Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 187
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Så nydelig Atheo er! Stor gutt :D Har du stilt han(ser det henger en rød sløyfe der ;) ) ?

Takk! :)

Jada, han er stillt der! ;) Bildet ble tatt rett etter bedømminga!

Skrevet

Oppstillingsbilder av 8 små Basenji valper fra mitt siste kull finnes her

Oppstillingsbilder av mine andre hunder ser dere her

Kom gjerne med kommentarer :)

Skrevet

Aner ikke om jeg fikk det til. Men om jeg klarte det skal det nå være et oppstilt bilde av boxertispa mi her. Syns hun står bra her.

Det er dessverre ikke fototeknisk godt, alt for uklart.

Skrevet

Nåhh så nydelig Mia er blitt :)

*neie* Ja hun har virkelig kommet seg. Mangler "bare" CACIB`en nå og det får vi strebe etter i det nærmeste året (eller årene he he)

Skrevet

Oppstillingsbilder av 8 små Basenji valper fra mitt siste kull finnes her

Oppstillingsbilder av mine andre hunder ser dere her

Kom gjerne med kommentarer :D

Åh.. Basenjivalper må slutte å være så søte! Det er nesten så jeg ønsker meg en jo :D

Om jeg får være litt kritisk, så ser Bambi litt høy ut bak på det bildet du har av henne.. Er hun så høy? hehe

Her er siste "oppstilte" bildet av frk. Dinersen, passe nedrøyta og nedklipt pga kullet..

Vakker er hun uansett B)

• 2 weeks later...
Skrevet

Her er største gutten min på utstilling! Bildet er litt gammelt, men det er ikke så lett å få festet disse gutta på bilder, hvor de står fint... :o

Skrevet

Må jo bare legge inn av Vigo og da... :o han skal på sin første utstilling i morgen! (valpeshow)

På det første er han nesten 4 mnd, og på det andre vel 5 mnd.

6.jpg

vigo009.jpg

Skrevet

Åh.. Basenjivalper må slutte å være så søte! Det er nesten så jeg ønsker meg en jo :wub:

Om jeg får være litt kritisk, så ser Bambi litt høy ut bak på det bildet du har av henne.. Er hun så høy? hehe

Ja, personlig synes jeg at det ikke finnes enting som slår an Basenji valp i søthets-faktor :) Sånn for å veie opp er de også høyt opp på lista hva pøbel-faktoren angår, så det går vel opp i opp;) Herlige er de i allefall! Alle har nå forlatt redet, og du verden så tomt det er blitt her. 8 Basenji valper lager MYE liv rundt seg! Savnet er stort.. Men det gjør godt å ha kontakt med valpekjøperne via telefon og mail. De kan fortelle så mange herlige små historier at en "etterlatt" oppdretter føler seg litt lettere til sinns:)

"Frk Dinersen" så da sjarmerende ut, hun også!

Og nei, Bambi er nok ikke høy bak. Underlaget skråner nok litt, så det er nok ikke det beste bildet av henne. Lille pærta.. Hun har i skrivende stund fått et "leke- raptus", og ørner rundt beina mine mens hun mumler "gaowgaæow!". Prøvde å si "bø" til henne, og det er noe av det morsomste hun vet. Da fyker hun inn i stua og tilbake, i håp om at jeg skal være med på sisten. De er nå merkelige disse Basenji dyra:)

Får vel bli med henne en tur, da :)

• 5 years later...
Skrevet

Lenge siden noen har skrevet på denne tråden her gitt. Lurer på om vi kanskje kan få den opp å gå igjen?

Jeg vil se nye bilder av din/dine hunder oppstilt =)

Jeg kan begynne med bilde av Aron på 13 mnd. =)

294696_10150816048200123_680490122_20507090_528027729_n.jpg318497_10150937763615123_680490122_21291888_860673657_n.jpg

Skrevet

Oooh, nå kan jeg jo vise frem en hund som faktisk KAN stå pent. :lol: Pøbel er ikke helt der enda (står som ei sagkrakk eller ei kråke), tror jeg. Ellers så er det bare jeg som ikke er no' flink til å stille opp. ;)

Kamar 5 mnd, bilde stjælt av Yodel.

kamar.jpg

Skrevet

Her er mitt siste, men det ble ikke perfekt. Jeg er en perfeksjonist når det kommer til slike bilder og blir sjeldent fornøyd, og det blir sjeldent tatt slike fordi ingen gidder å ta bilder sammen med meg når jeg er sånn. :P (det værste er vel at det tar så lang tid hehe)

sveden3.jpg

Skrevet

For en stilig tråd :) med mange pene hunder og oppstillingsbilder!

Jeg sliter mye med denne oppstilligen selv av min hund :D Og er en mester i å overstille han! Samtidig skal det sies at det er VANSKELIG å stille opp hund samtidig som man selv tar bilder :) hehe!

377152_10150459558261357_622451356_10885532_1019134999_n.jpg

Så et overstrekksbilde fra utstilling :P hehe!

303927_10150459555131357_622451356_10885525_1684943109_n.jpg

Øvelse gjør mester håper jeg :)

Skrevet

Lenge siden noen har skrevet på denne tråden her gitt. Lurer på om vi kanskje kan få den opp å gå igjen?

Jeg vil se nye bilder av din/dine hunder oppstilt =)

Jeg kan begynne med bilde av Aron på 13 mnd. =)

294696_10150816048200123_680490122_20507090_528027729_n.jpg318497_10150937763615123_680490122_21291888_860673657_n.jpg

Han er fin!

Men jeg synes du skal strekke ham litt mer og samtidig samle nakken. Det er vanskelig å forklare. Men jeg synes ikke vinklene hans ser gode ut på bildene, de ser litt knappe ut. Så sette bakbeina litt lenger bak, men samtidig holde hasene i 90 graders vinkel mot bakken. Og halsen! Portisen skal ha kort hals og skal ha tilnærmet kvadratisk bygning. Hvis du stiller ham kan det være lurt å liksom dytte halsen litt tilbake for å rette opp holdningen og for å få en kort kropp.

Sorry at jeg er helt ass dårlig på å forklare. Men eksempelvis står denne ganske fint synes jeg. Det går en rett linje fra hodet nedover fronten og til bakken der frembeina står. Og bak står hunden på beina sine med tyngde.

http://www.aquaforti...cy/ww_cy424.JPG

Aron har blitt fin, da! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...