Gå til innhold
Hundesonen.no

Schäferhunden Nessie


ingalinn2

Recommended Posts

Skrevet

Nå er det en stund siden sist jeg oppdaterte her, så jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder :)

Disse bildene er i hvertfall tatt i mars, og på en tur vi var å gikk :D

http://img236.imageshack.us/img236/5878/nessie1tq8.jpg

http://img236.imageshack.us/img236/1953/nessie2lr7.jpg

http://img236.imageshack.us/img236/8038/nessie3ch0.jpg

http://img236.imageshack.us/img236/8297/nessie4mk0.jpg

Har vel heller ikke kommet med en ordentlig presantasjon av henne så vi får vel skrive litt generel fakta :D :

Fullt navn : Nessie av Buschgarten

Kallenavn: Nessie

Født: 20.1.03 (4 år)

HD & AA: Fri

Vi holder for det meste på med LP, og har prøvd oss på kl.1 en gang ( 159 poeng).

Nessie er en "hopp og sprett" hund, og hadde sikkert egnet seg godt i AG, så vi kommer kanskje til å prøve det i løpet av året. :D Kommer mer om henne senere... :)

  • 2 weeks later...
  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Nå er det vel på tide med en oppdatering. ;)

I helga har vi gått på sporkurs og det gikk veldig bra, ser ut som at dyret liker dette!

Så det skal vi fortsette med. Men nå kommer det noen bilder som er tatt på en liten løpetur for noen dager siden :)

Run for Fun! ;)

kopiavdsc0026lh4.th.jpg

Den pinnen er snart min!

kopiavdsc0057qw8.th.jpg

Trekke armene godt opp. :rolleyes:

kopiavdsc0096ns4.th.jpg

Den godbiten er min. ;)

kopiavdsc0120fz9.th.jpg

Den også!

kopiavdsc0128gl3.th.jpg

Det var det for denne gangen. ;)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Er vel på tide med en oppdatering nå! :P

Nå i helga klarte vi opprykk til kl.2 lydighet! Kjempe fornøyde, uansett om det ikke var noen kjempe poengsum. 162,5 poeng. Så nå har vi begynt å trene på kl.2 øvelser. :)

nessieogingalinn1ch9.jpg

Et lite bilde av oss :)

dsc0015en1.jpg

Stolte Nessie :)

dsc0020dx2.jpg

Nessie enda litt mer stolt :)

dsc0060gb9.jpg

Nessie klar for en pinne!

dsc0109yw4.jpg

:P

Tok ikke så mange bilder siden det begynte å regne så voldsomt, men vi gikk nå litt rundt og kasta pinner.. :P

  • 1 month later...
Skrevet

Det har ikke skjedd så mye den siste tiden, vi har bare trent litt på kl.2 øvelser og begynt å tenke på å kanskje stille ut til høsten. Men da må vi trene mye på utstilling siden hun har litt vanskelig for å innse at hun ikke bestandig må gå først.. :rolleyes:

Men nye bilder det har jeg tatt her kommer noen:

springe1qn4.jpg

Løpe å løpe aldri sliten..

nessiefindx7.jpg

Fornøyd Nessie :P

hoppsannoj5.jpg

Hoppe etter pinner er også stas!

nessiehoppny4.jpg

Å få tak i pinnen er jo best da!

dsc0328qp5.jpg

Nessie med en spennende leke.

dsc0350ge6.jpg

Nessie & Nansen to friske og glade Schäferhunder :P

dsc0364nm4.jpg

Søskenkjærlighet :icon_confused:

dsc0208pm5.jpg

Nok en god grunn til at hun ble oppkalt etter sjømonsteret i Loch Ness, Nessie..

dsc0320oy9.jpg

Nessie i vakker Nord-Norsk natur

dsc0452yt6.jpg

Og etter å ha badet i saltvann må man vaskes og det er skikkelig festlig ;)

dsc0528qs0.jpg

Nessie oppstilt.. Jeg tar faktisk bildet så hun er flink å stå i ro

dsc0267ja2.jpg

Hele gjengen samlet; mor og barn, Irja som ligger og Nansen og Nessie som sitter ;) Verdens herligste gjeng :P

Nå har dere fått sett mange bilder.. ;) Kommer flere snart..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...