Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Oppstillingsbilder av 8 små Basenji valper fra mitt siste kull finnes her

Oppstillingsbilder av mine andre hunder ser dere her

Kom gjerne med kommentarer :D

Åh.. Basenjivalper må slutte å være så søte! Det er nesten så jeg ønsker meg en jo :D

Om jeg får være litt kritisk, så ser Bambi litt høy ut bak på det bildet du har av henne.. Er hun så høy? hehe

Her er siste "oppstilte" bildet av frk. Dinersen, passe nedrøyta og nedklipt pga kullet..

Vakker er hun uansett B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åh.. Basenjivalper må slutte å være så søte! Det er nesten så jeg ønsker meg en jo :wub:

Om jeg får være litt kritisk, så ser Bambi litt høy ut bak på det bildet du har av henne.. Er hun så høy? hehe

Ja, personlig synes jeg at det ikke finnes enting som slår an Basenji valp i søthets-faktor :) Sånn for å veie opp er de også høyt opp på lista hva pøbel-faktoren angår, så det går vel opp i opp;) Herlige er de i allefall! Alle har nå forlatt redet, og du verden så tomt det er blitt her. 8 Basenji valper lager MYE liv rundt seg! Savnet er stort.. Men det gjør godt å ha kontakt med valpekjøperne via telefon og mail. De kan fortelle så mange herlige små historier at en "etterlatt" oppdretter føler seg litt lettere til sinns:)

"Frk Dinersen" så da sjarmerende ut, hun også!

Og nei, Bambi er nok ikke høy bak. Underlaget skråner nok litt, så det er nok ikke det beste bildet av henne. Lille pærta.. Hun har i skrivende stund fått et "leke- raptus", og ørner rundt beina mine mens hun mumler "gaowgaæow!". Prøvde å si "bø" til henne, og det er noe av det morsomste hun vet. Da fyker hun inn i stua og tilbake, i håp om at jeg skal være med på sisten. De er nå merkelige disse Basenji dyra:)

Får vel bli med henne en tur, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Lenge siden noen har skrevet på denne tråden her gitt. Lurer på om vi kanskje kan få den opp å gå igjen?

Jeg vil se nye bilder av din/dine hunder oppstilt =)

Jeg kan begynne med bilde av Aron på 13 mnd. =)

294696_10150816048200123_680490122_20507090_528027729_n.jpg318497_10150937763615123_680490122_21291888_860673657_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stilig tråd :) med mange pene hunder og oppstillingsbilder!

Jeg sliter mye med denne oppstilligen selv av min hund :D Og er en mester i å overstille han! Samtidig skal det sies at det er VANSKELIG å stille opp hund samtidig som man selv tar bilder :) hehe!

377152_10150459558261357_622451356_10885532_1019134999_n.jpg

Så et overstrekksbilde fra utstilling :P hehe!

303927_10150459555131357_622451356_10885525_1684943109_n.jpg

Øvelse gjør mester håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden noen har skrevet på denne tråden her gitt. Lurer på om vi kanskje kan få den opp å gå igjen?

Jeg vil se nye bilder av din/dine hunder oppstilt =)

Jeg kan begynne med bilde av Aron på 13 mnd. =)

294696_10150816048200123_680490122_20507090_528027729_n.jpg318497_10150937763615123_680490122_21291888_860673657_n.jpg

Han er fin!

Men jeg synes du skal strekke ham litt mer og samtidig samle nakken. Det er vanskelig å forklare. Men jeg synes ikke vinklene hans ser gode ut på bildene, de ser litt knappe ut. Så sette bakbeina litt lenger bak, men samtidig holde hasene i 90 graders vinkel mot bakken. Og halsen! Portisen skal ha kort hals og skal ha tilnærmet kvadratisk bygning. Hvis du stiller ham kan det være lurt å liksom dytte halsen litt tilbake for å rette opp holdningen og for å få en kort kropp.

Sorry at jeg er helt ass dårlig på å forklare. Men eksempelvis står denne ganske fint synes jeg. Det går en rett linje fra hodet nedover fronten og til bakken der frembeina står. Og bak står hunden på beina sine med tyngde.

http://www.aquaforti...cy/ww_cy424.JPG

Aron har blitt fin, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...