Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyng og Lira


Mailin

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Takk alle sammen, de er veldig fine begge to:) Og ikke minst så er de så herlige å bo sammen med!

Åhhh, supersøte Lira! Hun er jo så utrolig søt, og Lyng er vakker!

Ser jeg en RR valp også, eller er det Zuma som ser så liten ut??

Det er nok ikke Zima som er så liten nei, eller Lira som er så stor *ler* Er en RR valp fra Narvik. Noen venner av oss som har, er bare 3 dager som skiller Lira og Malin, som hun heter. Det er vel noen uker siden det bildet er tatt så hun har nok blitt temmelig vokst i fra nå.

Noen bilder av sambos Zima:

IMG_4248.jpg

Zima 19-20mnd

IMG_3926.jpg

LC trening

IMG_3838.jpg

LC trening

IMG_3840.jpg

LC trening

Bildene fra LC treningene er ganske dårlige, tatt i dårlig lys, men,men:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt nye bilder kanskje? Vi har vært på treningssamling i IPO, var på tide å prøve noe nytt :icon_cry: Lyng, godgutten min, trodde han var død og kommet til himmelen. Og figurantene syntes han gjore en god jobb, lille råtassen som han ble kalt. Morro å lære mer.

c7841.jpg

Lydighet inn fra første stund; "jah, gå på!"

c7847.jpg

c7854.jpg

c7872.jpg

Selv om man er liten må man satse stort :sint_01:

c7874.jpg

c7877.jpg

Også ett som virkelig er fanget i øyeblikket:

c7834.jpg

"Jeg vil ha en rød ballong.."

Også noen av Lira. Hun fikk leke litt med figuranten med fille og fikk trene litt lydighet og spor.

c7643.jpg

c7658.jpg

c7723.jpg

c7725.jpg

host7182.jpg

Verdens kjekkeste, mener nå jeg! :sint_01:

host7236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå herlig Lira har blitt :sint_01: Plutselig var hun ei lita dame jo! Liker typen hennes veldigveldig godt! :icon_cry: *inn på lappeteppet og se på Lira sin stamtavle*

EDIT: Og Lyng er kjekk som alltid! Likte han å leke seg med IPO-mennene? :) Ser forskjellig ut! :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke fine hundene dine! :icon_cry:

Det nest nederste bildet var jo bare helt utrolig fint. :sint_01:

Kjempefine bilder! Og Lyng har jo verdens peneste øyne :D

Takk! Jeg synes det var et bra "rolig" bilde av ham :)

Nydelige!

Hvordan opplevde du driftene til Lyng ihnt til IPO? Jeg vil så gjerne prøve det selv nemlig, men skulle jo likt å hørt litt nærmere hvordan andre aussier tar til seg IPO'n :D

Fikk ikke helt grep på hva du egentlig lurte på? Aussier er jo generelt veeldig forskjellig, og Lyng var den første figgen til han ene figuranten, og den 6. aussien til den andre figuranten. Den figgen som hadde "lekt" med 5 andre aussier sa at opplevelsen var veldig forskjellig, hvor noen knapt holdt i filla etter 4-5 økter, og andre, som Lyng, var klar for mer systematisk trening fram mot konkurranse etter knapt ei økt. Så å si at aussien er sånn og sånn er jo umulig, særlig siden de hverken er avlet for IPO eller er prøvd i IPO :P

Såå herlig Lira har blitt :P Plutselig var hun ei lita dame jo! Liker typen hennes veldigveldig godt! :sint_01: *inn på lappeteppet og se på Lira sin stamtavle*

EDIT: Og Lyng er kjekk som alltid! Likte han å leke seg med IPO-mennene? :) Ser forskjellig ut! :lol:

Lira blir nok ikke noen stor frøken heller, men det er jo ikke størrelsen det kommer ann på (*titte på mine to "små"*). Men hun er flott og passer meg veldig bra.

Lyng likte det godt ja, hvor ser det forskjellig ut? Hvis du tenker på det hoppebildet på gresset så burde jeg skrevet at han hopper etter godbit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige!

Hvordan opplevde du driftene til Lyng ihnt til IPO? Jeg vil så gjerne prøve det selv nemlig, men skulle jo likt å hørt litt nærmere hvordan andre aussier tar til seg IPO'n :icon_cry:

Det er ikke bare drifter det går på :sint_01: Det skader jo ikke å prøve IPO med din nye aussie, men de færreste figuranter gidder å legge ned masse arbeid i en hund som bare "skal prøve c-arbeid", som du sikkert fortstår :)

Men det er utrolig kult at folk med andre ikke-tradisjonelle raser får øynene opp for sporten :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

De kommer i løpet av tirsdagen satser jeg på :lol: De ligger på hjemmesiden, men siden den er under ombygging så er de ikke helt oppe og går ennå. Satser på at de kommer på tirsdag eller så :lol:

De dukket vist ikke opp igjen, så da får jeg legge inn de på nytt;

c7830.jpg

Lyng synes jeg er litt barnslig..

c7834.jpg

"jeg vil ha en rød ballong" (hoppet etter godbit)

c7847.jpg

Leker seg med figurant i C-arbeid

c7872.jpg

Liten hund kan satse stort :whistle:

c7874.jpg

c7875.jpg

Liralusa fikk også leke seg litt:

c7725.jpg

Ser ut til at figuranten, valpen og eieren har det morro i alle fall :D

c7658.jpg

Leker litt med meg på lp økt.

Noen lp bilder fra oktober:

trenokt8107.jpg

trenokt8100.jpg

trenokt8197.jpg

trenokt8218.jpg

Venter på at belønningen skal kastes :D

Og til slutt en fryktelig trist nyhet for de som ikke har fått det med seg...

IMG_0733eng.jpg

I begynnelsen av november måtte Lyng dra til de evige jaktmarker på grunn av en akutt og alvorlig skade. Min lille fantastiske gutt som betydde så utrolig mye for meg på veldig mange måter. Han som skulle leve til han var 20år fikk bare lov til å leve i 4. Vi har derimot hatt det fantastisk i lag, opplevd veldig mye, og testet ut det aller meste av hundesporter. Han er fryktelig dypt savnet. Takk Lyng for de årene du delte med meg! Spørsmål og annet ang dette kan taes på PM.

Heldigvis har jeg en liten happy-go-lucky-frøken uten sosiale antenner. Man kan ikke annet en å smile av hennes livslyst. Nå får bare hun bli 30år, noe mindre er ikke aktuelt :)

IMG_8678.jpg

IMG_8657.jpg

IMG_8433.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...