Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut å trene uansett vær?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Vi er ute uansett vær uansett årstid iallefall en time om dagen sammenhengende. Om det da blir trening, en tur eller kombinert trening og tur kan variere. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær sier nå jeg, og det må jeg bare si siden det er kaldt eller regn/slaps iallefall 2/3 av året her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig glad i å være ute i drittvær, men som henrikke sier, er man først over dørstokkmila går det bra. Styrer målbevisst unna trening på nye ting når det feks regner. Da går jeg heller ut for å generalisere dekk og slike ting. Ask er heller ikke den største fan av å jobbe i regnvær, og da er det i grunn greit :lol:

Men det er utrolig kjekt å venne hunden på å kunne jobbe i all slags vær, innen rimelighetens grenser selvsagt. Jeg er faktisk glad jeg IKKE har en hund som løper inn igjenn bare det regner litt, eller er kaldt og hustrig.

Turer får han uansett vær, og han liker det. Været har liten innflytelse på trivselen hans når det kommer til tur. Deilig å ha en slik hund, hvertfall når man ikke har mye i mot å være ute i ruskevær selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter inne i en deilig varm stue og kvir meg til å gå ut i den mørke, kalde og regnfulle kvelden. Men ut må jeg jo uansett, og så vet jeg at det alltid er deilig når vi først er kommet ut. Takk og lov for at jeg har en turkamerat som alltid får meg ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja,ute på tur er vi ja,men det blir lite trening utendørs.Ike strotrives ute,men blir fort kald nå som snøen har kommet,og da begrenser det seg litt for hva vi får til av utendørstrening.Dekk og sitt i snøen er ikke alltid så moro nei :lol: Men så lenge han får holde seg i bevegelse går det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ute uansett vær vi. Både jeg og bikkja liker å gå i regnet f.eks, så det er ingen problem. Trening skjer om det regner, snør eller er fin vær. Når en konkurrerer uansett vær, så må man trene uansett vær. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg er såå flink alltid! :unsure:

Altså i kveldinga i dag gikkmor og datter en tur med mora og dattra. Vi slapp dem litt på fotballbana, så de fikk lekt litt sisten og så kobla vi på og gikk hjem, mens regnet sildret så deilig ned i nakken! :lol: Vi var jo ute en times tid, men å kalle det trening var vel litt drøyt. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå de siste dagene når det har vært kaldt og vått ute, så liker nok både jeg og amy og ligge under dyna mye bedre enn å være ute på tur.. :lol:

Jeg går såklart ut på tur hver dag, men de dagene det regner MYE blir det ikke lange turene. Amy hater regn og ser egentlig ikke poenget med og hale og dra ho med meg når ho tydelig viser at dette ikke er no gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Organisert trening? Da kan det være århundres storm for alt jeg bryr meg..jeg har Bergans klær som kostet en hel liten formue, super undertøy og muckboots. Det går så bra så...

Men hvis jeg ikke har noe organsiert fore, når det er litt mer sånn for å aktivisere bikkja så synder jeg lett og drar igang billige løsninger..som å avtale lekestund med naboen på jorde rett ved huset slik at vi bare kan stå å hutre i ro en halvtime/tre kvarterts tid i mens bikkjene raser seg slitne ;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå tur gjør jeg 3 ganger om dagen uansett vær.. kanskje noen ganger går jeg bare to turer.. men tur går jeg hver dag uansett vær! jeg synest det er greit også jeg.. jeg har rutiner og jeg kommer meg ut:)

men jeg går nok ikke på trening når det høljer...(tror ikke så mange kommer da uansett) den treninga tar vi inne.. trener heller ikke like mye hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur uansett vær, både lange og korte.

Om det pøs regner og man tar på regntøy så er det ikke så ille når man først kommer seg ut. Både jeg og bikkja synes det er deilig når man kommer inn igjen og kan krølle oss under pleddet og kose oss med god samvittighet.

Når det er sikkelig møkka vær, så blir det lite dressur trening ute. Bortsett fra organisert trening, den drar jeg på uansett vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bryr meg ikke så mye om været så lenge jeg får på meg "riktige" klær! Men skal innrømme at det er vanskelig å få med Rikke ut når det regner.. Prøver å snu hele tida. Går nesten ikke utenfor døra engang! :rolleyes: Men men! Litt tvang må til så hun får gjort det hun må! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener dere hunden uansett vær (når dere trener ute)?

Må innrømme at jeg finner på unnskyldinger for å trene ute når det regner og er kaldt og surt ute :) Eller er du målbevisst og trener uansett vær?

Uansett vær, så er jeg ute med hunden min, er bare å kle på seg, det finnes ikke en dårlig unnskyldning for å ikke gå ut uansett. Så bædda. Hehe :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...