Gå til innhold
Hundesonen.no

Old english sheepdog

Recommended Posts

Fordi det er en liten rase vil jeg tro. Få oppdrettere,  få avlshunder og lite marked for salg av valper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Aea said:

Finner ingen som skal ha en old english sheepdog valp. Noen som vet om noen oppdrettere som ofte har valper?

Om en oppdretter ofte har valper så er det et tegn til å være skeptisk og sjekke litt nøyere. Da har oppdretter enten mange hunder, eller potensielt for mange kull i forhold til hva som er anbefalt på en tispe.

Det kan ofte lønne seg å titte litt utenfor landegrensene. Bare Sverige har utrolig mange flere hunder, raser og oppdrettere enn Norge, ellers er opprinnelseslandet til rasen ofte (men ikke alltid) et bra sted å begynne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Hvor finner jeg oversikten til OES til Sverige? Synes sidene bare er lite oppdaterte. Men kan hende jeg ser på feil sider? Aner ikke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vet Gappay har en hundeførerjakke til barn. Og har sett barn med vester, spesielt i IPO-miljøet. Kanskje du kan spørre i IPO Norge gruppen på facebook? Om du vet hvilken størrelse hun bruker, sjekk målene og sammenlign med f eks Hurtta og Høøks sine vester. Har inntrykk av at de går langt ned. 
    • Hei. Jeg og typer har fått tilbud av min far å bo i kjelleren hos ha til 4000,- per måned. Dette blir ikke før om et år uansett (førstegangstjenesten), men jeg sitter likevel å planlegger utgifter. Vi får alt av strøm, tv og internett inkludert, men det er bare typen som jobber 100%. Selv har jeg en 25% stilling som helgeassistent for funksjonshemmede, og jeg skal begynne å studere om to år. Vi har begge utgifter allerede som nedbetaling på MC (vi har hver sin sykkel), han snuser og vi har tanker om bil (+ hund. Men det er allerede bestemt).  Slik at jeg lurte litt på hva slags utgifter har dere, og hvordan får dere endene til å møtes? 
    • Gratulerer med tollervalp 
      Jeg har selv to tollere, en på 4,5mnd (Link) og en på 7 år (Litchi). Jeg tror jeg har fortrengt mye av valpetiden med hun eldste, men svarer på det jeg husker fra da hun var valp  

Når begynte valpen din å bli roligere?
      Valpen min, Link, er fortsatt en vilter liten sak, så det vil tiden vise. Litchi roet seg litt når hun var rundt 6 mnd, men kunne lett stresse seg opp i visse situasjoner. Hun roet seg virkelig når hun var rundt tre år og ble en voksen roligere dame 

Hvordan trente dere på bitehemming og når sluttet valpen å bite på alt hele tiden?
      Link er midt i tannfellinga si nå og biter i alt som kan bites på. Piping eller å være streng girer han bare mer opp, så her er det å ikke gi noen reaksjon som gjelder. Jeg har også kjøpt inn mye tyggebein så han kan få dempet behovet for å tygge. Han er mester på å bite seg fast i sokker, sko og buksebein. Da er det eneste som funker å stoppe opp og vente på at han er roligere. 

Når mistet valpen melketenner og når kom voksentennene ut?
      Link begynte å miste tenner når han var 4 mnd og feller fortsatt tenner. Voksentennene kommer nesten med en gang melketannen er borte. 

Når ble valpen stueren?
      Link har vært veldig flink den siste måneden og jeg vil kalle han stueren nå. Eneste uhellene han har hatt i det siste har vært min egen feil. Litchi brukte ca. like lang tid, men tisset ofte på seg av glede når hun møtte folk til hun var ca. 7 mnd. 

Hvordan fungerte hjemme-alene treningen og når ble valpen klar for å være alene? (Pep valpen mye når dere var borte, hva gjorde dere når valpen bråkte?)
      Jeg er student og er mye hjemme, derfor har vi tatt hjemmealenetreningen rolig. Han kan fint være alene sammen med den andre hunden nå, men sliter litt mer hvis jeg skal ut på langtur med den voksne og han må være hjemme. Det går fint, men er litt uling og piping før han roer seg. Vi har en stor valpebinge vi har brukt, fordi jeg ikke vil at hundene skal komme nær hverandre når jeg ikke er der. Link er veldig intens for Litchi og ypper noe fryktelig. Jeg vil derfor gi hun fred. Når han har vært i valpebingen når han har vært alene så har det vært mye lyd i han. Så her har det blitt til at jeg har valpesikret leiligheten, hatt Litchi i valpebingen og Link løs. Da har det gått fint. 
    • Hei!
      Jeg har en valp som er midt i tannfellingen sin nå, og noen nye tenner har begynt å komme ut, men jeg synes det ser litt rart ut. Hvis dere ser på bildet under er den ene tanna veldig nærme den andre, og begge disse er nye tenner. Er det sånn at de kan flytte seg når han vokser? Hadde dere gjort noe med dette? Han skal jo på unghundsjekk om ikke alt for lenge, men jeg tenkte å spørre, for jeg vet jo ikke om det kanskje kan gjøre vondt for han 
  • Nylig opprettede emner