Gå til innhold
Hundesonen.no

Idag har jeg fått blåst ut for alle hundeeiere

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og Chicka var på tur opp til broren min, vi Gikk bak to unge gutter som drikker cola av glass flaske.

Tror ikke de var obs på at jeg gikk bak dem, for når de er ferdig med flaske så kaster de den i bakken, og den knuses.

Gjett hvem som klikker i vikel?? :icon_redface:

Jo, Renate!!

Jeg ble så sinna, jeg ba dem om å plukke opp ALT glasset litt brennkvikkt og når de prøvde å kjekke seg så fikk de beskjed om å Zippe kjeften.

Jeg gjorde dem obs på hvor mye vondt hundene fikk og hvor kostbart det er for oss hundeeiere når hundene skjærer seg.

Jeg fortalte dem klart og tydelig at jeg viste hvem foreldrene dems var og hvis de ikke plukket opp alt så kom jeg til å fortelle hva de hadde gjort (jeg vet ikke hvem foreldrene er da)

Tror jeg tok litt hardt i for det var to VELDIG spake gutter som satt på huk og plukket opp, de sa til og med unskyld og at de aldri skulle gjøre det igjen.

Så nå har jeg fått blåst ut litt for oss hundefolk som irriterer oss over glass skår.

Disse to kommer iallefall til å tenke seg om mange ganger før de gjør det igjen, regner jeg med.

Det var sååå digg å få tatt noen skikkelig på fersken!!! B)

Skrevet

:lærer: :icon_redface::D !! kjempebra! da er det forhåpentligvis to mindre som kaster og knuser flasker ute!

Min hund har måttet sy under foten to ganger på grunn av dette selv,og det er en irriterende unødvendig skade. :P

Skrevet

Kjempebra :icon_redface::D . Jeg har irritert meg grønn over flaskeskår o.l i undergangene rundt her. Fysj for en uting den kastinga av glassflasker er.

Skrevet

:icon_redface:

Da var det forhåpentligvis 2 mindre som knuser flasker.

Det er så irriterende og kan forårsake unødvendige skader.. :D

Skrevet

Hehehe konge greier! Enda en god samaritan eller kordan det nå skrives. Eg gjorde faktisk det samme der vi bodde før og der var det ett sted som var perfekt for å slippe hunden men det var også stedet der ungdommer dro for å drikke og sånt. Anyways en dag så var vi der mens det var noen ungdommer lengre borte som drev og drakk da det plutselig en flaske landet ca 50meter fra der meg og santoz var. For å korte det ned og sensuere det stygge så fikk eg tøffingene til å plukke hver eneste glassbit. :icon_redface:

De fant for å si det sånt lurt å plukke opp. :D

Skrevet

Kjempe bra Renate, der jeg bor er det mye festing hos naboene og jeg må nesten løfte hundene 100 meter før jeg kan sleppe de ned og de kan gå skikkelig og snuse og tisse for seg selv.. har blåst ut til noen naboer, og de plukket opp på sin tomt da, Like forbanna som meg.

Skrevet

B) Go go renate :icon_redface:

bra at du gjorde det.. hadde sikkert reagert likt hadde jeg kommet bak :D

utrolig irriterenes sånn der altså

Guest Christine
Skrevet

Supert Renate :icon_redface:

Iriterende og sykle i sakte tempo på asfalten, og nesten må bråbremse pga glassskår!

Skrevet

jeg tror vel egentlig alle hunde eiere hadde reagert som meg i en sånn situasjon, ENDELIG få sjangsen til å kjefte dem opp og ned. banana

Guest Vicky
Skrevet

Du fortjener virkelig en skikkelig applaus!!! :) Utrolig flott gjort gjort for oss hunde eiere!! selv om det sikkert var ubehagelig for deg å måtte ordne opp i det...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...