilse herfra og si sånne ting høres unødvendige ut, hehe. Spørs om vi ikke må rote oss på en utstilling vi også snart :ahappy:

Tone - Emsen gått fra dilemma til uhemma?

Du må nok rote deg på utstilling du og ja.. Gjerne her på østlandet :hug:

Emsen er både dilemma og uhemma hun.. Såkalt Dual Purpose-hund *flir* :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Guest Belgerpia

Ååååkei da......... *sukk*

I går var det noe mamsen kalte merkedag! Igjen - jeg blir støtt forundret over alle disse merkelige ord og uttrykk som ugler ut av munnen på damen, men visstnok så betyr sånn merkedag at jeg og mine hærlige søsken var 6 måneder gamle i går....... jupp, seks måneder - tiden går - ifølge mamsen - altfor fort.

Nå merker ikke jeg vesentlig forskjell på i forgårs og i går jeg da, så hva "merke" skulle være godt for vet jeg ikke - det var bare en vanlig dag. Rett nok fikk jeg og Dilla rottis lov til å ommøblere litt mer grundig enn ellers, men jeg tror mer det handler om at muttern så noe veldig veldig interessant på tv'en - noe som heter Ugly Betty faktisk...... og da er hun ikke så fryktelig opptatt av at møblene blir stående der de burde stå.

Så hva har skjedd siden sist?

Ikke så mye, vi har hatt besøk av søster Ems da, og vi lekte masse masse masse masse - skrekkelig moro, men akk så slitsomt, ja og så har jeg vært på sånn valpeshow igjen............. Å hellanedussen å merksnodig folk blir på sånne steder...... og så så mange rare hunder yiiikes....... det var enda mye mer rarere hunder der enn forrige gang, og hallen var mye mye større......

Dommerdamen lørdag var så koooooselig, jeg måtte sette poten min på beinet hennes jeg - så koselig var hun, og hun klemte så deilig på meg... *sukk* - ja ja ja - jeg måtte jo mosjonere litt da - dvs. vi måtte løpe rundt i ringen, men det gikk fint det..... og jeg ble sånn BIR jeg. Det er fryktelig fint å bli BIR tror jeg, alle blir så glade når jeg blir BIR og da er det ikke måte på hvor søt, god, vakker og fin jeg er liksom..... Hmfrrr... jeg er det ellers også for tenk........ bare så dere veit det.

Uansett, jeg ble putta i bilen brått da - sammen med Sassy - der lå vi lenge synes jeg før mamsen hentet oss igjen, og brått var det tid for mer løping sammen med mange andre rare valper, ja - blant annet så sa mamma at den hunden som stod bak oss inne i ringen, den kjente vi fra sonen - den het Tia (og hun var bare såååå søøøt synes jeg). Vel, der stod vi og så ble det ropt opp først tre hunder som måtte gå å stå for seg selv midt i ringen (gulp - så ekkelt, jeg trodde de hadde gjort noe galt jeg) - så snakker høytalerdamen, og mamsen ser brått en smule usikker og forvirret ut (mamser bør ikke se forvirret og usikre ut), men så ble hun såååååå glad - for plutselig måtte jeg gå inn på midten også......... og da hadde jeg visst blitt sånn derre BIG1 faktisk..... og det er visst veldig veldig bra det altså...... - og alt jeg fikk var ett håndkle faktisk - mens muttern fikk en absurd stor blomstervase.........(og det er sikkert nyttig så mye blomster som vi har hjemme liksom ikke).

Å bli sånn nummer en greie betyr jo stort sett tydeligvis at man må løpe mer så jeg var litt lei altså. Vel - i den der BIS-finalen ble jeg ikke plassert og det var like greit - da kunne vi reise hjem.

Hyggelig dommerdame på søndag også, hun var enig med damen fra dagen før om at jeg er en kjekkas, så jeg ble BIR igjen, men jeg plasserte meg ikke i gruppa da - men det var like greit for jeg var sliten og ville bare hjem.

..og og og og og..... åsså dere........... aaaahhhh.... atte - jeg har kjørt bil i hele helgen og jeg har ikke spydd, bæsja eller sikla en milliliter........ nå hopper jeg til og med inn i Volvobilen helt av meg selv og jeg sover når vi kjører - det er så deeeeeeeeeeeeeeeeilig å kjøre biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil. Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine volvobilen..... *sukk* - Den er god å hvile i også, og spise griseøre i - kjempedeilig..... Vil nesten være i bilen hele tiden jeg...

Åååå må fortelle at jeg traff en knakanes kjekk BC om søndagen også *sukk* Jeg vil bli som han jeg....... Han så ut som om han hadde det såååååååååååå morsomt, han var litt overlegen da, men jeg skal være litt mer pushy når jeg treffer han neste gang så kanskje..... selv om jeg mistenker at han digget Dilla mer enn meg *sukk* (som om det er mulig liksom) - Mamsen sier at den BC'en - som forresten heter Zisco - skal på ferie til oss....... ååå det gleder jeg meg til.... - han var vittig....... hmmm... lurer på om det er lenge til jeg.........

Nope - nå skal jeg mobbe Dilla, grave meg ned i snøen og sove litt - det snør og er kaldt og jeg digger det - ligger ute hele dagen jeg - gidder ikke å gå inn selv om jeg kan...... Snakkes snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjekken, så kjekt å lese at du har det bra! Og gratulerer med 'sånn derre BIR og BIG1', det er jo knallbra. Men det er klart du må premieres så fiiin som du er! :wub: Ja, og gratulerer med overstått merkedag også, hele 6 mnd gammel! :D Kan du ikke si til mamman din at hun må være flinkere til å legge ut bilder så vi kan følge med utviklingen din? :)

Klem fra Carina, Willis og Varja. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Belgerpia

Neida, jeg skal ikke skrible noe - for det skjer så mye om da'n at det orker jeg bare ikke....... eller er det kanskje sektretæren min som har gått i streikemodus. Åkke som - det er mye pes å skrive dagbok, og mamsen jobber fullt, trener som en gal med Dilla, koser masse med meg og leker med pc'en ellers.

Ja - åsså har jeg fått en ny konkurrent..... - han heter Milagro og er en sånn heste greisus. Joda - jeg VET hva hester er, det er absurd store firfota ting som går forbi her og legger igjen godbiter på asfalten som muttern tilter fullstendig av når jeg spiser.... (de er digg altså)...... De pruster og er dødsskumle. En sånn en har muttern treffi da, og han er visst veldig søt.

Ifølge tante Tone så var han hesteverdenens svar på meg, hørt sånt fjas... hmffrrr... jeg er sur.

Neææ nå skriver jeg jeg - skulle jo ikke det, jeg skulle bare si at dersom noen ville se ferske bilder så finnes det hauger og lass i bloggen til mamsen, av både meg, Emma en kompis av oss, Sassy og den j..la hesten..

Bloggen til mutter'n

...jada, og før noen klager over at jeg er dritten........ det vannet vi fant uti skævven var ikke akkurat reint da skjønner dere, og når vi er fire stykker som skal bade i samma kulpen så blir det litt sånn sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aIMG_2705.jpg

:shocked::shocked: Er det mulig å bli så pen! Fy han er blitt flott! Han ser ut akkurat som idealbildet mitt av en Groenendael hannhund( bare at jeg liker best litt mindre pels av praktiske årsaker :wub: )

Vakker, maskulin og stolt :D Tenk at den lille tykketykk har blitt så kjekk kar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
:shocked::shocked: Er det mulig å bli så pen! Fy han er blitt flott! Han ser ut akkurat som idealbildet mitt av en Groenendael hannhund( bare at jeg liker best litt mindre pels av praktiske årsaker :wub: )

Vakker, maskulin og stolt :D Tenk at den lille tykketykk har blitt så kjekk kar! :D

Tjukken takker og bukker og sier "Japp, det er meg - kjekkeste karen på denne siden av fjorden"

Pelsen er vedlikeholdsfri, han floker ikke faktisk - det er så deilig - den er stri og god akkurat som den skal være. Han floker ikke i buksene heller han... he he...

Må si selv at jeg synes han er vemodig vakker, og enda skal han vokse seg mer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Loke i at Tjukken ser ut som en skikkelig flott hanne. Det er nesten så jeg også får lyst på belger av å se sånne fine bilder. (og jeg som egenlig ikke er noen fan ev gjeterhunder.. :wub: ).

Han der kan du helt sikket være stolt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - åsså har jeg fått en ny konkurrent..... - han heter Milagro og er en sånn heste greisus. Joda - jeg VET hva hester er, det er absurd store firfota ting som går forbi her og legger igjen godbiter på asfalten som muttern tilter fullstendig av når jeg spiser.... (de er digg altså)...... De pruster og er dødsskumle. En sånn en har muttern treffi da, og han er visst veldig søt.

Ifølge tante Tone så var han hesteverdenens svar på meg, hørt sånt fjas... hmffrrr... jeg er sur.

Vel, du får bare være sur, for Milagro er en heste-Tjukken ;)

Men han er veldig pen blitt, Tykkesaken :) Vi er stolte av han vi! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at du har fått deg den vakre groenendael hannen du alltid har ønsket deg ;)

Han har jo alltid vært pen, men nå begynner han å bli smellvakker synes jeg! *notere til meg selv: aldri stille Loke mot tjukken :) *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...