Gå til innhold
Hundesonen.no

Bannere, gaver etc.


Svedge

Recommended Posts

Skrevet
Nå har jeg lasta ned.. Men hvor stor skal banneret være? Og hvordan klipper man inn bilder? :P

Bannerne her på sonen er 300x60.

For å klippe ut f.eks en hund av et bilde og lime inn i banneret:

1Først bør du lage bilde av hunden i den str at f.eks hodet passer inn i bildet

-høyreklikk - Image size, også lager du den mindre.

2. Velg pil i menyen til høyre, så velger du den lasso-tingen lenger ned på høyre siden:

- Nå tegner du rundt det du skal klippe ut, (et tips: zoom inn litt, om bildet er lite, da får du det lettere til).

- høyreklikk inni der du har tegna rundt - copy

3. Gå inn på banneret du skal ha det på, og høyreklikk - past- legg det der du skal ha det og høyreklikk igjen, og velg Validate past

Håper du skjønte det :P

  • Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Sliter fremdeles med å få disse "fontene" til å fungere. Jeg har lastet de ned fra http://www.1001freefonts.com ved å trykke på de skrifttypene jeg vil ha. Hva skal jeg gjøre for å få brukt de i photofiltre?

Finn en mappe på dataen som heter Fonts og legg de inni der. De vil da automatisk komme opp i alle programmene dine (word, photofiltre, frontpage osv osv).

Skrevet
Bannerne her på sonen er 300x60.

For å klippe ut f.eks en hund av et bilde og lime inn i banneret:

1Først bør du lage bilde av hunden i den str at f.eks hodet passer inn i bildet

-høyreklikk - Image size, også lager du den mindre.

2. Velg pil i menyen til høyre, så velger du den lasso-tingen lenger ned på høyre siden:

- Nå tegner du rundt det du skal klippe ut, (et tips: zoom inn litt, om bildet er lite, da får du det lettere til).

- høyreklikk inni der du har tegna rundt - copy

3. Gå inn på banneret du skal ha det på, og høyreklikk - past- legg det der du skal ha det og høyreklikk igjen, og velg Validate past

Håper du skjønte det :P

okei, skal prøve.. :P

Skrevet
Hehe.. Wii! Prøvde meg på en enkel en! :P

Min første Banner, folkens :P hihi :P

Syns det er veldig bra til å være ditt første :P

Nå er det bare å prøve å feile, se om du kan bruke noen effekter. Er gøy å leke seg litt :P Øvelse gjør mester. Men som sagt, syns den var veldig bra til å være ditt første.

Skrevet

Nå har jeg øvd meg litt.. :P

Laga en til jeg.. Hunden til venninna mi :P

Med bakgrunn som jeg fant på nettet.. hihi :P

post-1455-1172862791_thumb.jpg

Skrevet
Nå har jeg øvd meg litt.. :P

Laga en til jeg.. Hunden til venninna mi :P

Med bakgrunn som jeg fant på nettet.. hihi :P

Det var vist ikke så vanskelig alikevell? :P

Flink til å klippe ut hunden er du også :P

Skrevet
Laget noen til Bono:

BannerBono1.jpg

BannerBono2.jpg

BannerBono3.jpg

BannerBono4.jpg

BannerBono5.jpg

De tre siste ble ganske like, men tok de med likevel :)

ÅÅ, kan du lage et til meg med den skrifta du har på nr 2 og 3? Digger den! :)

Bare med "Femidotten.com"? :icon_redface:

Skrevet
ÅÅ, kan du lage et til meg med den skrifta du har på nr 2 og 3? Digger den! :)

Bare med "Femidotten.com"? :icon_redface:

Kan lage når jeg kommer hjem fra trening med soniser fra Trondheim :)

Skrevet

Til Femidotten:

Femibanner1.jpg

Femibanner2.jpg

Ble ikke noe videre fornøyd med de. Men letter å lage hvis du skriver hvilke farger du vil ha :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...