Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôring og avl/oppdrett


Aud Stokman

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Dette klipper jeg ut fra Canis nå:

Vent litt!

Skrevet av Myrsnipa, 22.03.2006 kl 11:09

Foret inneholder ikke for mye A-vitamin, jeg har snakket med produsenten. Hadde bestemt meg for å gå over til dette foret, har prøvd det og var veldig fornøyd med det som kom ut i andre enden på hunden. Men ble jo selvfølgelig skeptisk etter å ha lest disse diskusjonene, og ringte produsenten og spurte om det var hold i påstandene (jeg var visst ikke den eneste som hadde ringt). Det var det ikke, innholdsdeklarasjonen gjelder for 100 kg, slik at kommaet skal flyttes to ganger ... Så nå blir det Vom og Hundemat på oss allikevel:)

Men vent litt, i løpet av dagen vil hjemmesidene til Vom & Hundemat bli oppdatert, så da kan dere lese mer der!

Mvh Mette (som ikke har noen som helst tilknytning til produsenten forøvrig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja Aud,ser det er vanskelig for deg og innse at du desverre har tapt i denne saken,

Kan godt forstå at forhandler vog h mat ikke vil uttale seg noe spessielt til deg.Du vrenger og snur ting til din egen fordel.Og med den innstillingen og kvasse uttalelser du kommer med,både her og der!

Men nå venter jeg spent på blod prøvene.Og om du er ærlig og sier nøyaktig hva hundene dine feiler :icon_redface: her på hundesonene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja Aud,ser det er vanskelig for deg og innse at du desverre har tapt i denne saken,

Kan godt forstå at forhandler vog h mat ikke vil uttale seg noe spessielt til deg.Du vrenger og snur ting til din egen fordel.Og med den innstillingen og kvasse uttalelser du kommer med,både her og der!

Men nå venter jeg spent på blod prøvene.Og om du er ærlig og sier nøyaktig hva hundene dine feiler :icon_redface: her på hundesonene :P

Fearplay,

Som VoH-kunde vil jeg ha svar fra leverandøren min på hva foret inneholder. Det er utrolig merkelig at dere velger å gå til angrep på en kunde som stiller relevante spørsmål, og hvis Vom & Hundemat har sitt på det tørre så er det jo bare å gi korrekt informasjon - start gjerne her på Hundesonen.

Så lenge dere nekter å fortelle oss (kundene deres her) hva det er i maten dere selger, så blir de fleste av oss svært mistenksomme - og den som ikke har noe å skjule vil vel ikke være så redd for å gå ut med informasjon heller?

- Det kan vel ikke være så enkelt at vi ikke får svar fordi produsenten er inkompetent og ikke vet hva han lager?

Informasjonen om A-vitamininnholdet som produsenten selv har publisert helt på viddene - og eventuelle blodprøver hos Auds hunder vedkommer ikke den saken overhode.

Skjønner dere ikke at dere mister mange kunder på å holde tilbake informasjon?! Dette går ikke ut over andre enn produsenten og forhandlerne... Hundemat finnes det jo nok av i landet, tross alt...

Og når det gjelder blodprøver, så har jo du selv sagt at dine kunder tar blodprøver av hundene sine, uten å fortelle hva de tester for, selv når du blir spurt. Skal det virke beroligende på oss?

Som hundeeier får jeg ingen tillit til forhandlere som nekter å si meg hva de selger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har vi aldrig gått til angrep på noen som helst!!

Men er ikke enig at blodprøvene ikke er en av sakene her,da hun beskyllder foret for sine tomme tisper

og død valper.og mange har kommet med synspunkter og meninger at det kan være herpis,e,l

Det måtte jo være en enkel sak og få tatt plod prøvene,men hvorfor blir ikke dette gjort?Det lurer jeg veldig på.

Og en annen ting,v og h mat har alt på det rene,det har vi altid hatt,men selvfølgelig beklagelig at et lite komma,har laget en slik oppstyr,som er ordnet opp i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fearplay, hvis V&H hadde sitt på det tørre hele tiden, hvorfor svarer de ikke på mailer, og sier ikke det samme til alle folk som ringer da? De burde jo skjønne at de mister kunder på dette? Jeg har hvertfall blitt skeptisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første har vi aldrig gått til angrep på noen som helst!!

Men er ikke enig at blodprøvene ikke er en av sakene her,da hun beskyllder foret for sine tomme tisper

og død valper.og mange har kommet med synspunkter og meninger at det kan være herpis,e,l

Det måtte jo være en enkel sak og få tatt plod prøvene,men hvorfor blir ikke dette gjort?Det lurer jeg veldig på.

Og en annen ting,v og h mat har alt på det rene,det har vi altid hatt,men selvfølgelig beklagelig at et lite komma,har laget en slik oppstyr,som er ordnet opp i!!

Fearplay, nå er det på tide med en reality check!

Du går til frontalangrep på Aud Stokman i denne tråden bl a fordi valpene angivelig ligger i halm.

Det var jeg som hevdet at symptomene ligner dem man finner på bestander infisert med herpes - og det er selvsagt en sak jeg mener bør sjekkes ut. Når det er sagt så er det faktisk slik at vi ikke får svar fra VoH om a-vitamininnholdet i foret vi har kjøpt. Og som jeg - med flere ikke tør å bruke lenger, når dere som forhandlere (og heller ikke produsenten) vil informere oss om hva kjøttet inneholder.

Du sier det "er ordnet opp i" - og da lurer jeg på hvorfor ikke du som forhandler tør å skrive hvor mye a-vitamin det er i foret, så dårlig kan man vel ikke beherske kommareglene? Og kanskje du kan fortelle meg hvor det er blitt ordnet opp?

Hva så Aud Stokman måtte finne på å gjøre med hundene sine vedkommer ikke deg som forhandler av Vom og Hundemat overhode.

Men, jeg noterer med stor interesse at dere ikke har til hensikt å fortelle noen hva foret inneholder, fordi dere synes at 1 kunde er slem og vanskelig og burde tatt blodprøver av hundene sine. Forsiktig sagt vil jeg påstå at dette ikke er noe sjakktrekk - rent markedsføringsmessig er det for harakiri å regne. Men det blir jo ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen av våre kunder tar blod prøve på sine hunder,fordi dem trener hart med sine hunder og vil hvite hva blod veridene er o,l om det er noe dem må tillføre hunden i form av vitaminer o,l for og få opp yte evnen på sine dyr.

Noe som ikke enda har hent,da alle går på vom og hundemat sine produkter.

Hva med Sørlie og gjengen?dem er stoore tillhengere av vom og hundemat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke følgt med,eller??

Svar fra vom og hunde mat kommer i løpet av dagen,og hjemmesiden er under oppdatering på akkurat denne saken.

Pleier du å snakke sånn til alle VoHs kunder?

- Og hvor skulle jeg "følgt" med, synes du? På CNN eller VG?

Du forventer vel ikke at kundene deres skal sitte online på hjemmesiden til VoH for å få informasjon, når du som forhandler sitter på nettet og har direkte-linje til oss?

Nei, håndteringen til VoH av dette problemet går ikke inn i noen lærebok om markedsføring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevfølgelig får alle forhandlere av foret info om dette,enten vi nettet elle personlig!

Men kjære Lotta,du er vel ikke litt kvass i kantene du også,spør man så får man som regel svar deretter!

Lotta

Du er jo så flink elles til og finne fram på nettet!

Men her er hjemmeside adressen til Vom og Hundemat

www.vomoghundema.no :icon_redface:

*moderert, dobbelposting* Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke bare Aud som venter på denne informasjonen???

Og spørsmålet burde ikke være "farlig" for leverandøren!

Jeg har spurt flere leverandører om spesifisert innhold i deres produkter, og de har aldri hatt problemer med å gi raske svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sevfølgelig får alle forhandlere av foret info om dette,enten vi nettet elle personlig!

Men kjære Lotta,du er vel ikke litt kvass i kantene du også,spør man så får man som regel svar deretter!

Jeg forventer faktisk at den som driver butikk behandler kundene med respekt. "Kunden har alltid rett", vet du, og dersom man blir irritert eller frustrert i forbindelse med forretningsdriften sin så kan det være fornuftig å ta seg en tur på bakrommet, lukke døra, banne i enerom og bli ferdig med det.

Å snakke til folk som du har gjort her er ikke god reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta

Du er jo så flink elles til og finne fram på nettet!

Men her er hjemmeside adressen til Vom og Hundemat

www.vomoghundema.no ;)

Det ligger (merkelig nok!) fortsatt ikke ute noen innholdsfortegnelse på foret...

Jeg er ikke beroliget (vi har ikke akkurat etterlyst oppskriften på en atombombe :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fearplay. Du som forhandler foret,kan vel legge ut en innholdsfortegnelse?

Eller selger du for som du ikke vet hva inneholder?

Heisan

Vo h mat har sent alle fakta til Aud som hun ba om over mail/fax!!

Det jobbes fortsatt med oppdatering på hjemmesiden deres,

Jeg som forhandler overlater til ledelsen og legge ut fakta,ellers så blir det bare krøll.

Og selvfølgelig hvet jeg hva foret inneholder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fremdeles snakk om vitamin-/mineraltilsetningen i fôret? Det er da slettes ikke svar godt nok!

Det er innholdsfortegnelse/analyse av det ferdige produktet som er interessant her, og som er påpudt ihht gjeldende regelverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fearplay - Hvorfor kan man ikke sammenligne våtfôr med tørrfôr??

Hvis man tar en ku - maler den opp til "grøt", blander i mer el. mindre vitaminer, tilsetningsstoffer - hvasomhelst - og så serverer det rått - så er det våtfôr. Ikke sant?

Hvis man baker grøten utover en plate, behandler det, trekker ut fuktigheten, etc - så blir det bakt eller tørrfôr. Ikke sant?

Eller er ikke tørrfisk og fisk det samme, heller?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt emnet usynlig et øyeblikk og ryddet her. PM har blitt sendt og brukere som mottar disse retter seg etter dem. Diskuter topic, la personangrep og "baksnakking" ligge. Nye brukere kan også gjerne presentere seg i dertil egnet kategori. Konstruktiv debatt med temperatur er ikke det samme som drittslenging, sistnevnte er ikke noe vi ønsker her.

Spørsmål, klager etc sendes enten via rapportknappen på innlegg eller som PM til moderator, tråden forbeholdes topic.

Vipsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok er vitaminer etc. lettere opptagbart i våtfôr, men hvis man bløter opp tørrfôrert så blir det ganske likt.

Har hørt at en av årsakene til at tørrfôr ikke er like bra som rått er at vitaminene blir dårligere når de varmebehandles, vet ikke om dette stemmer, men hvis det gjør det, hvordan kan vitaminene være ganske like i våtfôr og tørrfôr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...