Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte tisser voksne hunder?


Sirup

Recommended Posts

Dette finnes det da ikke noe fasitsvar på :)

Det kommer an på størrelse/væskeinntek oa, akuratt som hos oss mennesker. Mine Basenjier kan (i følge dem selv, ikke i følge meg) klare seg fint med en tissetur i døgnet på de værste vinterdagene med snøstorm/kulde. Nå i det fine sommerværet har de en vesentlig mindre blære ;)

Sånn gjennomsnittlig får de vel 3-4 lufterurer på dag, der de ofte tisser mer enn en gang pr.tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er hannhund og ganske så sær........

Han tisser 2-3 ganger/turer (såklart tisser han 100ganger pr tur...)

Og prøver jeg (som i dag også, å få ham med på tur før klokken 12, så ligger han demonstrativt pal, det er ALT for tidlig...

Han kan holde seg fra siste tur om kvelden til han selv står opp i 13tiden på dagen som fort blir 14-18timer...!

Jeg har et underbevist inntrykk av at TISSper må tisse oftere en hanner...

Kanskje tråden kan bekrefte dette... :) eller så er Buster veldig sær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finnes det da ikke noe fasitsvar på :)

Jo, jeg vil ha fasitsvar! Ikke noe synserier og egne erfaringer! Jeg må ha et eksakt nummer, svart på hvitt, som skal stå bakerst i boka slik matte-fasiten sto i de gamle skolebøkene. Fasit, sier jeg, jeg vil ha fasit! :lærer:

Nei, OK da. Sånn ca og etter egne erfaringer med deres egne hunder holder rikelig. Er bare nysgjerrig på hvor mye det skiller seg mellom valper og voksne.

Og så har jeg ikke lyst til å jobbe, så jeg gjør alt annet, som å stille spørsmål her inne, i stedet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min tisser hele tiden! Tror han, da. Etter x antall markeringer går blæra tom. Han løfter likevel på benet og er uavhengig av resultatet like fornøyd med egen innsats. Han tisser aldri inne. Har aldri prøvd ut hvor lenge han kan holde seg, men vet at 12 timer ikke byr på noen problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er hannhund og ganske så sær........

Han tisser 2-3 ganger/turer (såklart tisser han 100ganger pr tur...)

Og prøver jeg (som i dag også, å få ham med på tur før klokken 12, så ligger han demonstrativt pal, det er ALT for tidlig...

Han kan holde seg fra siste tur om kvelden til han selv står opp i 13tiden på dagen som fort blir 14-18timer...!

Jeg har et underbevist inntrykk av at TISSper må tisse oftere en hanner...

Kanskje tråden kan bekrefte dette... :) eller så er Buster veldig sær...

Det er nok hunden din som er sær :P

Her i huset er det hannen som må tisse oftest, han er også den som tisser flest ganger på turer (naturlig nok), mens frøkna derimot.. Nei, vi kan ikke tisse der.. Og ikke der heller.. Og ihvertfall ikke DER!

Vi har vel 3 reine tisseturer i løpet av en dag, det holder for begge det stort sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok hunden din som er sær :P

Her i huset er det hannen som må tisse oftest, han er også den som tisser flest ganger på turer (naturlig nok), mens frøkna derimot.. Nei, vi kan ikke tisse der.. Og ikke der heller.. Og ihvertfall ikke DER!

Vi har vel 3 reine tisseturer i løpet av en dag, det holder for begge det stort sett :)

Stort sett så er vel det min erfaring også. Bortsett fra rundt løpetider, så tisser damene når de skal tisse.

Fibi ber svært skjelden om å få gå ut, men tisser når vi er på tur sånn ca tre ganger om dagen. Solo flyr til døra hver gang noen ser ut som de kanskje har tenkt seg ut, men det er ikke nødvendigvis fordi hun skal på do :P .

Bimbo bedlington var en rimelig liten herremann, men skulle gjerne tisse høyest på alle stolper der noen kanskje hadde tisset før ham, og hadde en utrolig løfte-beinet-så- høyt- som-mulig teknikk og tisse oppover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tisser som oftest om hun har vært inne i et par-tre timer. Virker som om det er mest for å bare lette trykket litt og "ha gjort det" for hun kan fint være inne i maaange timer uten å mase eller ville ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell damene her i huset tisser ikke så veldig ofte på en tur men er det løpetid på gang så tisser de tre ganger mer enn normaltminst. mens alle hannhunder som har vært innom dørene her har tisset mye oftere(hver enesten lille forhøyning må tisses på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussie tisser sikkert 5 ganger om dagen. Vi går tur 3-4 ganger og det hender hun tisser to ganger på en tur, men som oftest bare en gang.

I dag da jeg kom hjem fra nattevakt sa hun veldig klart i fra om at nå måtte hun ut. Pleier ikke ta henne med ut da, for det er som regel bare en time eller to siden sambo var ute med henne. Da var hun sikkelig bæsjetrengt, gikk bak blokka og bæsja, og skulle rett inn uten å tisse. Så det hender det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin synes han har ærlig fortjent en tur ut ca hver tredje eller fjerde time når vi er hjemme og han kjeder seg. Han får oss til å tro at han må tisse, men det er nok bare lureri. Han stiller seg demonstrativt opp ved siden av en høytaler som han brukte å tisse på da han var liten, og sender oss DET blikket. "Kom igjen nå folkens, ELLERS!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hugolille tisser to ganger om dagen, morgen og kveld, da han tisser ordentlig, men alle ben godt plantet i bakken og hodet opp og vendt mot meg så jeg kan si "flink tissegutt" som jeg gjorde når han var liten ;)

Ellers så tisser han litt overalt på langturen, med varierende mengder. Mistenker at han sparer på kruttet der, så ofte bare ett par dråper av gangen, noen ganger mer, og en skjelden gang bare løfte litt og ikke tisse noe. Han får lese avis og skrive leserinnlegg omtrent halve turen, og resten så skummer han bare gjennom mens vi går. Finner han en god artikkel må vi jo stoppe opp litt da, men han får ikke svare på kontaktannonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...