Gå til innhold
Hundesonen.no

Reptiltråden

Recommended Posts

24 minutter siden, Cams skrev:

Ja, det er helt sykt hvor stor fargeforskjell det her. For å vise det side om side så tok jeg nettopp et bilde med den andre normale hunnen jeg har, Cleo. Cleo og Zera er mer eller mindre helt like i fargen ellers, men nå ser du forskjellen. Et bilde uten blitz, og et med:

6230669B-FC72-4BD4-95C5-0476B38A8B24.jpeg

10F6F6D0-01AC-4566-9A0D-64254332F874.jpeg

Jøss..ja det var jo en veldig forskjell! Ser jo ut som to helt forskjellige farger :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er alt klart for å ta imot 3 nye slanger til helgen 🤗 Temp og fuktighet er stabil og innenfor rette verdier. Blir spennende dette 😬

57D9226D-516D-4D2C-B670-4CC621FDA13F.thumb.jpeg.380a54a790abab6af048393c4007b85d.jpeg

AD1F6409-653E-4FA7-ABAC-D94265F5DC66.thumb.jpeg.0cbdb926a2b7e4b76c8410da6df7b310.jpeg

2ADE853A-8F56-4824-BA9B-A741B1BFC3A8.thumb.jpeg.47a9b9477da9b679abff73f82c0fc5a5.jpeg

B7BE4229-5D30-4165-B6C9-0709AFC1BB1B.thumb.jpeg.00fc8ca4adb1f1c51f74df2801ca077b.jpeg

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, julnil skrev:

Da er alt klart for å ta imot 3 nye slanger til helgen 🤗 Temp og fuktighet er stabil og innenfor rette verdier. Blir spennende dette 😬

57D9226D-516D-4D2C-B670-4CC621FDA13F.thumb.jpeg.380a54a790abab6af048393c4007b85d.jpeg

AD1F6409-653E-4FA7-ABAC-D94265F5DC66.thumb.jpeg.0cbdb926a2b7e4b76c8410da6df7b310.jpeg

2ADE853A-8F56-4824-BA9B-A741B1BFC3A8.thumb.jpeg.47a9b9477da9b679abff73f82c0fc5a5.jpeg

B7BE4229-5D30-4165-B6C9-0709AFC1BB1B.thumb.jpeg.00fc8ca4adb1f1c51f74df2801ca077b.jpeg

Har vi blitt bittelitt hekta..? :P Regner med at det er kornsnoker? Du får poste bilder når du har fått dem :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, QUEST skrev:

Har vi blitt bittelitt hekta..? :P Regner med at det er kornsnoker? Du får poste bilder når du har fått dem :) 

Kornsnok og kongesnok :)

Kommer bilder ja 😁🐍🐍🐍

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, julnil skrev:

Bilder av de 3 som lander i Lofoten i kveld 😬

2 korn og 1 konge

B2A6DB77-2111-425B-9B4C-00F4970D0C9F.thumb.jpeg.85a3206fcb0ae747a8b5524365331127.jpeg44290045-EF84-4198-8FCD-4025151C2F69.thumb.jpeg.a66e63b2756d75f12bba258b25c5a47f.jpegDCB58B67-3F5E-463E-9C37-857FCA5A123E.thumb.jpeg.1c654d879423b3899b4be08c9c886c6f.jpeg

Så fine :-)

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Misunnelig!! Bonden vil ikke ha slanger... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Raksha skrev:

Misunnelig!! Bonden vil ikke ha slanger... 

Visste ikke at mannfolka fikk lov å bestemme slikt, jeg 🤔😂

• Like 1
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, julnil said:

Visste ikke at mannfolka fikk lov å bestemme slikt, jeg 🤔😂

:lol: NOE må han og få bestemme... Hilsen hun som sa ja til 11 kyllinger uten å snakke med han først. :innocent: 

• Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Mannen her i hus vil ha slanger, jeg nekter. Livredd. :o

Hva er det du frykter, omkring slanger?

Er det konkrete ting som å bli bitt, eller en «ubegrunnet» angst tilsvarende edderkopper, sprøyter etc?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 hours ago, julnil said:

Bilde av det ene terraet vi har (resten er i tubs/plastkasser):

5320119E-F367-4C5D-944E-09984AF491AD.thumb.jpeg.82c1d8a4bf46abf0a818fdd8a01496eb.jpeg

Er det lås på døra? Hvis ikke anbefaler jeg å sette det på. Og sjekk at glippen mellom glassene er "ikkeeksisterende". Kornsnoker sinnsykt flinke til å bryte seg ut, spesielt de små kommer ut av åpninger du ikke trodde fantes.😂 been there, done that. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, julnil skrev:

Hva er det du frykter, omkring slanger?

Er det konkrete ting som å bli bitt, eller en «ubegrunnet» angst tilsvarende edderkopper, sprøyter etc?

Den ubegrunnete angsten tror jeg. Får helt hjertebank. Har det likedan med frosker, og de biter jo ikke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Kaja skrev:

Er det lås på døra? Hvis ikke anbefaler jeg å sette det på. Og sjekk at glippen mellom glassene er "ikkeeksisterende". Kornsnoker sinnsykt flinke til å bryte seg ut, spesielt de små kommer ut av åpninger du ikke trodde fantes.😂 been there, done that. 

Exoterra har ikke klippe mellom dørene, og de skyves ikke, så trenger ikke lås.

er noe annet med terraene som har skyvedører, der bør man også legge pakninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Lillekrapyl skrev:

Den ubegrunnete angsten tror jeg. Får helt hjertebank. Har det likedan med frosker, og de biter jo ikke. 

Da vil eksponering være veldig hjelpsomt :)

Kjøp en slange, og etter ett år er angsten borte 😂

Endret av julnil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, julnil said:

Exoterra har ikke klippe mellom dørene, og de skyves ikke, så trenger ikke lås.

er noe annet med terraene som har skyvedører, der bør man også legge pakninger

Ååja! Jeg mener mine hadde det, men jeg husker ikke helt hva jeg hadde til de forskjellige :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal barnet hete?

Er usikker på kjønnet på den ene snoken min, og trenger et unisex-navn i samme gatene som de andre.

Noen forslag?

De andre heter:

Kee-va, Toruk, Navii og Volbeat

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempevakre og fascinerende skapninger :wub:

Men hva slags liv har de i små plastbokser? Jeg har ikke lest hele tråden og jeg kan null og nada om slanger, men det kan da ikke være noe særlig til liv? Elller?

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18.5.2018 at 10:27 AM, tmp skrev:

Kjempevakre og fascinerende skapninger :wub:

Men hva slags liv har de i små plastbokser? Jeg har ikke lest hele tråden og jeg kan null og nada om slanger, men det kan da ikke være noe særlig til liv? Elller?

Igjen: ikke kjæledyr og ikke kjæledyrstanker.

dette er skapninger som vil leve mørkt og trangt. for det for stort og åpent kan man risikere stress, stress = spisenekt

men innreder man terrariumet bra, vil de også trives der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor kan en kongepyton (hann) bli og når er han utvokst? 

Hadde vært interessant å se bilder av en fullvokst hannpyton hvis noen har 😊 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 20.5.2018 at 1:17 AM, julnil skrev:

Igjen: ikke kjæledyr og ikke kjæledyrstanker.

dette er skapninger som vil leve mørkt og trangt. for det for stort og åpent kan man risikere stress, stress = spisenekt

men innreder man terrariumet bra, vil de også trives der.

Hva mener du med ikke kjæledyrstanker..? (jeg har ikke lest hele tråden, så beklager om jeg burde vite hva du mener. 

Har du dem i plastbokser bare midlertidig før de flyttes i større terrarium? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.5.2018 at 10:25 PM, tmp skrev:

Hva mener du med ikke kjæledyrstanker..? (jeg har ikke lest hele tråden, så beklager om jeg burde vite hva du mener. 

Har du dem i plastbokser bare midlertidig før de flyttes i større terrarium? 

De blir ikke lei seg, som en hund, om du ikke kjæler med dem. Tror de foretrekker å ikke bli håndtert så mye.

En plastboks er også et terrarium, eller mer korrekt sagt et vivarium (vivarium betyr at det inneholder et dyr, terrarium inneholder ofte kun planter).

Slanger bryr seg ikke om veggene er av glass eller plast.

Etterhvert som de vokser, vil de få større plastbokser.

Glass-vivarium er mer er «display», og man må være nøye med innredningen for at slangene skal føle seg trygge, da det fort blir for åpent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er  tilbøyelig til å si at det er fordi folk trenger en syndebukk, noen å skylde på. Og de med dårlig selvtillit trenger noen å hate.
    • Oppsøk han der han bor da... Han kan ikke løpe unna problemene sine for evig heller...  
    • Det går ikke an å snakke med han. Han bare går sin vei. 
    • synes hele ulvedebatten er vanskelig. Og man begynner å få "ulv på hjernen" - på begge sider. Det virker å være veldig vanskelig å holde seg til saken, debatten sporer til stadighet av og debatteknikken går stadig mer ut på å rakke ned/drite ut motpartene enn å holde seg saklig. Jeg har falt av lasset for lengst, og blir en blanding av irritert, oppgitt og lattermild.  Hvordan ulven har fått så innmari stor plass i rovdyrdebatten forstår jeg ikke... de står for en utrolig liten andel av det tap til rovdyr.  Hvorfor fokuseres det ikke mer på å senke det totale tapet - som ikke bare gjelder rovdyr? Alt fokus går på rovdyr, spesielt ulv. Men hva med Påkjørsler, skader, fluelarver, forgiftninger, osv.  De fleste dyra omkommer tross alt pga det.  En skal visst ikke forstå alt.     
    • Lenge siden jeg har hvert her inne nå  men her går ting rimelig i ett om dagen, frøkna storkoser seg på storavdeling som hun begynte på etter sommerferien, og lillebror koser seg videre på sin avdeling, nå som en av de største der   han ble også hele 2 år for 1 mnd side han går, løper og klatrer overalt og er rimelig aktiv, og heldigvis ikke så mye som vitner om at hoftene en gang var ute av ledd. Fortsatt kontroller hver 6 mnd. har også hatt logoped kontroll pga av spaltene og logopeden var veldig imponert over han, så trenger ikke noe ekstra oppfølging der enda. Og det kommer stadig fler og fler ord, er oppe i over 40, og gjerne avanserte som gravemaskin, brannbil, lastebil osv, han er veldig glad i kjøretøy  (pga av spaltene er det ikke forventet at han skal  ligge helt på samme nivå som andre 2 åringer, men han var ikke særlig annerledes enn andre sa logopeden, er de typiske bokstavene for spaltebarn som fortsatt er vanskelig som p og b som krever litt ekstra kraft i uttalselsen enn m..) storesøster er ei aktiv frøken og veldig god motorisk, så skal prøve å finne en organsiert fritidsaktivitet til hun etter nyttår, tror hun hadde likt å få utfordret og utfoldet seg litt   hverdagen med mer enn full jobb, 2 unger i tett alder, hund og hjem er rimelig hektisk. Men veldig mye moro og kos.  
  • Nylig opprettede emner