Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Synes det er vanskelig å si noe bombastisk, faktisk. Ryggmarksrefleksen får meg til å rope NEI!, men så kommer jeg jo på at jeg ikke er veterinær. Hvis det er sånn rimelig konsensus blant fagfolk at hunden kan leve et OK liv etter en neseamputasjon, og at rehabiliteringen er relativt kort uten for mye smerter eller stor fare for komplikasjoner så synes jeg det er greit. Og jeg aner egentlig ikke, «artikkelen» sier jo ikke mye, selv om det jo ser helt grotesk ut.

• Like 1
Skrevet

Ikke helt det samme men en venninne av meg hadde en schäfer som ble påkjørt og fikk ødelagt snuta stygt. Veterinærene valgte å fjerne hele snuta n og la bikkja gå med to store åpne hull i neseryggen. Helt ****** ... det virket også som et veterinærekseperiment mer eller mindre :/   

• Sad 1
Skrevet

Hva man syns? At "kjærlighet" til hunden bikker over i groteskt og egoistisk. Hadde aldri utsatt hunden min for inngrep som reduserer livskvaliteten permanent, for eksempel amputasjon av sanseorganer eller kroppsdeler som gjør naturlig atferd umulig. 

• Like 4
Skrevet
På 2. september 2018 at 10:23 PM, mushi skrev:

Hvilke  dyrlege går med på dette? Helt horribelt! 

Min tanke også! Dette kan ikke sies å være forsvarlig på noen som helst måte, ikke minst etisk..! Ser ut som et grusomt eksperiment på forsøksdyr..:no:  Hva slags smerter og plager måtte det stakkars dyret gjennomgå før dette grodde sammen og hva slags plager og smerter lever dyret med nå?  :no:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...