-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
Søk på forumet, det er en del tråder om passeringstrening, kindereggmetoden og sladretrening her. Kinderegg og sladretrening er ikke nøyaktig det samme men brukes litt om hverandre.
-
Jeg ville gått et bra passeringskurs. Vi gjorde det med ridgebacken, som også var ekstremt opptatt av andre hunder. Han kan ikke helt gå løs enda, men går stort sett ganske pent forbi. Man trenger ikke å ha et fryktaggressivt monster for å ha utbytte av passeringskurs. Anbefaler passeringskurset til Hund i fokus, der får dere flere ulike verktøy for å håndtere passeringer i ulike situasjoner og etter hundens behov. Eventuelt om dere vil prøve selv så har jeg god erfaring med sladretrening. Instruktøren på passeringskurset vi går på nå kommenterte at Kovu bare går og ser på meg. Ja, han gjør det - det har vi trent vanvittig mye på at han skal gjøre når vi møter andre hunder.
-
Nå er jeg ute på tynn is her, men en bekjent fikk hypertrofisk osteodystrofi på valpen, en voksesykdom. Også kjent som/relatert til panoestitt og enostose. Jeg vet ekstremt lite om dette, men sjekk det ut?
-
Jeg snakket faktisk med moren min om dette sist de passet hunden min. Hun er så redd for at noe skal skje når de passer ham. Han kan være en liten bråkebøtte også, så hvis han skulle greie å stikke av så kan han fort havne i bråk med andre hunder. Jeg tenker at uhell skjer. Selvfølgelig vil jeg være knust dersom noe skjer med ham, men så lenge ingen har gjort noe med vilje for å skade hunden min så kan jeg ikke klandre dem. Det er såklart lett å si om man ikke har opplevd det selv, men jeg håer virkelig jeg hadde greid å leve opp til det også, jeg tror foreldrene mine er nesten like glade i hunden som meg, og hadde vært helt knust de også om det skjedde noe. Å miste en hund er alltid trist, der må man bare ta tiden til hjelp tror jeg.
-
Er det ikke da like bra å sosialisere ham, forsiktig og gradvis såklart, med trygge store hunder?
-
Haha, jeg trodde du skulle møte opp med Asti jeg nå, @Margrete. Får han ikke nok mat? Spennende med prøvehund!
-
Jeg spiller ikke noe særlig på mobilen men en nettbekjent-ish har laget denne: http://www.dig-pig.com/ Ikke typisk puslete, men skal være ganske festlig og utfordrende ifølge testerene.
-
TV2: http://www.tv2.no/nyheter/8010870/
-
Utrolig at enkelte kan holde på sånn, når enkelte rynker på nesa når noen vurderer å skaffe seg hund nummer 3, eller 4. Det er helt klart at når man har så mange så blir det ikke mye individuell oppfølging og aktivisering, nesten uansett hvordan man gjør det. Samtidig tror jeg det er noe vi kommer til å se mer av. Hundehold har blitt veldig populært og hundene objekter som produseres på lik linje med fiskestenger og golfkøller.
-
Pikenavnet er Grønningsæter, det er flere av oss oppi der vet jeg. Jeg husker det var 400 geiter på Herdalssetra, det var imponerende for en liten jente! Hadde dessverre ikke tid til å stikke innom setra da vi kjørte forbi i fjor.
-
Skulle ønske hvor viktig det var å bygge en god og positiv relasjon mellom meg og hunden, heller enn å løpe etter alle hundene i parken for å hilse på. Og at noen valper må læres å slappe av. Forøvrig finnes det en god del valperåd-tråder på forumet her. Bla denne:
-
Oi, jeg visste ikke at Herdalssetra var en turistattraktsjon. Sleksnavnet kommer fra Norddal og vi var på setra i forbindelse med et slektsstevne for hundre år siden. Veldig morsomt, og ja, definitivt en tur hvis man skal "oppleve Norge". Trollstigen bør stå på lista fra før, men ta en svingom oppom Trollveggen først, om man ikke har sett den før. Den er noen km forbi avkjøringen til Trollstigen.
-
Står maten slik at han ikke får tak i den, eller spiser han bare ikke maten deres? Hvordan funker det?
-
Frokost når vi står opp og middag i 16-17-tiden. Uavhengig av trening og tur, har aldri merket noe forskjell på trening ift om de har fått mat eller ikke. Om jeg vet jeg skal bruke en del godbiter kan jeg kutte ned litt på middagen, men vi drar aldri (mer enn normalt) sultne på trening.
-
Det kommer litt an på hva man er ute etter. Og så vet jeg ikke helt hva som står i turistbrosjyrene. Men om man vil gå tur så er Trollkyrkja fint, en bratt men ikke alt for krevende tur, til noen huler i fjellet. Tyskerbunkerene på Julneset i Molde. Farstadstranda (fuglereservat) Mulig dette står i brosjyrene. Er vokst opp for nærme, så jeg har ikke vært der så mye, egentlig. Men stort sett så er det natur som er greia rundt der.
-
Prøv å bløte fôret? Eller gi V&H?
-
Gratis privattimer/konsultasjon
simira replied to Mad Goats Hundeklær's emne in Kjøp & Salg - Privatpersoner
Kan være greit å si litt mer om bakgrunnen din, hvilke emner dere har vært igjennom i utdanningen, og hvilke metoder du bruker. -
Orijen har ihvertfall ganske små biter.
-
På plass til innkalling og gå på plass...
simira replied to Truls Paulsen's emne in Trening og adferd
Så lenge kommandoen betyr (og hunden får belønning for/har lært) at hunden skal befinne seg ved din venstre side så spiller det ingen rolle om den får den kommandoen fra to eller tjue meters avstand. Men for enkelhets skyld ville jeg kanskje skilt på de, det er ikke alltid man krever at hunden skal gå fot når den kommer inn? -
Hvordan er yorkshireterrieren på lyd?
-
koseklump og verdens beste venn omplasseres
simira replied to Mumriken's emne in Kjøp & Salg - Privatpersoner
Min svigermor vurderer visst også hund igjen. Trenger han noe mer enn tur og kos? Og hvordan går han med andre hunder? -
Jeg har en klosliper jeg tror jeg skal begynne å bruke en gang, den har ligget på hylla i sikkert 5 år, med unntak av et par ganger når jeg har prøvd den på Odin og konstatert at han fortsatt ikke liker den. Jeg kan forsåvidt vurdere å selge den. Jeg tror tilogmed jeg har esken på loftet.
-
Jeg tror det er mer enn jeg har brukt på pelsstell noensinne. Hvis man ikke inkluderer de 5 minuttene jeg av og til bruker på å tørke dem etter tur i regnvær.
-
Så mye pels... Fin pels, så lenge ikke jeg må stelle den.
-
Jeg vet om en som skal gis bort her i Oslo...