Gå til innhold
Hundesonen.no

vi har fått valper


Kristinh

Recommended Posts

Som Bård har nevnt tidligere i forumet, tar d bare noen sekkunder å få på et dekken på en whippet enn å ta av all sne og klumper i en pels.. d syns jeg var et så godt svar. Jeg har ikke noe problem på vinteren. Har aldri brukt potesokker heller,, de har akkurat samme poter som andre hunder. Men et godt dekken er supert å ha.

Så lenge whippeten er i bevegelse så er d utrolig hvor mye den tåler. Så vinteren er ingen hindring for en whippet. De er ingen pingler som mange tror de er.

Så det er ikke no spesielt ekstra på vinteren bare dekken og at den bør holdes i bevegelse.

Ha en super dag

Takk for at dere lurer og spørr.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Som Bård har nevnt tidligere i forumet, tar d bare noen sekkunder å få på et dekken på en whippet enn å ta av all sne og klumper i en pels.. d syns jeg var et så godt svar.

He-he, vet ikke om jeg har nevnt mine andre gode argumenter for korthårete hunder:

De er godt tilpasset norsk inneklima. Kjenner folk med spisshunder som knapt vil være innomhus fordi det blir for varmt. Sikkert greit for noen, men jeg vil ha hundene mine rundt meg.

De blir gjerne med på tur de dagene jeg synes det er aller finest - i solskinn og varmt vær.

Gratulerer med valpene - de ser kjempefine ut! (Beklager, noen ting må bare sies på dialekt:) Bi litt bansjuk, ja!

Står akkurat på reisefot til Tromsø. Skal være der ei uke på studiesamling, og får for en gangs skyld med meg utstillinga der oppe også (dog uten egen hund). Hører rykter om at det er masse whippets og andre mynder påmeldt - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, vet ikke om jeg har nevnt mine andre gode argumenter for korthårete hunder:

De er godt tilpasset norsk inneklima. Kjenner folk med spisshunder som knapt vil være innomhus fordi det blir for varmt. Sikkert greit for noen, men jeg vil ha hundene mine rundt meg.

De blir gjerne med på tur de dagene jeg synes det er aller finest - i solskinn og varmt vær.

Gratulerer med valpene - de ser kjempefine ut! (Beklager, noen ting må bare sies på dialekt:) Bi litt bansjuk, ja!

Står akkurat på reisefot til Tromsø. Skal være der ei uke på studiesamling, og får for en gangs skyld med meg utstillinga der oppe også (dog uten egen hund). Hører rykter om at det er masse whippets og andre mynder påmeldt - gleder meg!

Neimen så koselig da.. da vil vi jo treffes der da.

Snakkes da Bård, Agnetha har vært så snill å låne ut ei seng til meg og vi ska kos oss masse.

Gleder meg veldig til det.

Har du fått med deg at vi har fått årets hund på Island da... Tenk på det.

Er så stolt ate.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen så koselig da.. da vil vi jo treffes der da.

Snakkes da Bård, Agnetha har vært så snill å låne ut ei seng til meg og vi ska kos oss masse.

Gleder meg veldig til det.

Har du fått med deg at vi har fått årets hund på Island da... Tenk på det.

Er så stolt ate.

Klem

Kristin

Jøss, det er jammen ikke dårlig. Gratulerer masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann:)

Jeg vet godt hvem du er:)

klem

Kristin

OPS :) Det hørtes skummelt ut ^_^ Neida! Jeg er ikke helt sikker, på om jeg vet hvem du er? Ser at du bor, i Trondheim. Har du vært på lurecoursing, her "nede"? Hvordan går det med valpe salget? Fikk inntrykk, av at markedet "over strømmes", av whippet valper, på myndeklubben`s sider (?) Men jeg fikk en telefon, fra ei dame, på mandag. Hun lurte på, om jeg hadde valper, for hun hadde ringt rundt, nå sto hun på liste, hos en kennel. Valpene dine er i allefall nydelige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPS :) Det hørtes skummelt ut ^_^ Neida! Jeg er ikke helt sikker, på om jeg vet hvem du er? Ser at du bor, i Trondheim. Har du vært på lurecoursing, her "nede"? Hvordan går det med valpe salget? Fikk inntrykk, av at markedet "over strømmes", av whippet valper, på myndeklubben`s sider (?) Men jeg fikk en telefon, fra ei dame, på mandag. Hun lurte på, om jeg hadde valper, for hun hadde ringt rundt, nå sto hun på liste, hos en kennel. Valpene dine er i allefall nydelige :)

Hei sann.. Ja veldig skummelt.. hehe ikke akkurat d nei:)

Jo, har du ikke en sånn tatoering av en whippet på skuldra de? eller så tror jeg har sett deg på utstilling?

kanskje jeg var litt skrå sikker her nå at jeg forveksler deg med en annen??

Takk for at du syns valpene mine ser fine ut.

Ja det er sant d er mange som har whippet valper, men nå har jeg de som har kjøpt tidligere av meg som ønsker nr. 2 og de som ser etter en som kan stilles osv. og ser litt på linjer.

Jeg har jo vært årets oppdretter 3 år på rad, så da er det litt enklere å være oppdretter. Men så er jeg heldig at jeg har et godt samarbeide med mine valpekjøpere også og har også vært kjempe heldige med de.

Jeg har ennå igjenn 2 hanhunder for salg, men de er jo ikke mere enn 3,5 uker. Og kan ikke si jeg har annonsert så veldig mye heller, så heldig er jeg. Og har vært fryktelig nøye på de som skal ha også så jeg vet at valpene får det godt, for det er jo det som er det viktigste for meg at de kommer til et kjærlig og godt hjem.

Ha en flott kveld

Klem

Kristin som skal snart til Tromsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, jeg har en tatoovering, på skuldra, av min Whippet tispe, Luzi :blush: Hun var min første Whippet, importert, fra England, da jeg på død og liv, skulle ha BLÅ Whippet :) Hadde da, hatt to blåe italienere. Nå har jeg Luzi, 6 år og hennes datter Chakra, 2 år.

Det værste, med å ha valpekull, er alle de rare menneskene, som vil se, og kjøpe valper, synes jeg :) Jeg avviste, flere. Eller så var jeg så "hyggelig", at jeg anbefalte de, å titte på flere kull, hos andre oppdrettere, før de bestemte seg :P

Jeg eier Chakra, sammen med den svenske kennelen Torshammaren`s. (Yvonne og Thomas Brandt). Yvonne har visst planer, om å parre Chakra, ut på nyåret. Det er visst stor etterspørsel, etter blåe og svarte valper, i Sverige. Så da stiller vi opp, og sprer genene, da, vet du :P Hun har et helt fantastisk gemytt, også. Det er nesten viktigere, enn fargen, for meg, i dag.

Hva heter fargen, på den hvitbrindle, tispevalpen, du har lakt ut bilde, av? Nyyydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulerer med noen herlige valper, Kristin! *Viser ikke tråden til gubben* Vi har forresten flyttet nå og har plass til alle tobente og firebente nå. Stortrves ute på landet! Treffes vi på Hamar kanskje? Om ikke må du krysse fingrene for Mia, vi drømmer om CACIB nå, men konkurransen der nede er stor og til vår ulempe er Kayla en uke for ung til å delta.. Veldig OT dette, men det er jo lenge siden vi møttes sist ;)

Har du booket bort alle nå? Begynner å få mer og mer lyst på en Whippet, men er usikker på hvordan de går sammen med våre American Akitaer. Men dersom den dagen kommer er det ikke vanskelig å vite hvem man skal ringe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann

Så koselig å høre fra deg, ja lenge siden nå. Selv om vi har den samme hobbyen men likevell en helt annen rase.

Akita og whippet.. med dine snille hunder tror jeg ikke det hadde vært noe problem ;) Og du kan stole på gubben for han har virkelig god smak når det gjelder hunder,, he,he

Nei har ikke solgt alle har ennå en hanhund for salg. Fikk forresten en bestilling fra Færøyene hær om dagen.. men sender ikke så langt av gårde. Holder med å ha ei på Island. Man vil liksom se de igjenn også.

Håper vi møtes på vikingerskipet for dit skal jeg, men vi skal stille på fredag så det spørs.

Men uansett lykke til og håper Cacibet blir ditt:)

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...