Gå til innhold
Hundesonen.no

Bannere, gaver etc.

Svedge

Recommended Posts

Skrevet
Nå har jeg lasta ned.. Men hvor stor skal banneret være? Og hvordan klipper man inn bilder? :P

Bannerne her på sonen er 300x60.

For å klippe ut f.eks en hund av et bilde og lime inn i banneret:

1Først bør du lage bilde av hunden i den str at f.eks hodet passer inn i bildet

-høyreklikk - Image size, også lager du den mindre.

2. Velg pil i menyen til høyre, så velger du den lasso-tingen lenger ned på høyre siden:

- Nå tegner du rundt det du skal klippe ut, (et tips: zoom inn litt, om bildet er lite, da får du det lettere til).

- høyreklikk inni der du har tegna rundt - copy

3. Gå inn på banneret du skal ha det på, og høyreklikk - past- legg det der du skal ha det og høyreklikk igjen, og velg Validate past

Håper du skjønte det :P

• Svar 388
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Sliter fremdeles med å få disse "fontene" til å fungere. Jeg har lastet de ned fra http://www.1001freefonts.com ved å trykke på de skrifttypene jeg vil ha. Hva skal jeg gjøre for å få brukt de i photofiltre?

Finn en mappe på dataen som heter Fonts og legg de inni der. De vil da automatisk komme opp i alle programmene dine (word, photofiltre, frontpage osv osv).

Skrevet
Bannerne her på sonen er 300x60.

For å klippe ut f.eks en hund av et bilde og lime inn i banneret:

1Først bør du lage bilde av hunden i den str at f.eks hodet passer inn i bildet

-høyreklikk - Image size, også lager du den mindre.

2. Velg pil i menyen til høyre, så velger du den lasso-tingen lenger ned på høyre siden:

- Nå tegner du rundt det du skal klippe ut, (et tips: zoom inn litt, om bildet er lite, da får du det lettere til).

- høyreklikk inni der du har tegna rundt - copy

3. Gå inn på banneret du skal ha det på, og høyreklikk - past- legg det der du skal ha det og høyreklikk igjen, og velg Validate past

Håper du skjønte det :P

okei, skal prøve.. :P

Skrevet
Hehe.. Wii! Prøvde meg på en enkel en! :P

Min første Banner, folkens :P hihi :P

Syns det er veldig bra til å være ditt første :P

Nå er det bare å prøve å feile, se om du kan bruke noen effekter. Er gøy å leke seg litt :P Øvelse gjør mester. Men som sagt, syns den var veldig bra til å være ditt første.

Skrevet

Nå har jeg øvd meg litt.. :P

Laga en til jeg.. Hunden til venninna mi :P

Med bakgrunn som jeg fant på nettet.. hihi :P

post-1455-1172862791_thumb.jpg

Skrevet
Nå har jeg øvd meg litt.. :P

Laga en til jeg.. Hunden til venninna mi :P

Med bakgrunn som jeg fant på nettet.. hihi :P

Det var vist ikke så vanskelig alikevell? :P

Flink til å klippe ut hunden er du også :P

Skrevet
Laget noen til Bono:

BannerBono1.jpg

BannerBono2.jpg

BannerBono3.jpg

BannerBono4.jpg

BannerBono5.jpg

De tre siste ble ganske like, men tok de med likevel :)

ÅÅ, kan du lage et til meg med den skrifta du har på nr 2 og 3? Digger den! :)

Bare med "Femidotten.com"? :icon_redface:

Skrevet
ÅÅ, kan du lage et til meg med den skrifta du har på nr 2 og 3? Digger den! :)

Bare med "Femidotten.com"? :icon_redface:

Kan lage når jeg kommer hjem fra trening med soniser fra Trondheim :)

Skrevet

Til Femidotten:

Femibanner1.jpg

Femibanner2.jpg

Ble ikke noe videre fornøyd med de. Men letter å lage hvis du skriver hvilke farger du vil ha :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...