-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Trenger hjelp til burtrening (når hunden passes av andre)
simira replied to Bumblebee's emne in Trening og adferd
Alternativet er vel fort kennel, som i tillegg til lang reisevei og store kostnader for eier medfører bur ikke bare om natten men atskillige timer om dagen også? -
Jeg er ikke helt sikker på hva du sikter til av mine uttalelser her. Jeg er helt enig i at vi nok hører om de færreste tilfellene, enten fordi ingen ser dem, eller fordi det ordnes opp uten at noen går til avisen. Så lenge eier tar ansvar og ordner opp med evt bønder, så er det forsåvidt et steg på veien. Men mange av disse tilfellene er garantert fordi en eier har gitt blaffen i hundeloven. Det synes jeg faktisk er helt greit å skrike opp om, uten at man trenger å henge ut enkeltpersoner.
-
Trenger hjelp til burtrening (når hunden passes av andre)
simira replied to Bumblebee's emne in Trening og adferd
Det er vel ikke alle hjem som er tilrettelagt for at en unghund kan gå løs når de ikke har hund i huset til vanlig. Om de har mulighet til å ha ham på soverommet så er jo det fint, men ikke alle har ønske om (eller helse til!) det. Du får nok opp en del tips om burtrening om du søker på forumet (i tillegg til endeløse burdiskusjoner...), men om du har trent tidligere så er det jo bare å fortsette slik, men prøve litt om natten, gjerne på soverommet i starten osv. -
Ja, uhell kan skje, men jeg tviler på at alle trådene om hunder som har jaget/drept dyr de siste ukene har vært uhell. Dessverre. Isåfall er det uansett noe som er veldig galt. Er det de samme hundefolkene som hyler om bikkja som ble skutt og rådyrkalven? De om det, jeg er heldigvis ikke på fb og følger ikke med på historiene, men har da oppfattet at det er store meningsforskjeller der også - og blant hundefolk.
-
Vi trenger banetrening på gress før neste helg, så jeg setter opp en bane eller to på Ekeberg på søndag, ved parkeringsplassen over veien for campingen. Venter på svar fra noen andre, men tipper det blir i 11-12-tiden.
-
Du kan jo ta en titt på de eksisterende trådene i forumet, og spesielt under valpeforumet. Man har alltid mange spørsmål når man får valp i huset, men de vanligste er nok besvart der. Eller er boken "Valpen flytter hjemmefra" av Linn Palm også veldig god. Og valpekurs anbefales, selv om "valpen" snart er unghund. Når det gjelder utstyr så er det ingen grunn til å ikke bruke det dere har fra før, så lenge seler/dekken og sånt passer, såklart. Senger og skåler og sånt er jo ikke noe problem. Lykke til! Vi ser gjerne bilder her altså.
-
Jeg hadde omskolering under arbeidsavklaring fra jeg var 26-28.
-
Hadde satt pris på om dette kunne bli siste innlegg her. Oppdateringer vil forhåpentligvis komme, enten i AN eller i egen tråd. Det er vanskelig å stoppe en tråd slik på et diskusjonsforum. Jeg hadde satt pris på oppdateringer her jeg, har ikke tid til å lese AN.
-
Uansett båndtvang eller ikke, sykt dyr eller ikke, dette skal jo ikke skje. Jeg gikk faktisk og tenkte på det i går, at egentlig burde båndtvangen være overflødig. Ifølge hundeloven skal man ha kontroll på hunden, og om folk hadde fulgt det så trenger man jo ikke båndtvang, eller en del andre regler.
-
Takk og lov for at vi er to om hundene, sier jeg. Vi har to med veldig forskjellig aktivitetsnivå. Selv om begge kan gå ganske lenge så kan den ene gå dobbelt så langt som den andre, den ene trenger en del mentaltrening den andre ingenting. Jeg kommer aldri til å ha to hunder med så ulikt aktivitetsbehov igjen. Når gubben er på jobbreise blir det enten mye mentaltrening på den ene, lite på den andre, litt for lang tur for den ene eller litt for kort tur for den andre. Men nå skal det sies at jeg er kronisk syk (ME), og det er to ulike raser. Om det er snakk om litt tilrettelegging pga aldersforskjell og kapasitet så vil jeg tro det er litt mindre styr.
-
Det kommer jo litt an på butikken, og litt slingringsmonn må man ha. Men å be om at de kommer innenfor et tidsrom på et par timer burde være ok. Om det er noe de tilbyr som ekstraservice til deg så er det kanskje en litt annen sak. Her leverer Dyresjappa innenfor faste tider (enten 13-16 eller 17-20, to dager i uka), og ringer om vi ikke er hjemme eller bare ikke svarer på døra. Men vi har tørrfôr da, så det får de sette utenfor.
-
Tur er ikke så nøye med. Hvilken oppdretter er hun fra?
-
Jeg har også søte bilder av hundene mine som hilser på gris, sau og hest. Noen på andre siden av gjerde, noen ikke. Det går helt fint. Så lenge de er nærme nok og ikke løper. Eller det er en katt som går forbi. Jeg er rimelig sikker på at en rådyrkalv hadde fått gjennomgå også. Det er visst ikke svart/hvitt hos oss heller.
-
Er det viktig at det er en rosa gris som piper og ikke en svart som "grynter"? De sistnevnte får man jo "overalt" som Bølla nevner.
-
Bare vær oppmerksom på at det er en del regler for å drive hundebarnehage, og det er mulig du må ha noen tillatelser for å kunne tilby hundepass i eget hjem. Ta kontakt med mattilsynet så får du informasjon om hva du trenger.
-
Til neste intervju: http://www.dn.no/talent/2014/08/19/0758/Jobbintervju/avslutt-jobbintervjuet-slik-og-f-jobben
-
Det er ca to uker siden en lignende tråd ble startet. Det er lurt å søke på forumet før du starter nye tråder, noen emner går igjen veldig ofte. http://hundesonen.no/forum/topic/75363-godbiter/ http://hundesonen.no/forum/topic/75318-hjemmelagede-godbiter/ http://hundesonen.no/forum/topic/74888-bittesmaa-godbiter/ Hvis du søker etter godbiter og søker bare i trådtitler så får du over 30 tråder om godbiter.
-
Canider.no - Hundebutikken med fokus på kvalitet
simira replied to Anette's emne in Kjøp & Salg - Næringsdrivende
Takk, da høres det ut som passe til en Berlingo også. -
Canider.no - Hundebutikken med fokus på kvalitet
simira replied to Anette's emne in Kjøp & Salg - Næringsdrivende
Hva slags bil? -
Canider.no - Hundebutikken med fokus på kvalitet
simira replied to Anette's emne in Kjøp & Salg - Næringsdrivende
Er en egen tråd for det på forumet som kom for ikke lenge siden. -
Vis meg din løsning med hundebur i bilen
simira replied to Anette's emne in Utstyr og tilbehør til hund
De tåler jo uansett ikke på langt nær så mye som et ordentlig bilbur. De tåler jo ikke noe press. -
Sheltie var min første tanke også, i tillegg til at dansk/svensk gårdshund kan passe godt til kriteriene dine.