Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder


MegaMarie

Recommended Posts

Hmm, ja, dette er mitt første og eneste forsøk på et oppstillingsbilde av LiLi... Catrine hjalp meg med å ta bildet, men det ble en kort affære pga. uendelig mye knott som la seg over oss som et svart teppe.

Huff a meg.. Tenkte nå jeg skulle legge det ut allikevel da :icon_redface: Langt fra perfekt, men ikke så ille heller!

6g.jpg

Det største problemet er vel hånda mi :rolleyes: Det var sent på kvelden, og LiLi var sliten, så hun hadde ingen planer om å gidde å stå og holde opp halen selv. Så er det jo den horrible poteklippen min da. :icon_redface:;) Jeg hater poteklipp og oppstillingsbilder! Grr.. :mellow: En annen ting er at bildet burde vært vannrett da, parallelt med bordet :P Børsten burde vel også vært ute av bildet.. Ellers kunne kanskje hodet vært ørlite grann mer hitover. Tja, mer vet jeg ikke.. :lol: Kom gjerne med andre kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Veldig fint bilde! Som du sier kan jo bakbena vært litt mindre strekk på, men ellers likte jeg bildet veldig godt :icon_redface:

Ja, ryggen skal jo liksom gå rett ut i halen da, ikke rart det ikke gikk like bra den dagen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi: Eneste jeg har å pirke på utenom det andre du sa selv ( :mellow: ) er at beina på dommerens side bør stå på linje :icon_redface:

Hmm.. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.. :icon_redface:

Mener du fram og bakbeina? Det må jo være mer luft mellom bakbeina enn mellom forbeina? Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.. :icon_redface:

Mener du fram og bakbeina? Det må jo være mer luft mellom bakbeina enn mellom forbeina? Eller misforstår jeg?

Frembeinet og bakbeinet på den siden som er mot dommeren skal helst stå på samme linje.

Det er Steinar Balken som har sagt det, og han av alle burde vel vite hvordan man stiller papillon :icon_redface: Og mange andre raser, for den sakens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, dette er mitt første og eneste forsøk på et oppstillingsbilde av LiLi... Catrine hjalp meg med å ta bildet, men det ble en kort affære pga. uendelig mye knott som la seg over oss som et svart teppe.

Huff a meg.. Tenkte nå jeg skulle legge det ut allikevel da :icon_redface: Langt fra perfekt, men ikke så ille heller!

http://i6.photobucket.com/albums/y209/lill...Li%20AUK/6g.jpg

Det største problemet er vel hånda mi :rolleyes: Det var sent på kvelden, og LiLi var sliten, så hun hadde ingen planer om å gidde å stå og holde opp halen selv. Så er det jo den horrible poteklippen min da. :icon_redface:;) Jeg hater poteklipp og oppstillingsbilder! Grr.. :mellow: En annen ting er at bildet burde vært vannrett da, parallelt med bordet :P Børsten burde vel også vært ute av bildet.. Ellers kunne kanskje hodet vært ørlite grann mer hitover. Tja, mer vet jeg ikke.. :lol: Kom gjerne med andre kommentarer!

nå er jo jeg langt ifra en proff da, men en ting som du kunna ha gjort annerledes var bakgrunnen! hadde det ikke vært for hånden din hadde det vært vanskelig å se LiLi's profil ordentlig!

men det var jo mørkt å da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frembeinet og bakbeinet på den siden som er mot dommeren skal helst stå på samme linje.

Det er Steinar Balken som har sagt det, og han av alle burde vel vite hvordan man stiller papillon :icon_redface: Og mange andre raser, for den sakens skyld.

Hmm, jasså? Det visste jeg ikke :unsure: Men mener du at de skal stå like bredt fram og bak da? Ellers må de jo stå på skrå liksom.. Alltid innbilt meg at de skal stå bredere bak? Noen som vet noe om dette?

Marianne: Jepp, det har jeg faktisk lurt litt på, hva slags bakgrunn/farger jeg burde ha. Noen forslag? Går f.eks. å henge opp et teppe eller noe bak, men farge?

Er ekstra vanskelig pga. fargene. Vanskelig å skape kontraster liksom, når kroppen er hvit og hodet/ørene svarte.

Takk for kommentarer forresten :icon_redface: Alltid gøy med tankevekkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne: Jepp, det har jeg faktisk lurt litt på, hva slags bakgrunn/farger jeg burde ha. Noen forslag? Går f.eks. å henge opp et teppe eller noe bak, men farge?

Er ekstra vanskelig pga. fargene. Vanskelig å skape kontraster liksom, når kroppen er hvit og hodet/ørene svarte.

nei det er det da! :icon_redface: ikke lett! men burde kanskje være en lys farge på grunn av det mørke hodet, men ikke så lys at kroppen forsvinner i det! lys brun kanskje? eller kanskje ikke jordfarge.. lys blå kanskje? eller rød, siden det er en jente! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er det da! :icon_redface: ikke lett! men burde kanskje være en lys farge på grunn av det mørke hodet, men ikke så lys at kroppen forsvinner i det! lys brun kanskje? eller kanskje ikke jordfarge.. lys blå kanskje? eller rød, siden det er en jente! :icon_redface:

Ja, det er vanskelig. Hvorfor ikke jordfarge? Synes det er finest da, men vet ikke om det passer så godt. Noe rødt eller blått kunne kanskje gått ja..

Det jeg tror IW mener (hvis jeg har forstått det riktig er at bakfoten står mer ut mot kameramannen enn det fremfoten gjør

Jepp, var det jeg trodde. Visste bare ikke at det var feil. Trodde de skulle stå bredere bak enn foran, men skal de ikke det altså? Kjekt å vite i så fall da. "Alle" stiller jo opp hundene bredere bak, så jeg trodde liksom det skulle være sånn.

*Endret av mod Nina, dobbelpost. Bruk siter-knappen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, alle gjør det. Er jo lettere for hunden å holde balansen da :icon_redface: Men i følge Steinar og Gunnar, som jeg velger å stole på, så skal altså beina mot dommeren være på linje. Så kan man heller "støtte" med beina på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, alle gjør det. Er jo lettere for hunden å holde balansen da :icon_redface: Men i følge Steinar og Gunnar, som jeg velger å stole på, så skal altså beina mot dommeren være på linje. Så kan man heller "støtte" med beina på den andre siden.

Hmm, ok. Det var helt nytt for meg. Da mener du altså at de skal stå like bredt fremme som bak (eller like smalt bak som foran)? Hvis ikke må jo hunden stå på skrå (hvis bare bena mot dommeren skal være på linje). Hva mener du med støtte med beina? Må bare spørre litt jeg nå altså. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok. Det var helt nytt for meg. Da mener du altså at de skal stå like bredt fremme som bak (eller like smalt bak som foran)? Hvis ikke må jo hunden stå på skrå (hvis bare bena mot dommeren skal være på linje). Hva mener du med støtte med beina? Må bare spørre litt jeg nå altså. :icon_redface:

Ok. f.eks om hunden står med venstre siden mot dommeren:

Venstre fremben skal stå like langt ut som venstre bakben, de skal være på linje. Sånn som Jeanette viste på tegningen, med den blå streken. Det er ikke så farlig med høyresiden, den ser jo ikke dommeren, så DEN siden kan du bruke til å sette beina litt bredere ut, slik at hunden får balanse/støtte.

Skjønte du mer? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fine bilder alle sammen.

LiLi:

Jeg hadde tenkt å klippe vekk det der oppe, men synest det var så koselig :icon_redface:

Hihi :icon_redface:

Øvde på gresset i dag siden utstillingen i Nesbyen er jo ute på gress tror jeg, vis det ikke er meg som bare har dagdrømt om det da...

Bare bra dere ikke så beina, det var sikert noe gale :mellow: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. f.eks om hunden står med venstre siden mot dommeren:

Venstre fremben skal stå like langt ut som venstre bakben, de skal være på linje. Sånn som Jeanette viste på tegningen, med den blå streken. Det er ikke så farlig med høyresiden, den ser jo ikke dommeren, så DEN siden kan du bruke til å sette beina litt bredere ut, slik at hunden får balanse/støtte.

Skjønte du mer? :icon_redface:

Hmm.. Ok.. Ja, det var jo noe å tenke på. :icon_redface:

Vet du hvorfor det skal være sånn? Ikke for å mase altså :mellow: Bare ble nysgjerrig her. Så vidt jeg kan huske står de aller fleste bredere bak liksom, både på bilder og på utstilling. Noen som har bilder av en hund som står riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ok.. Ja, det var jo noe å tenke på. :P

Vet du hvorfor det skal være sånn? Ikke for å mase altså :P Bare ble nysgjerrig her. Så vidt jeg kan huske står de aller fleste bredere bak liksom, både på bilder og på utstilling. Noen som har bilder av en hund som står riktig?

Utifra hva jeg har fått med meg på handlerkurs skal de gjerne stå bredere bak ja... Men det gjør ingenting om du stiller på skrå om beina skal stå på linje, men dette har heller ikke jeg hørt noe om på noe kurs altså... da gjelder jo det på bakken da, ikke på bordet.

Dersom hunden f.eks. har avfallende kryss kan det hjelpe å stille smalt bak og ikke foran, men ellers vil det få hunden til å virke høy bak vil jeg tro.

Sikkert mange og delte meninger her, men det er nå hva jeg tror da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg har fått med meg på handlerkurs skal de gjerne stå bredere bak ja... Men det gjør ingenting om du stiller på skrå om beina skal stå på linje, men dette har heller ikke jeg hørt noe om på noe kurs altså... da gjelder jo det på bakken da, ikke på bordet.

Dersom hunden f.eks. har avfallende kryss kan det hjelpe å stille smalt bak og ikke foran, men ellers vil det få hunden til å virke høy bak vil jeg tro.

Sikkert mange og delte meninger her, men det er nå hva jeg tror da...

Ja.. LiLi heller mer mot å være litt høy bak, så da er nok ikke det så lurt. Får se litt hva jeg gjør angående dette, kjekt å få noe å tenke på da. :P Men kan ikke love at jeg gjør noe med det. :P Hehe.. Akkurat på sånt bilde på bordet kan det jo være greit da, i og med at det vises så tydelig mht bordkanten. Sånn som på utstilling tviler jeg på at dommeren i det hele tatt ser det på det lille knøttet mitt :

HegeK: Skal man ta oppstillingsbilder må man for all del være på hundens nivå, ellers blir det ikke riktig. :P Nesten umulig å se om hunden står bra eller ikke også. Det første ser fint ut (ikke at jeg aner hvordan beina står under all pelsen men) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får lov til å vise bilder av min egen hund oppstilt:

1etter.jpg

på dette bildet så står Pito så kvaderatisk som det lar seg gjøre, med frembenet og bakbenet på linje. Men hun har en tendens til å stille seg veldig bredt med beina bak, siden hun er mer rektangulært bygd og ikke kvaderatisk slik som pommene skal stå. Hun mister rett og slett balansen hvis jeg stiller henne helt kvaderatisk.

resized_DSCN5646.jpg

her står hun fint med beina som er vendt mot dommer, mens de to som er vendt fra dommer er ikke så fine....*rødme*

men det som er så greit med Pito er at hvis hun står helt feil så tar jeg bare tak i haleroten og løfter bakparten forsiktig opp og setter beina ned slik det skal være :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å stille opp Mirra 1 år...

Fint, men synes det er bedre om snuten vender litt mot kamera på sånne hunder... Da er det litt lettere å se hva som er fram og bak :P

Har et "oppstillingsbilde" av Chessea der hun stiller seg selv opp på hytta. Hun gjør det til stadighet, og synes selv hun er veldig deilig.. :P Kom gjerne med kommentarer/kritikk.

juli2006449redig.jpg

Hun ser kjempeflott ut, men jeg personlig liker ikke så godt photoshop-blurring - minner meg litt om gamle retusjerte bilder, og det kan nesten se ut som du har "fikset" på utseendet hennes. Om du vil tone ned bakgrunnen, synes jeg heller du kan beskjære bildet litt.

Redigert: Hvis du vil beholde blurringen, bør du beholde gresset rundt beina hennes skarpt i hvert fall - tror det er der det avsløres mest - på et uretusjert bilde vil gresset rundt beina hennes være like skarpt som hunden, i og med at det er like langt fra kamera. Er ikke noen photoshop-ekspert selv, så jeg vet ikke hvordan man gjør det, men.

*dobbeltpost, bruk siterknappen* Mod. Yakine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes ikke jeg man kan sammenligne borzoi og papillon da.. men borzoi skal faktisk ikke stiller helt "rett fram" foran dommere, da får dommeren ofte et "kjedelig" helthets bilde.. Du skal stille slik at borzoi'en får litt dypte i seg... noe jeg alltid glemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...