-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Bare å komme, vi har gjesterom! ;)
-
Det kommer helt an på hva spørsmålet er. Jeg kan godt anbefale setter til noen som vil ha en hund til jogging og fuglejakt, uten at jeg har mer erfaring enn at tante hadde en setter da jeg var liten, og at jeg kjenner en og annen setter. Jeg har også en ridgeback som er ganske atypisk på noen områder, men jeg vil påstå at jeg kjenner rasen relativt godt likevel, pga research og generell interesse for rasemiljøet. På bakgrunn av min konkrete erfaring så er det en del jeg kanskje ikke har som andre rr-eiere har. Perspektiv og mottaker spiller også en stor rolle. Det er forskjell på å anbefale en rase til en som har hatt chihuahua i 10 år og en som har hatt rottweiler i 10 år. "Mye" og "lite" og "slik" eller "sånn" blir gjerne litt relativt til hva man er vant til. Ganske mange hunderaser har for meg gått fra "stor" til "mellomstor" etter at jeg fikk ridgeback. For å "trygt" anbefale en rase til noen så må man kjenne den som skal ha hunden minst like godt som rasen. Jeg tenker at man kan komme med anbefalinger og forslag, så må kjøperen gjøre jobben med å finne ut om dette er rasen som passer sitt hundehold. Selv om kriteriene stemmer 110% så er det ikke sikkert at rasen passer likevel.
-
Uff, sånt er bare trist.
-
Er ofte ikke alle kan alle spillene på forhånd, så det blir som oftest litt opplæring. Jeg har spillkvelder i blant, det kommer litt an på overskudd/helse og sånt. Men hvis jeg fortsetter å være arbeidsledig så blir det forhåpentligvis ikke så lenge til neste gang. Skal prøve å huske å poste her.
-
Samme som Malamuten. Dvs, Odin tok vi faktisk med ut rundt midnatt. Jeg ville nok ikke gjort det nå, selv om det gikk helt fint. Han er oppvokst i byen da, så var allerede godt vant med støy fra byggeplasser og sånt.
-
Sånne: https://www.simira.net/brettspill.html ;)
-
Det er en evighet siden jeg har spilt brettspill uten skjerm og internett, mener å huske at det var flere her som var interessert? På lørdag fra ca kl. 18 drar jeg ihvertfall fram spillene og inviterer til spilling her. Folk kastes ut sånn 23-ish. PM for adresse, så har jeg noenlunde oversikt over hvem som kommer.
-
De kommer når hun ikke greier å stå oppreist med dem lengre. Makan til bolle! Lykke til!
-
Det varierer. Noen gjør det, andre ikke. Står som oftest på stevneinfo fra arrangør. Det er da en uoffisiell klasse som ikke blir registrert hos NKK.
-
Her finner du regelverk, også til rekruttklassen: http://www.rally-lydighet.com/regelverk.htm Forskjellen er at du har lov til å bruke godbiter, etter visse regler. Om hunden trenger litt ekstra motivasjon underveis er det fint, hvis ikke er det igrunn ofte distraherende for mange å huske på de ekstra reglene og håndtere godbiter i tillegg til bånd, hund og skilt. Det er mindre krav til presisjon i øvelsene enn det er i lydighet, og du kan bruke både håndtegn og stemmekommando. Og du har bånd på hunden i klasse 1, noe som hjelper for mange. Utfordringen er å huske alle skiltene/øvelsene og huske hvilken retning man skal gå i, og få flyt i øvelsene. Har man grunnferdighetene på plass kommer man langt, men det er ikke alltid like lett likevel, og det er alltid en del som disker, også erfarne utøvere. Det er delte meninger om hvor bra dette er, men smak og behag tenker jeg.
-
http://www.hadelandhundeklubb.no/ ;)
-
flinkbisk.no (kjøp pakke for 99kr, få verdi for 400kr?)
simira replied to et emne in Utstyr og tilbehør til hund
Knis. Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gi den der til Kovu, men det kommer kanskje litt an på hunden. Her i huset blandes smått og stort i alle tilfelle. Men hvis de har forskjell på størrelse i bestillingen så er det jo greit om det gjenspeiles i pakkene. Hva med de som bestilte en av hver str? -
Trening på søndag blir avlyst pga litt forvikling i planene.
-
Gjelder alle steder du kan dra med Ruter-billett, tipper jeg. Men hvordan greier du å tape på noe som går fra betalt til gratis?
-
http://nab.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=12195 Gladnyhet! Vet det er flere enn meg her som tar mye buss og trikk med hund.
-
Jeg har eksplisitt ikke ønsket meg smykker i mange år - jeg pynter meg lite, og har mye mer smykker enn jeg får brukt. Like før jul et år ble det slutt med kjæresten men vi besluttet likevel å ha vår planlagte feiring sammen (alternativet var en ganske kjip julefeiring alene for ham), han skulle komme opp i romjulen og vi skulle ha en julekveld sammen bare vi to. Et par uker etter at vi altså slo opp fikk jeg en medaljong med bilder av oss to inni... (medaljongen er forsåvidt fin så jeg bruker den litt, men har tatt ut bildene ). Vi har også et par i familien som aldri titter på ønskelister og kjøper ting de selv synes er hyggelig og fint - som vi overhodet ikke har bruk for eller plass til, gjerne enda en hals, nips eller en tekopp som overhodet ikke passer med noe vi har eller det er plass til i skapet. Vi har personlige ønskelister - jeg synes det er mye bedre å få noe man ønsker seg og som passer, enn noe som er godt ment, men himla upraktisk eller man må bytte pga størrelse, type osv. Men ettersom vi stort sett kjøper oss det vi trenger oss selv, og har nok av det meste så har vi sluttet med julegaver, og gir og ønsker oss penger til veldedighet. Så ønskelistene brukes mest til bursdag.
-
Har du sjekket alternativer til Fitbit? PolarWear har for eksempel et ok alternativ, også med puls tror jeg.
-
Flex har ikke skjerm, bare prikker som indikerer nivå ift mål. Om du kun vil ha skritt så er jeg kjempefornøyd med Fitbit One, som bare trenger å lades en gang i mnd. Usikker på om du får armbånd til den, men tror det. Jeg har en klips i bhen.
-
Du kan søke litt på forumet, det er flere tråder om rasen her, samt en rasepresentasjonstråd i egen katefori for raser.
-
Det er derfor man sparer opp til et buffer når man har 40k i måneden utbetalt?
-
Forsikring/buffer hund, hvor mye koster det deg?
simira replied to Rocket's emne in Hundens helse og sykdommer
Har ikke klinikken din direkteoppgjør med Agria? De fleste har det, og sender da faktura på egenandel senere. -
Kan hun ikke sove i stua alene da, og så setter du på klokke og står opp en gang (eller to, etter rutinene hennes) i løpet av natta og lufter?