Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Ja, jeg har forsåvidt også låsbare bur. Du får de ihvertfall opptil en halvmeter eller så.
  2. Jeg tenker jo at jeg ikke ville gått fra bilen åpen jeg da. At man ikke kan forutse at folk vil lukke den er jo en ting, men hunden(e) kan bli plaget eller stjålet?
  3. Uansett hvor lite man bruker det så er det jo basert på å tilføre et ubehag til hunden, tenker jeg. Det er kanskje ikke snakk om noe verre enn et lite napp i båndet eller en hard kommando, men jeg ser heller ikke hva strømhalsbåndet tilfører som man ikke fint kan greie seg uten. Strøm er relativt mye brukt i USA, og i en del miljøer vil man nok oppleve at det er like akseptert og vanlig som klikkere eller pølsebiter noen steder.
  4. Lanis hundefysio er kjempeflink og hyggelig, og kommer gjerne hjem til deg også. Som navnet sier, fysioterapeut, men masserer også. Hun behandlet noen stive muskler hos Odin i fjor vinter, og etter det har han vært sprek som en unghund igjen!
  5. Armbåndene slites ganske fort ved en del typer bruk. Såvidt jeg har skjønt er de greie med å erstatte dem.
  6. Gratulerer, det der er jo kjempebra! Var det på OODK? Har ikke sett noe info om det på nettsidene...
  7. simira

    Dixie

    Dere er flinke! PS. Sjekk meldingene dine
  8. Er det noen av dere som har brukt dette vidunderet til risengrynsgrøt?
  9. Hugo
  10. Hunden har da, såvidt jeg kan se, faktisk ikke bitt? Tvert imot, så bruker den faktisk masse språk, og har gitt et par kraftige advarsler, heller enn å bite? Hadde den faktisk bitt hadde vi snakket om store skader, og en helt annen vinkling fra min side ihvertfall. Jeg er slett ikke for å holde i live alt som er av problemhunder, men denne hunden tror jeg fint kan ha et godt liv i et barnefritt, rolig hjem, ut fra den informasjonen som er oppgitt her.
  11. Takk for tips, dette har jeg hatt lyst til å prøve!
  12. Ja, det kommer vel litt an på hva man definerer som billig. Det blir jo fort 6-7k totalt med overnatting, mat osv. Drar man til en av de billige byene i nord-Europa så får man det fort under halvparten.
  13. Jeg tenker at hvis denne hunden ville bitt en fremmed, så ville hun gjort det da denne loddselgeren kom. Etter min mening har ikke denne hunden bitt flere ganger, hun har sagt kraftig fra om at hun er ukomfortabel i denne situasjonen (og da, hvis jeg forstår det riktig, situasjoner der fremmede har kommet inn i hennes hus/område). Hvis dere har mulighet til å finne et hjem uten barn, der folk har mulighet til å kontrollere omgivelsene litt mer, så tror jeg det kan gå helt bra. Men jeg er enig i at det ikke er noe alternativ å ha denne hunden i et hjem med barn og der det er mye besøk, og det er ikke sikkert det er lett å finne et hjem til en slik hund. Når det gjelder treningen så ser det ut for meg at dere har jobbet mye og riktig, men kanskje også utsatt hunden litt mye for det den er ukomfortabel med? Det er uansett tydelig at hunden ikke har vært bra fra starten, så det er ikke sikkert at det hadde gjort noe forskjell.
  14. Men det er heller ikke billig. Hvis ikke hadde jeg vært der for lenge siden!
  15. Da må jo nord/mellom-Europa funke. Eller Gotland? Usikker på hvor billig det er. Men Tallin skal jo være knallfint. Poznan i Polen er også bra, har vært der et par ganger selv. Nydelig gammel rådshusplass med museer, og stort kjøpesenter med billig shopping. Tror billig var et kriterie?
  16. Har aldri hatt noe problem med å komme gjennom til SAS, men aldri booket hund under streik heller.
  17. Vi har nettopp bestilt tur til Kroatia. Det burde jo funke? Praha, Tallinn, Krakow? Spørs jo litt hva dere vil ha. Strand? Museer? Arkitektur?
  18. I mellomtiden kan dere laste opp bilde til photobucket, img.ur eller lignende, og bruke url derfra.
  19. Ja, det er nettopp det, man hører om de som går galt. Jeg vet ikke hvor mange hunder som flyr i Norge, men det er garantert ganske mange, og svært, svært få som får problemer med det. Jeg tør faktisk anta at flere hunder blir utsatt for uheldige opplevelser med bil enn med fly. Ja, du risikerer en uheldig opplevelse der valpen blir skremt på flyturen, og du risikerer en lang og slitsom biltur med bilsyk/masete valp som vil få problemer med bilkjøring senere. Mest sannsynlig vil begge alternativene gå helt fint, og jeg ville valgt flyturen rett og slett fordi det tar langt kortere tid.
  20. Litt dyrt, men ikke veldig over normalpris per dag for heldags/helgekurs. Og instruktørene er vel etterhvert velkjent i lydighetskretser. Skulle gjerne vært med, men selv to hele dager er for mye for helsa for tiden. :/ Var med to dager i fjor, og fikk forsåvidt greit utbytte av det.
  21. Jeg tror ihvertfall ikke en terv er jevnt over noe mer krevende av hg. Selvfølgelig forskjell på linjer og sånt, men enig med de over her.
  22. Det høres jo ut som en helt utmerket debut spør du meg. Med de utfordringene dere har så er jo dette godt jobba!
  23. Så man kan faktisk få mellompudler som er større enn storpudler? Sært. Hva hvis jeg vil ha en sånn passe stor en da?
  24. Lykke til! Hvor høye er de? Er høyden noe man ser noe særlig på når man matcher partnere til puddel? Kan disse f.eks. få storpuddelvalper?
  25. Uansett så er det et godt tips å ha i bakhodet at det kanskje blir andre hunder som skal tilbringe tid innenfor det gjerdet. Enten venner, passehunder eller flere hunder. Veldig dumt å gjerde inn med 50 cm høyt gjerde til chihuahuaen hvis du får deg en grand danois om et par år.
×
×
  • Opprett ny...