Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

@Meg foreslo en egen weight-pull tråd, så man ikke drukner hundekjøre-tråden, så da prøver vi på det!

Hva er weight-pull?

Det er en konkurranse-bit som går ut på at hunden skal dra en vogn med vekt over en bane på fem meter. Dette kan man lese mer om på Norwegian Weightpull Club sine nettsider.

Men det er mye mer som er weight-pull. Før hunden kan spennes for en tung vogn er det mye trening som ligger bak. Man jobber mye med samarbeid, motivasjon, teknikk (f.eks stopp og start), variert trening og trekk.

Så dette er tråden for ALT weight-pull: vogn, utstyr, seletøy, kjettingtrekk, osv.

Selv er vi hobby-trekkere, det vi sliter mest med er motivasjonen - blir kjettingen mer enn et par kg. så forsvinner motivasjonen ganske så raskt. MEN så snart snøen forsvinner skal vi gjøre et nytt forsøk på å bli weight-pull champions of Stryken (starter smått).

12998654_10208244344921513_847147671285506007_n.jpg.c11174e7afda2c724967114bd8e80ff0.jpg

• Like 5
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lyst å begynne med det med hvertfall Leela. Men litt usikker på om vi kan bruke selen vi har. Det er et relativt greit weight-pull miljø her i Bergen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Wachita said:

Jeg har lyst å begynne med det med hvertfall Leela. Men litt usikker på om vi kan bruke selen vi har. Det er et relativt greit weight-pull miljø her i Bergen. 

Hvilken sele er det dere har da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg driver med kjettingtrekk med Twiggy. Sele fra Minipina. Nå trekker hun 8kg på tur, hun veier selv 13,5kg. Hun er en type som jobber dårlig med lett vekt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutes ago, MaritaS said:

Med en pinnedel (fås kjøpt hos Yukon f.eks) i sideringene så kan du godt dra kjetting, men for vogn blir det nok fort litt for lite polstring

Vogn blir det nok ikke trekking med. Er vel helst kjetting vi tenkte for å bygge muskler. Men da kan vi prøve med den selen etterhvert! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, Teserere skrev:

Jeg driver med kjettingtrekk med Twiggy. Sele fra Minipina. Nå trekker hun 8kg på tur, hun veier selv 13,5kg. Hun er en type som jobber dårlig med lett vekt. 

Hva betalte du for selen og pinnedelen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 minutter siden, Kristiin skrev:

Hva betalte du for selen og pinnedelen? :)

Ca 800 for selen og 400 for pinnedelen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som kjenner til treningsmiljø i Oslo? Vi trener noe kjetting, men det er mest for vedlikeholdstrening hos voksen tispe. Kunne vært gøy å trene målrettet mot konkurranse med den yngre garden, men da vil jeg ha ett treningsmiljø rundt meg :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Jankaa skrev:

Er det noen som kjenner til treningsmiljø i Oslo? Vi trener noe kjetting, men det er mest for vedlikeholdstrening hos voksen tispe. Kunne vært gøy å trene målrettet mot konkurranse med den yngre garden, men da vil jeg ha ett treningsmiljø rundt meg :ahappy:

Norwegian Weight Pull Club har egen Facebook side, og igjen enda en egen for avd Oslo (Nwpc treningsgruppe Oslo) :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var med på Norges første nybegynnerkurs, og trakk masse kjetting med hundene før. :) Fikk aldri konkurrert. Det året jeg hadde tenkt til å begynne å fokusere mot konkurranse med Damien ble han syk. :( Har ikke fått surra meg til å kjøpe sele til Aya enda. Men det er jo utrolig bra trening. 

Her er noen bilder fra jeg holdt på med Damien. Har også masse bilder fra konkurranser og kurs ett eller annet sted. Kanskje jeg skal rote frem noen en dag :ahappy: 

182524_10152805379965414_1346177695_n.jpg.f3ef503c10b635fc9beb931f3a5d7d89.jpg

10625165_10154641451070414_2827748989354967850_n-2.thumb.jpg.d103211332718792a172d369d76b0be2.jpg

484076_10151995242355414_785872083_n.thumb.jpg.bfeb700a282a25cfef77ef8e89096cfc.jpg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive