Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor hentet du din hund?

Cavalier&Collie

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Oppdretter møtte meg på halv veien! I såfall nesten.

Tini hentet vi i Kristiansand.

Hun er i fra kennelen Le sphnix Borzoi som er i Stavanger. Der har de en Boston terrier og mange Borzoi (russisk mynde).

Skrevet

Diego er fra Trondheim. Peer gynt's kennel. (holder på å få kennelnavn gyldig i Nkk..)

Guest Vicky
Skrevet

Vicky hentet jeg hos Sol`s amazing kennelen i Skien, Hos Heidi Jacobsen. Vi var hos oppdretteren hver dag etter at jeg hentet Vicky da... var så morro å la henne være mye med moren og tantene hennes. De er nært knytta nå hvertfall.... Veldig fornøyd med Vicky. Hun er en ekte ranch aussie.

Skrevet

vi hentet Tinka på Voss og Aiwa i Odda, Småen hentet vi hos oss selv he he he.

Faren til Småen hentet vi på Bystasjonen i Bergen han ble sendtmed buss i fra Dokka til Bergen.

Skrevet

Vi møtte oppdretteren på halvveien, på feriestedet hennes i Sälen i Midt-Sverige, 43 mil fra Trondheim. Oppdretteren til Tinka bor på Torslanda utenfor Göteborg.

Skrevet

Jeg hentet LiLi i Tønsberg! Hos Linda Myhre på Kennel Taspitir. Var langt å kjøre fra Levanger ja...

Skrevet

Fant du henne på Gran Canaria?

Fortell,fortell.. :D

Men hvor lenge motte hun være i karantene der nede da?

Og hvor mye koster frakt? Må jo være litt dyrt med tanke på at det koster 1000 kr fra Oslo til Stavanger, med en valp på 3 kg.

Skrevet
Fant du henne på Gran Canaria?

Fortell,fortell.. :)

Men hvor lenge motte hun være i karantene der nede da?

Og hvor mye koster frakt? Må jo være litt dyrt med tanke på at det koster 1000 kr fra Oslo til Stavanger, med en valp på 3 kg.

Jeg har ikke turdt å regne på hva det har kostet meg å få henne hjem til Norge... Men uanz hvor mye, så var det absolutt verdt det!!!!!!

Karantenen er oppløst, Norge følger EU reglene, så hun har gått igjennom et vaksineprogram, og har alle papirer iorden! :lol:

Jeg bodde på Gran Canaria så det var ikke noe problemer m tanke på tiden, vaksineprogrammet tar jo litt tid...!

Skrevet

Jeg hentet Eso på Steinkjer, 3 timer hver vei (bare et steinkast spør du meg, hihi..)

Som de fleste andre her, så kunne jeg reist jorda rundt for å få den bestemte hunden jeg ville ha :lol:

Skrevet

Henter valp i England på bursdagen min, 4. juli! Gul labrador tispe! Lisa skal hun hete ;) Må være tre måneder før jeg kan hente henne, og det er jo litt synd med tanke på at valper er veldig mottakelige i 7-12 ukers fasen, og jeg ville gjerne hatt de dagene til å påvirke henne. Men med mine planer og ambisjoner så tror jeg det skal gå bra likevel.. Målet er (om alt er som det skal, HD,osv) å få norsk og svensk jakt championat, og en hund i LP ringen som alle vet hvem er ;) Så har jo reglene endret seg litt hos labradoren; man trenger ikke lenger å ha minst 2. premie på utstilling for å få JCH, bare plassering. Dvs: Ikke bli diskvalifisert! Endelig har reglene endret seg! Rettferdigheten har seiret, hehe

• 2 weeks later...
Skrevet

Vi hentet Mona på Brandbu, kennel Grunningen. Ca 3 timer å kjøre på en utrolig stygg og svingete vei, men JA, det var verdt det :)

Skrevet
Vi hentet Billy i Djurås i Sverige.

Kjørte ca 11 mil, tenker jeg.

Men heeelt klart verdt det! :)

11 mil? Mener ikke 111 mil? hihi..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...