Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden en del av pakka, ellers er det rett ut.

molly

Recommended Posts

He he akkurat som å lese om meg selv :wub: Nå er jeg ikke singel lenger, men før da jeg datet, gikk mannen rett på dør hvis han ikke likte hunden min.. :P Hunden min betyr alt for meg, og ,menn finnes det mange av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg med sikkert en av verdens største dyrevenner :) Nesten så det kan bli litt mye til tider... Jeg ser moren hans får et skremt blikk når han setter i gang å snakke om flere dyr, for hun har erfart at en blir til to blir til mange...

Men stakkars, han måtte faktisk kvitte seg med ilderne sine da vi fikk sønnen vår. Helsigvis farmor og farfar som adopterte de da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal flytte inn sammen med lederen av raseklubben min som også har jobbet flere år i NKK, jeg nå.. :)

Vi deler den samme interessen for hund, og gleder oss til å fortsette et oppdrett sammen.

Hadde aldri vurdert en som ikke likte hunder, nei... De er jo "barna" mine :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpa en fyr fordi han var allergisk jeg da... :) Og en annen fordi han viste NULL interesse for Tequila, vi var ikke sammen men date'a..

Har ingen fremtid med en som ikke liker/tåler hund.. Godt å se at det ikke bare er meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumpa en fyr fordi han var allergisk jeg da... :) Og en annen fordi han viste NULL interesse for Tequila, vi var ikke sammen men date'a..

Har ingen fremtid med en som ikke liker/tåler hund.. Godt å se at det ikke bare er meg! :P

Og det er ikke bare nok at de tåler og liker hunder når det kommer til stykket, de må og ha tilnærmet likt syn på hund og hundeoppdragelse også. ;)

Jeg var sammen med en fyr som var like hundegal som meg, men som hadde et helt annet syn på hvordan oppdra hunder, det funket dårlig kan man si...

Min neste kjæreste var og glad i hunder, og blandet seg ikke så mye bort i trening og dressur, og det var veldig greit. Men når hun ble borte, ønsket han å ha litt hundefri, noe som på ingen måte passet meg.... Ut med han og. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke bare nok at de tåler og liker hunder når det kommer til stykket, de må og ha tilnærmet likt syn på hund og hundeoppdragelse også. :P

Jeg var sammen med en fyr som var like hundegal som meg, men som hadde et helt annet syn på hvordan oppdra hunder, det funket dårlig kan man si...

Min neste kjæreste var og glad i hunder, og blandet seg ikke så mye bort i trening og dressur, og det var veldig greit. Men når hun ble borte, ønsket han å ha litt hundefri, noe som på ingen måte passet meg.... Ut med han og. :rolleyes:

:)

Innimellom lurer jeg på om jeg bare skal bli lesbisk eller gå i kloster............ :rolleyes:

:P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom lurer jeg på om jeg bare skal bli lesbisk eller gå i kloster............ :rolleyes:

:P;)

Ja, tanken har slått meg og...

Eller rett og slett bare bli ei hundeskrulle som bor i ei hytte på landet med en hel haug av bikkjer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller rett og slett bare bli ei hundeskrulle som bor i ei hytte på landet med en hel haug av bikkjer..?

Hihihihi ja det er jo også en mulighet, bare en ting.. jeg hadde dødd av kjedsomhet der! Ja jeg er veldig glad i hundene mine og kan ikke tenke meg et liv uten, men jeg er aaaaaltfor sosial til å bo sånn helt mutt putt alene! :) Kanskje vi skal lage kollektiv for "gale, single sonen-mennesker" B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihihi ja det er jo også en mulighet, bare en ting.. jeg hadde dødd av kjedsomhet der! Ja jeg er veldig glad i hundene mine og kan ikke tenke meg et liv uten, men jeg er aaaaaltfor sosial til å bo sånn helt mutt putt alene! :P Kanskje vi skal lage kollektiv for "gale, single sonen-mennesker" B)

Ja, du sier noe... Jeg som ikke tør reise på hytta alene engang, hadde nok ikke trivdes så veldig med det sjøl... ;)

Men ett kollektiv med likesinnede kunne vært noe... :P Å herre gud, snakk om galehus det hadde blitt da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg si, Jostein er egentlig redd hunder han da, men no har vi tre stykker og driver litt med avl.

Og det var han som på død og liv skulle ha samojeden.

Jeg hadde aldri godtatt å leve uten hun, har alltid ønsket meg hund og bannte på at den dagen jeg flyttet hjemmefra så skulle hun komme i hus(fikk ikke ha hund hjemme) og hun ble det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du sier noe... Jeg som ikke tør reise på hytta alene engang, hadde nok ikke trivdes så veldig med det sjøl... :P

Men ett kollektiv med likesinnede kunne vært noe... :P Å herre gud, snakk om galehus det hadde blitt da... ;)

Tenk deg de diskusjonene om treningsmetoder over rødvinsglasset i de tidlige morgentimer da...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hva? *host* Hva er galt med å flytte på landet for å få bedre plass til bikkjer?! ;) (skal bare ha en til etterhvert da..)

At menn skal like hunder er blitt et must her og.. Hunder har gått fra kjæledyr, til hobby til livstil her og det hadde vært klin umulig å dele livet med noen andre enn et hundemenneske. Det sagt hadde jeg helt andre kriterier for bare et par år siden: jeg dumpet tvert en kar som sa han likte en sang av hu ene spicegirl dama (sporty spice?). Ikke bare likte han den, men han kjøpte faktisk singelen og SPILTE den med meg til stede!Alle som kjente meg forsto at nå gikk det bare en vei <_<

Nå er det ikke noen fare for at problematikken oppstår med det første; jeg får min dose menn på jobben, det finnes ikke folk der jeg flytter nå, det er stort sett heslige menn i hundemiljøet og jeg har funnet ut den siste tiden at jeg faktisk trives MYE bedre som single til tross for familiens bekymringer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater for tiden en som er redd hunder. Han har nå vent seg til Shäferen min og kan klappe han uten å være redd. Men hver gang vi møter andre hunder så rygger han.. og da Rottisen min døde i fjor, så var han ikke allurat lei seg..

Tror ikke dette holder i lengden gitt.

Jeg nevnte for han at jeg muligens overtar en Dacks også, og det var greit. For den var liten og søt... Men tenk dere folkens, om noen år når jeg finner ut at jeg vil ha mastiff. Eller Rottis igjen.. Stakkars fyr da..

Tror jeg bør droppe han.. evt begynne med chihuahuas... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nylig blitt singel, og det er nok sånn her også at det mennesket som eventuelt kommer inn her i huset MÅ like bikkja - og være villig til å ta i et tak når det trengs - selv om jeg både ønsker og skal ta hovedansvaret. Og gjerne ha hund selv også, selvsagt...

Om vedkommende ikke er så gira på trening er helt greit - selv om man er enig om hovedlinjene i oppdragelsen vil det alltid være detaljer man begynner å krangle om dersom man tråkker i hverandres bed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe :)

Veldig bra...

Har akkurat flyttet fra min samboern min etter 5 år.

Han delte ovehodet ikke min interesse for dyr eller hunder.

(Teddy hilsen og sier: Har aldri hatt det bedre :P , og jeg får mamma helt for meg selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt det syn på at den person som passer meg godt, vokser slettes ikke på trær, og selv om det finnes mange menn, så finnes det på lang nær så mange som passer meg godt. Hunder finnes det nok av :) Så jeg mener det litt motsatt. Jeg har funnet en så flott partner at jeg er villig til å strekke meg langt. Han er allergisk mot katter, så jeg kan ikke ha katt. Jeg elsker katter, men kan desverre ikke ha katt. Trist ja, men jeg dropper ikke samboeren min for det! Nå liker vi begge hunder og har samme syn på oppdragelse. Vi skaffet oss hunden sammen. Hadde han blitt allergisk kunne jeg jo ikke kvittet meg med samboeren! Det sier jo seg selv. Men hadde jeg hatt hund fra før, så må jo en kjæreste akseptere hunden, siden hunden var der fra før, syns jeg. Så da er det egentlig opp til han. Og alt dette er jo i et såpass tidlig stadium av et evnt forhold, at det ornder seg ;) At han vil bli kjent med deg med hund, eller han finner ut at du ikke passer han siden han ikke liker hunder og du har hund osv. Så tar man det derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke noen fare for at problematikken oppstår med det første; jeg får min dose menn på jobben, det finnes ikke folk der jeg flytter nå, det er stort sett heslige menn i hundemiljøet og jeg har funnet ut den siste tiden at jeg faktisk trives MYE bedre som single til tross for familiens bekymringer :P

Kunne ikke vært mer enig! ;) Jeg er eneste jente på jobben med mange menn, og det er trivelig, men når jeg går hjem er jeg sjeleglad for at jeg slipper å forholde meg til flere av utgaven menn...

Familiens bekymring er også her et problem, særlig maset om barnebarn (som antakelig ikke hadde kommet uansett), men nå som jeg er i mitt andre år som singel, har de endelig resignert litt.

Bare samboende venninner som forsatt prøver å koble meg, men det er avtagende det og, så jeg er vel gitt opp av venner og familie... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihihi ja det er jo også en mulighet, bare en ting.. jeg hadde dødd av kjedsomhet der! Ja jeg er veldig glad i hundene mine og kan ikke tenke meg et liv uten, men jeg er aaaaaltfor sosial til å bo sånn helt mutt putt alene! :P Kanskje vi skal lage kollektiv for "gale, single sonen-mennesker" B)

Jeg vil være med!!

Ja, du sier noe... Jeg som ikke tør reise på hytta alene engang, hadde nok ikke trivdes så veldig med det sjøl... :P

Men ett kollektiv med likesinnede kunne vært noe... :P Å herre gud, snakk om galehus det hadde blitt da...

Hehe, ja, iaf hvis jeg kommer med datteren min, Sofus, de to kattene, Monster dvergpapegøyen og fiskene

Men jeg VIL også være med......! Hehe, har hatt tidligere plan om å flytte til varmere strøk å ta meg av alle de "foreldreløse" kattene og hundene der.... Litt av en pensjonist tilværelse :P

:) Hva? *host* Hva er galt med å flytte på landet for å få bedre plass til bikkjer?! ;) (skal bare ha en til etterhvert da..)

At menn skal like hunder er blitt et must her og.. Hunder har gått fra kjæledyr, til hobby til livstil her og det hadde vært klin umulig å dele livet med noen andre enn et hundemenneske. Det sagt hadde jeg helt andre kriterier for bare et par år siden: jeg dumpet tvert en kar som sa han likte en sang av hu ene spicegirl dama (sporty spice?). Ikke bare likte han den, men han kjøpte faktisk singelen og SPILTE den med meg til stede!Alle som kjente meg forsto at nå gikk det bare en vei <_<

Vel, såvidt jeg kan se så er det generelt manko på menn i det hundemiljøet jeg er i iaf... Men nå har jeg jo ikke vært "innlemma" så himla lenge heller, så kanskje jeg skal holde munn til over sommeren :P

Pokker jenter, dere har brukt så mange emoticons at jeg sliter med å få lagt ut innlegget, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noe med å like summen av egenskapene til den personen man skal dele seng, bord etc med. En person har tusen egenskaper. Det vil alltid være noe man irriterer seg over, noe man savner, behov som ikke dekkes. Men mannen i mitt liv må ville det samme som meg, trives med iallfall noen av mine hobbyer så vi kan gjøre ting sammen. Og så må han være snill, det er kanskje det viktigste. Og virkelig snille mennesker er som regel glad i dyr. Hvis de ikke er glad i dyr er det fordi de aldri har blitt godt kjent med noen. Heldigvis har jeg en sånn mann. Han er av dem som åpner vinduet og slipper ut insekter istedet for å drepe dem, for de vil jo gjerne leve de også... Han er like glad i Pippin som jeg er, og mener som meg at alle levende vesener skal behandles med respekt og vennlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sagt hadde jeg helt andre kriterier for bare et par år siden: jeg dumpet tvert en kar som sa han likte en sang av hu ene spicegirl dama (sporty spice?). Ikke bare likte han den, men han kjøpte faktisk singelen og SPILTE den med meg til stede!Alle som kjente meg forsto at nå gikk det bare en vei.

Jeg er smått beryktet for å sjekke jenters cd-samling...

Kommer Anastacia noensinne over mitt (eller hennes) anlegg, er det kroken på døra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
    • Vi er litt oppnådd her nå,så vi tar i mot tips med stor takknemlighet. Vi har en eldre dame på 11 år, og en unghund på 16 mnd. De går godt sammen. Utfordringer oppstår når de skal være hjemme alene. Begge takler fint å være hjemme alene hver for seg. Men, den gamle finner ikke roen når begge hundene er alene sammen. Heller ikke med kompostgrind mellom dem så de kan se hverandre,  da bruker hun tiden på å prøve å komme seg forbi grinda og inn til den andre hunden, og heller ikke i hvert sitt rom fungerer det. Vi har videoovervåkning på dem, og ser at den gamle går rundt og bjeffer omtrent hele tiden når hun vet at den andre hunden vår også er hjemme. Når hun er alene i huset, går hun og legger seg,og er helt stille. Hun er en litt nevrotisk og stressa type, samtidig veldig mild,og er veldig opptatt av unghunden, og at hun har det bra. Samtidig,når de er sammen,så blir det for mye når junior vil leke hele tiden. Så derfor er det best om de er hver for seg, men det hadde jo vært supert om de kunne være alene i samme hus. Slik det er nå så har vi prøvd oss litt fram, og det har blitt til at vi har tatt med oss junior,så pensjonisten får roa seg alene hjemme. Men,det er ikke alltid vi kan ta henne med oss, og da er det altså bjeffing omtrent non stop på den eldre. De er forresten lapphunder.
  • Opprett ny...