Gå til innhold
Hundesonen.no

Tjukken's skriblerier


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Jeg nevnte noe om en hemmlighet sant? Sånn litt oppi her.................. og nå er det ikke hemlig lenger...........

Jeg har gjort sørlending av meg jeg........... - ja, og om du ikke skjønner hva sørlending er så betyr det at jeg nå bor sånn cirka litt sørafor Sinsenkrysset og ned til høyre på kartet........ Det æ'kke det at gammelmamma ikke ville ha meg, men det var sånn at noen hadde så grenseløst lyst på en svarting, og da syntes jeg at jeg burde melde meg til tjeneste.

De derre tobeinte snakker jo ofte om det blide sørland - og hva er vel mer passende da enn at verdends blideste svarting flytter dit?

Her har jeg fått det helt toppers - litt usikker på om jeg egentlig har noen ny "muttern" da, for atte det er en sånn liten morsom greie som heter Thomas (jupp, akkurat som Thomastoget) som sier at jeg er hans hund - men jeg tror at det er Elin egentlig som styrer butikken her altså. Men Thomas er en kul kar, fiiiiin å ligge på.............. Molly bor også her - hun er terv, og egentlig litt sånn surpurke, men jeg er jo ikke uvant med det - ha'kke møtt ei berte ennå jeg som ikke forsøker å spille kostbar ved å være litt nebbete. Jeg bare bryr meg ikke jeg - de kan være sure så mye de bare vil for min del........

Elin fortalte her om dagen at jeg om ikke så lenge skal begynne med noe som heter agility, veldig usikker på hvorfor i all verden de har satt det navnet på greia altså - vanskelig navn på noe så enkelt som å løpe etter damen med kjøttbollene..... *sukk* Men jeg finner vel ut av det..

Nå skal jeg øve meg på å forstå litt skurrerrer...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Åhh Heldige deg Tjukken som skal flytte til noen som er så opptatt av hunder og som faktisk har en surpurke du kan plage etterhvert, de tiner opp etterhvert de også.. Men si meg, har ikke du litt for lite aerodynamisk kropp til denne hinderløypa?! BAre lurer asså. Kos deg, bare lat som du ikke hører hver gang hu sier ett ord med "R" i..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Åhh Heldige deg Tjukken som skal flytte til noen som er så opptatt av hunder og som faktisk har en surpurke du kan plage etterhvert, de tiner opp etterhvert de også.. Men si meg, har ikke du litt for lite aerodynamisk kropp til denne hinderløypa?! BAre lurer asså. Kos deg, bare lat som du ikke hører hver gang hu sier ett ord med "R" i..

Lykke til!

Ikke aerodynamisk du liksom...... .... hmfrrr...... :closedeyes:

Atte selv om søstrene mine er svære og morra mi ligner en hest så betyr ikke det at vi alle er store da vettu................ :rolleyes: Jeg er - skal jeg tippe - sånn ca. 63-64 cm høy - og kanskje litt kortere - kjapp og smidig som få, så agility tror jeg blir midt i blinken faktisk......... *fnis* Jeg er liksom ikke så diger lenger på en måte....... var før det..

Jeg er forøvrig skrekkelig glad jeg får bo her med Elin og Thomas altså.............. heldige meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvorfor i all verden får bikkja ha sofaputer, men ikke minstemann? :blink:

Fordi bikkja er lydigere og flinkere til å høre på mor, den som har vært snillest får sitte på pute når man ser barnetv :P

Det er faktisk en merkelig greie gutten har fått for seg, sofaputer er barnslig... Derfor får jeg en av dagene inn en ny sofa med puter som ikke kan flyttes på, er dritt lei av å rydde de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukken er KJEKKEN og burde hett KJEKKEN, sier en svært objektiv tante grusom :P

Grattis med nytt hjem Tjukken :icon_fun:

Men personlig syns jeg at du snart burde skifte navn. En voksen staselig belger kan bare ikke hete Tjukken :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt hjem Tjukken :icon_fun:

Men personlig syns jeg at du snart burde skifte navn. En voksen staselig belger kan bare ikke hete Tjukken :P

Han kommer alltid til å hete Tjukken, det har jeg lovet på tro og ære når jeg hentet han...

Det går da ikke ann å plutselig bytte navn i en alder av 16mnd? Stakkars- sier folk når jeg forteller hva han heter. Hvorfor stakkars? Han lyser opp og blir verdens gladeste gutt når jeg roper Tjukken nemlig ^_^

Og når man er så flott og snill som han så kan man hete hva som helst- "alt kler den smukke" lærte mamma meg :P

Selv har jeg blitt så vandt til navnet at det er utenkelig å kalle han noe annet- han bare er Tjukken han :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Belgerpia

*Jeg liker ikke boxere jeg*

For å oppsummere det kort, det behøver ikke trave boxergutter rundt der jeg skal bo - da blir jeg sur - og siden boxergutter har bittelitt mindre pels enn meg så går det værst utover boxeren..... *sukk*

Jadda - jeg hører dere si jeg er dum, men hvordan i all verden kunne jeg vite at den boxeren faktisk hørte til der før jeg kom inn i bildet da?

Vel, for å gjøre historien kort - så er ikke dette all bad altså - jeg er tilbake til "muttern" jeg, og det synes jeg er fiiiiiiiint.

Fiiiiiiiiiineste mamma'n min altså. Joda - jeg savner Elin og Thomas - men mamma'n min er bestest i verden og når jeg var hos Elin og Thomas så tenkte jeg jo på henne - selv om det var kult i Arendal.

Når Elin leverte meg tilbake og skulle dra - ja, så lå jeg under bordet og sov jeg - det var fiiiiint å komme hjem igjen...

Nå ser det vel ut for at de har tatt tegninga her også, det er i alle fall ikke snakk om mer flytting. Faste soveplassen var inntil nylig "the master bedroom" - men av praktiske årsaker (les løpetid på diverse ufine damer) så har jeg bodd i kennelen en liten stund, men jeg vet jeg får komme inn på soverommet igjen bare damene er ferdig med å være skjøger. Ja - for jeg er visst satt i kennelen for min egen sikkerhets skyld sier dem - de vil ikke at jeg skal bli missbrukt, og ifølge de tobeinte på bruket her så var faren for voldtekt av mindreårig overhengende stor akkurat nå.

Nå aner jeg ikke jeg hva sånn voldtekt er, jeg aner ikke hva løpetid er heller egentlig - men jeg antar at jentenes noe odde oppførsel de siste ukene har one med det å gjøre. Hva jeg mener med odd oppførsel? Veeeeel - de kjører tog med hverandre, de er veeeeldig opptatt av å tre bakparten inn på nesa mi, terrierdyret bommet på nesen min og rygget helt under meg her en dag - og det var omtrent på det tidspunktet "faderen" sa at nuh måtte jeg reddes før jeg ble utsatt for overgrep............

Javel liksom, alt jeg forsøkte å fortelle dobørsten var at jeg ville ha loffskalken min og at hun stod i veien for den liksom..

Men men........... nå er kaostiden snart over har jeg hørt og da får jeg nok ligge i senga igjen (åååå nei, fysj - jeg skulle jo ikke si det - ødelegge imaget til mor og greier - tross alt, jeg er jo bare barnet og burde bo i bur en stund til....... sorry mutter'n)

Uansett - I'm back in Askim - igjen - og nå blir jeg - punktum. Jeg er like glad og fornøyd som før og storkoser meg med mine venninner - selv om de tidvis oppfører seg rart.

Nå sier mutter'n at det småtroll på vei her - i flere farger - lurer på om sånne småtroll lager like kul lyd som kattungeting jeg..... Og så vet jeg at jeg kommer til å få en lillebror i løpet av året (en på fire bein) - forhåpentligvis sånn cirka i slutten av mai om alt går etter planen. "Mutter'n" gleder seg veldig til det - og når fatter'n spør "hvordan skal du få tid til det da" så svarer damen surt "det er rom for mange kjekke gutter her......... :icon_redface:

aIMG_7209.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Velkommen hjem Tykkeliten! :icon_redface:

Vet du hviklen farge det blir på den lillebroren din eller? :blink:

Lillebroren min skal være rød og han skal visstnok hete Noah...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Så fin han har blitt, stor gutt!

Blir han stilt? Og evt. hvordan gjør han det i ringen? :icon_redface:

Neeeei, stakkars Tjukken sliter med ett øre som ikke alltid vil peke i riktig retning - derfor blir han ikke stilt - synd egentlig, for bortsett fra det øret så er han en vakker representant for rasen og ville nok kunne gjort det veldig så bra....... Men sånn er det bare..... Han er imidlertid vakker inni seg den gutten, snill, vennlig, sosial og utrolig morsom å holde på med........... Vi ser ikke bort i fra at han skal få lov til å trene litt lydighet utover våren egentlig, jeg skal i alle fall teste litt og se om det kan funke.... Han må bare få lov til å bli litt "galere" først - så enn sålenge så trener vi på å være skikkelig pøbel, klype litt, nappe i klær, stjele ting osv. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, stakkars Tjukken sliter med ett øre som ikke alltid vil peke i riktig retning - derfor blir han ikke stilt - synd egentlig, for bortsett fra det øret så er han en vakker representant for rasen og ville nok kunne gjort det veldig så bra....... Men sånn er det bare..... Han er imidlertid vakker inni seg den gutten, snill, vennlig, sosial og utrolig morsom å holde på med........... Vi ser ikke bort i fra at han skal få lov til å trene litt lydighet utover våren egentlig, jeg skal i alle fall teste litt og se om det kan funke...

Nei, Tjukken; få opp øret, og kom deg i ringen!

Han må bare få lov til å bli litt "galere" først - så enn sålenge så trener vi på å være skikkelig pøbel, klype litt, nappe i klær, stjele ting osv. *ler*

Alt det der er viktig for en belger. Grunnlydighet kalles det vel egentlig :icon_redface: Håper han flekker med tennene også (når han er glad selvfølgelig), da er han en skikkelig belger.

Jeg ville ha en hun som flekket tenner når hun var glad, og at ørene skulle være i en "trekant" når hun var valp. Fikk jeg det? Nei.

Kom gjerne med flere bilder av Tjukkasen :blink:

(Heter han forresten det enda?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Livet er hææææærlig dere ......

Hva er vel bedre enn å tilbringe dager med snøstorm på ryggen i sofaen mens veden knitrer i ovnen og "mors" fingre knaster over tastaturet på pc'en. Ingen tjas, ingen mas - bare være coooool.........

Joda, jeg har gjort ting i helgen også - jeg har klypi mamsen en 10-12 ganger, de siste to gangene ble det merker på damen *fnis* :blink: Det er fryktelig gøy å klype henne og røske i klærne hennes, hun ler sånn da - og latter - latter det er kult.

Dro den pittelitt lenger i går forøvrig, jeg mener - jeg kan godt ha det gøy jeg - og så syntes jeg at jeg måtte legge på litt ekstra, så da tvinna jeg likegodt beina rundt beinet hennes og satte igang........ (den påholdne penn legger til at vi her snakker om riing), og jaggu - jaggu begynte ikke damen å storflire, og det mens hun fornøyd opplyste husbond om hva jeg holdt på med........ Så da har jeg en ting til på reportoaret mitt........ Det er morro å få muttern til å le nemlig......., "sikkelig tøffiiiiiiing duuuuuuuuuuuuuu - sier hun da og rufser meg i manken" (og ja, det er deilig det - veldig deilig - det er ikke bare bare å ha så mye pels rundt halsen, det klør av og til inni der så det er godt å bli rufsa i)............. Det er hærlig å være hund har jeg funnet ut......... *sukk* :)

Måtte være fotomodell også, eller rettere sagt - vi måtte leke i snøen måtte vi - jeg og Kia - og så hadde muttern med kongen ut, og kong er kult - men for første gang så har muttern hyla AU :shocked: når jeg har kampet, hun mente at jeg slettes ikke trengte å røske armen av henne...... Ehhh... neivel? Kan hun ikke da bare drite i å holde i tråden kanskje for eksempel? (dumme damen) :blink:

Vel - her er ett par av bildene av kjekkeste meg.........

aIMG_7810.jpg

aIMG_7705.jpg

aIMG_7669.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...