Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund

HHC

Recommended Posts

Jeg fikk Blondie til bursdagen da, men ville ha henne som en agility, kose og tur hund.

Mamma ville bruke henne som lydighets hund.

Det var en oppdretter som ville ha hene også men vi hadde bestilt henne nesten 1 år i forveien, så vi hadde første rett.

Siden det var en oppdretter som ville ha henne måtte vi stille henne ut en gang, så oppdaget jeg at dette var noe som var så gøy at jeg bare måtte forsette!

Hun gjør det jo ganske bra også, nå mangler vi bare stor certet så er hun Champion ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min hund med tanke på utstilling, men ikke først og fremst for utstilling. Jeg ville ha en sunn og frisk hund med godt gemytt, som kunne brukes i agility, men utstilling og avl var også i tankene mine. Tiden vil vise hva hun egner seg best til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ikke kjøpt som utstillingshund, og hadde jeg skulle brukt henne aktivt på utstilling så hadde jeg takket nei til henne.

Hun har overbitt (pluss flere andre små avvik fra standarden), og hun hadde overbitt da vi kjøpte henne (visste det på forhånd, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte han ikke for utstilling.. jeg ville se etter jeg fikk han hva han egner seg til og sånn som det ser ut nå så egner han seg best til agility faktisk... men skal stille han litt pga. jeg vill avle på han og få god stamtavle! ;)

Åh dere skulle sett mor min sin dverg snauzer.. den er nok 5 cm for stor og det syns utrolig godt! så jeg syns ikke ero så stor ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er litt morsomt at folk kjøper hund til utstilling som ikke blir så bra, men så er det faktisk utrolig mange flott familie hunder, men altså de vokser jo utrolig masse fra de er valp så det er jo søren meg ikke lett og finne den fineste alltid :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jah! Pirill er ren utstillingshund! :huh: Nei Pirill er min lille kose-q-tips og ikke noe mer :) Salukine derimot er showhunder til tusen. Zolla (bestemors) er en omplasseringshund som viste seg å gjøre det veldig bra i ringen :P Ronya er egentlig litt liten, men har gjort det veldig bra i ringen dette året! (Hun ble kjøpt med tanke på uts og agility).

Kira var siste valp i kullet og ble egentlig kjøpt pga at oppdretteren er en veldig god venn av oss.. Det visste seg i ettertid at hun er den fineste av tispene i kullet :P B) Tjihoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er ikke kjøpt med tanke på utstilling. Hun er underbitt og det visste vi da vi kjøpte henne. Vi skulle egentlig ha søsteren hennes som var en av de peneste i kullet, men så falt vi for Vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix ble kjøpt som utstilling, agility og kosehund ;) Jeg visste jo ikke hvor godt jeg likte utstilling da, men det var noe av det jeg hadde lyst til å drive med, og nå drar jeg på alle de utstillingene jeg har råd og tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte begge våre fordi vi skulle bruke dem på jakt/-prøver, til kløving og snørekjøring. Utstilling deltar vi på i tilfelle vi skal få lyst til å avle på hundene en gang, da kreves det gode resultater på utstilling i tillegg til prøveresultater. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden ble kjøpt pga jakt.

Men selvfølgelig hadde det vært gøy om hun var "pen" også, noe hun ikke er, men selvsagt er hun verdens peneste i mine øyner. Men det er ikke noe tap, da hun er en jakt maskin ;) Og det var jo derfor jeg kjøpte henne, for å jakte/bruke henne.

Neste hund ønsker jeg at skal være en god jakthund, men gjerne pen også. Men det jaktlige kommer først, men som Ole Brum sier; ja takk til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin ble kjøpt som sofakosekompis og turkamerat. Den brune snuten hadde derfor ikke noe å si for oss. Med neste hund har jeg lyst til å prøve utstilling, har blitt litt interessert av å gå på utstillinger for å se på. Hadde litt fordommer mot det før, lo av folk som ikke kunne ha med hunden sin på skogtur fordi pelsen ble ødelagt... Men jeg vil fortsatt først og fremst ha hunder jeg kan ha det gøy sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...