Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, januar


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hils på Silma, North Sheltie's Starlight Har vært en svipptur innom Harstad og hentet lillegull, og sjokkert hele familien, var kun gubben som visse jeg skulle ha valp Tantebarnet til Inya, og en

Jeg danset til krampa tok meg. Bokstavelig talt. Jeg har vondt i føttene, leggene truer med ny krampe etter en siste sluttspurt til Mambo Nr 5, jeg har hold i siden, og senebetennelsen i armene fikk k

Hils på Rhiannon❤

Posted Images

Nå er jeg så lei av denne stua at det er til å spy av, bare det. I dag er magen min så vond at jeg ikke kan bevege meg. Den er steinhard å ta på. Samboer hadde det samme natt til mandag, så det går over heldigvis. Jeg har alliert meg med pappa som kommer hit å går en god tur med bikkja i morgen, hvis jeg fortsatt er dårlig. Men jeg håper jeg er i form til å komme meg ut! Har ligget på sofaen siden lørdags morgen og kjenner jeg begynner å bli lettere deppa av hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg fått puttet i meg noe mat. Slitsomt når en ikke kan puste igjennom nesa, måtte krype til korset og bruke nesespray for å overleve måltidet. :lol:  

Var ute i rundt 50 minutter med hundene oppi beitet så de er i alle fall OK fornøyde nå. I alle fall de to jentene som fikk sprinte løs. De må begynne å bli drittlei av det området, men det virker ikke sånn. Sikkert fordi det er så mye elg og rådyr som er der og hele tiden lager nye spor. :) Så frisk luft + litt mat og en dusj og jeg føler meg bittelitt bedre enn jeg gjorde i formiddag. Kanskje en liiiiten lur på sofaen hadde vært prikken over i-en nå da? :ahappy: 

Har tre fine rødneser jeg :wub: 

27173180_10155815658180630_4703813002716

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Sona skrev:

Basenji/blundehund! Interessant blandingemoji848.pngemoji16.png

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 

Høres ut som en hund med god avknapp! :lol: 


Har vært ute på tur nå i nesten halvannen time. Det gjorde godt, spesielt siden det er skikkelig møkkavær med vind, regn, og enkelte steder hvor det er glatt fortsatt. Det var godt for da kunne jeg få ut noe aggresjon mot været og forbanne været for meg selv og få det ut den veien. :P  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk akkurat tur med hundene før regnet kom :D

Casper hadde det litt travel igjennom noen busker så an kuttet øret sitt og fikk noen småsår i pannen :P ser jo ekstra ille ut når han har hvit hodet med alt blodet :lol: han hadde ikke vondt før jeg vasket av han blodet, da fikk han akutt vondt :aww::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovnet like etter at jeg kom hjem fra tur, så fikk ikke helt med meg at vinden og regnet har stått rett på åpningen til hønsehuset:pinch: så selvom det er tak over luken så har det blitt ganske vått inne i selve huset:pinch: har fått tørket opp og lukket døren, men var litt irriterende. Hønene er heldigvis ikke blitt påvirket av det, de har god plass til å unngå det, men nå må jeg nok sette opp den plattingen forran igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å kjøre ut i grøfta på tur til butikken nå etter jobb. Det var liksom brøyta, men det var jo nesten ikke mulig å se vegkanten, så jeg var LITT langt ut, men greide å få manøvrert inn på vegen før jeg kom for langt ut. Endelig fikk jeg plukka fram den lille elektriske snøfreseren også, og da tok det ikke mange minuttene å få fjernet snø fra gangarealene her inne i hagen. Og NÅ kom nabo'n med traktoren og tar gårdsplassen. Det passer bra, for jeg tenkte at det bare blir litt mental trening på hundene i dag. Da kan vi gjøre det ute på gårdsplassen. 

Også håper jeg at rådyret som gumlet i seg epletreet mitt i går, fikk god nytte av maten, for jeg får neppe særlig nytte av det treet noe mer :ahappy: Det var godt beskåret, for å si det sånn :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Siri skrev:

Holdt på å kjøre ut i grøfta på tur til butikken nå etter jobb. Det var liksom brøyta, men det var jo nesten ikke mulig å se vegkanten, så jeg var LITT langt ut, men greide å få manøvrert inn på vegen før jeg kom for langt ut. Endelig fikk jeg plukka fram den lille elektriske snøfreseren også, og da tok det ikke mange minuttene å få fjernet snø fra gangarealene her inne i hagen. Og NÅ kom nabo'n med traktoren og tar gårdsplassen. Det passer bra, for jeg tenkte at det bare blir litt mental trening på hundene i dag. Da kan vi gjøre det ute på gårdsplassen. 

Også håper jeg at rådyret som gumlet i seg epletreet mitt i går, fikk god nytte av maten, for jeg får neppe særlig nytte av det treet noe mer :ahappy: Det var godt beskåret, for å si det sånn :lol: 

Hva syntes du om de? Jeg lurer på om jeg må ha noe til å hjelpe meg med men vet ikke helt hva. er ikke store arealene som jeg må ta men nakken har ikke vært hent enig i måkingen i år. Naboen kommer med traktor så det er  ca 1,5 meter utfor garasjen og et strekke på 244 cm x ca 4 meter som jeg må ta selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Siri said:

 

Han kan antakeligvis også snart bli utropt til Sonens Helgen :lol: 

Sonens? Har du fått is kanskje? :lol: 

Tilbake på hotellet etter en tidlig start på dagen, avgårde på skolebesøk, lunsj med gutta, og etter det har jeg vært på shopping. Nå er jeg kjempesliten og vurderer nesten en blund :P Men da er det vel fare for at jeg ikke kommer meg avgårde på neste post. Slappe av kan jeg i alle fall! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Hva syntes du om de? Jeg lurer på om jeg må ha noe til å hjelpe meg med men vet ikke helt hva. er ikke store arealene som jeg må ta men nakken har ikke vært hent enig i måkingen i år. Naboen kommer med traktor så det er  ca 1,5 meter utfor garasjen og et strekke på 244 cm x ca 4 meter som jeg må ta selv

Jeg synes den er helt genial faktisk! Jeg har greid å måke en diger gårdsplass med den, så jeg er overrasket over hvor  bra kapasitet den har hatt! Også er det jo så praktisk å bare kunne trykke på en knapp så starter den :D Jeg elsker slike elektriske dingser :lol: Jeg har også måkt med spade de små gangvegene jeg har her fram til nå, men herregud så mye lettere det selvsagt er med en freser (spesielt når man nå må begynne å kaste snøen ganske høyt for å få den vekk). 

Akkurat nå, Line skrev:

Sonens? Har du fått is kanskje? :lol: 

:lol: Men siden det stort sett bare er klaging over disse gubbene, så er det jo så fint med en som lever opp til fruens ønsker :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah irriterende! Ser jeg har fått melding om at madrassen til Casper er klar til henting (det gikk kjapt), men den meldingen så jeg såklart ikke før jeg hadde kommet inn. Klarer jeg å vente til i morgen? Har egentlig ikke gidd til å kjøre mer bil i dag. Men... ååååeh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg synes den er helt genial faktisk! Jeg har greid å måke en diger gårdsplass med den, så jeg er overrasket over hvor  bra kapasitet den har hatt! Også er det jo så praktisk å bare kunne trykke på en knapp så starter den :D Jeg elsker slike elektriske dingser :lol: Jeg har også måkt med spade de små gangvegene jeg har her fram til nå, men herregud så mye lettere det selvsagt er med en freser (spesielt når man nå må begynne å kaste snøen ganske høyt for å få den vekk). 

:lol: Men siden det stort sett bare er klaging over disse gubbene, så er det jo så fint med en som lever opp til fruens ønsker :lol: 

Vi har sånne elektriske på jobben og jeg må si jeg var litt skeptisk til om vi kom til å få solgt noen. Men de får så mye skryt fra kundene :blink:

Og visstnok er det mindre feil med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Deilig å komme hjem til en hund som strekker på seg og virker trøtt :ahappy: Første hele arbeidsdag alene for tervfrøkna i leiligheten gikk dermed fint. Hadde egentlig aldri forventet noe annet, men godt å få bekreftet at det er null stress! 

Bildramaet fortsetter - på tur hjem fra jobb fikk jeg plutselig en bil sidelengs imot i min fil. Heldigvis klarer jeg å reagere rasjonelt, så jeg fikk lirket meg helt inn i en snøfonn og dermed unngikk jeg å få trykt inn fronten min. Vi ble begge stående med nødblink en stund - men det er tross alt bedre enn at jeg fikk den bilen i fronten, for det var ikke langt i fra at Berlingoen ble most :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Mud skrev:

Vi har sånne elektriske på jobben og jeg må si jeg var litt skeptisk til om vi kom til å få solgt noen. Men de får så mye skryt fra kundene :blink:

Og visstnok er det mindre feil med de..

Ja, det er jo aldri noe galt - de starter med en gang og trenger jo knapt vedlikehold (ehhhhh... INGEN vedlikehold). Jeg er dritfornøyd (kan være fordi jeg og slike gressklipper/snøfresermotorer er totalt inkompatible :aww:). Bare en lang ledning :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så mye snø ute at Glam ikke får løftet beinet for å tisse, han bare synker nedi - stakkars! I morgen må jeg finne snøskuffen og se om jeg finner igjen trappa, for nå ligger snøen parallelt med øverste trappetrinn. Ikke at det var helt bart i morges, men det har snødd nok mens jeg var på jobb - nå begynner selv jeg å synes at nok er nok, jeg får jo ikke brukt denne snøen til noe. Too much of a good thing og det der. 

Nå skal jeg lage ostesmørbrød til middag, så skal hundene få bruke hodet sitt. Innimellom må jeg fortsette på lista fra i går med klesvask, oppvask, rydding og drit. Kanskje dagen i dag er en god dag å få bort julepynten? Jeg har som mål at den skal bort før jeg henter Gloria, for når valpene kommer rekker jeg neppe så mye sånt, og når det kommer valpekjøpere på besøk i mars kan jeg ikke ha stua full av nisser.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, det er jo aldri noe galt - de starter med en gang og trenger jo knapt vedlikehold (ehhhhh... INGEN vedlikehold). Jeg er dritfornøyd (kan være fordi jeg og slike gressklipper/snøfresermotorer er totalt inkompatible :aww:). Bare en lang ledning :D 

Vi har en god gammeldags svær sak i hagen og jeg bruker heller skuffa enn å prøve å få start på den greia.  Det er noe magisk som skal skje når man holder noe inne og vrir på noe annet, men jeg er tydeligvis veldig umagisk for det beste jeg kan håpe på er en uggen lyd. 

Jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn liten grei sak som man bare putter i stikkontakten i stedenfor :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Jeg synes den er helt genial faktisk! Jeg har greid å måke en diger gårdsplass med den, så jeg er overrasket over hvor  bra kapasitet den har hatt! Også er det jo så praktisk å bare kunne trykke på en knapp så starter den :D Jeg elsker slike elektriske dingser :lol: Jeg har også måkt med spade de små gangvegene jeg har her fram til nå, men herregud så mye lettere det selvsagt er med en freser (spesielt når man nå må begynne å kaste snøen ganske høyt for å få den vekk). 

:lol: Men siden det stort sett bare er klaging over disse gubbene, så er det jo så fint med en som lever opp til fruens ønsker :lol: 

Det høres jo helt genialt ut! Hva slags er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Vi har en god gammeldags svær sak i hagen og jeg bruker heller skuffa enn å prøve å få start på den greia.  Det er noe magisk som skal skje når man holder noe inne og vrir på noe annet, men jeg er tydeligvis veldig umagisk for det beste jeg kan håpe på er en uggen lyd. 

Jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn liten grei sak som man bare putter i stikkontakten i stedenfor :P

:lol: Jeg har også et drog som står i garasjen... den trakk sitt siste sukk for tre år siden, tror jeg. Da ga jeg opp... Den kom også bare med uartikulerte lyder før den bare ga opp... 

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Det høres jo helt genialt ut! Hva slags er det du har?

Den ER det :D Det er en Stiga S011 eller noe sånt... kjøpt på Jernia, av alle steder :lol: Men om man skal fjerne snø fra større flater, anbefaler jeg å bruke den FØR det kommer for mye snø. Den kaster jo ikke snøen så veldig langt, og er jo ikke så veldig brei - men lett og fin :D 

*Slår et slag for elektriske duppedingser i dag :D*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Jeg har også et drog som står i garasjen... den trakk sitt siste sukk for tre år siden, tror jeg. Da ga jeg opp... Den kom også bare med uartikulerte lyder før den bare ga opp... 

Den ER det :D Det er en Stiga S011 eller noe sånt... kjøpt på Jernia, av alle steder :lol: Men om man skal fjerne snø fra større flater, anbefaler jeg å bruke den FØR det kommer for mye snø. Den kaster jo ikke snøen så veldig langt, og er jo ikke så veldig brei - men lett og fin :D 

*Slår et slag for elektriske duppedingser i dag :D*

Takk! Da må jeg titte på det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.1.2018 at 5:51 PM, Kokospaniel said:


Dere kan ha krav på noe kompensasjon

 

On 22.1.2018 at 6:05 PM, Lillekrapyl said:

Takk for omtanken begge to, men jeg har ikke manglet strøm sammenhengede i 12 timer, men det er ganske irriterende med strømbrudd 4/7 dager den siste uka, og 3 av dem med minst et strømbrudd som varte over 5 timer, og flere andre kortere strømbrudd. 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

 

Takk for omtanken begge to, men jeg har ikke manglet strøm sammenhengede i 12 timer, men det er ganske irriterende med strømbrudd 4/7 dager den siste uka, og 3 av dem med minst et strømbrudd som varte over 5 timer, og flere andre kortere strømbrudd. 

 

 

Men ville lagt inne en klage VTk klarer å holde linjene her i Seljord i orden i hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg fått puttet i meg noe mat. Slitsomt når en ikke kan puste igjennom nesa, måtte krype til korset og bruke nesespray for å overleve måltidet. :lol:  

Var ute i rundt 50 minutter med hundene oppi beitet så de er i alle fall OK fornøyde nå. I alle fall de to jentene som fikk sprinte løs. De må begynne å bli drittlei av det området, men det virker ikke sånn. Sikkert fordi det er så mye elg og rådyr som er der og hele tiden lager nye spor. :) Så frisk luft + litt mat og en dusj og jeg føler meg bittelitt bedre enn jeg gjorde i formiddag. Kanskje en liiiiten lur på sofaen hadde vært prikken over i-en nå da? :ahappy: 

Har tre fine rødneser jeg :wub: 

27173180_10155815658180630_4703813002716

 

:wub:

2 timer siden, Line skrev:

Sonens? Har du fått is kanskje? :lol: 

Tilbake på hotellet etter en tidlig start på dagen, avgårde på skolebesøk, lunsj med gutta, og etter det har jeg vært på shopping. Nå er jeg kjempesliten og vurderer nesten en blund :P Men da er det vel fare for at jeg ikke kommer meg avgårde på neste post. Slappe av kan jeg i alle fall! 

Altså, han er da såpass at han kjører noen mil for å levere is og han der :P Det er bare å si fra! 

 

Har vært på tur med Zenta i dag med en venninne med ei JRT tispe på 11 år. De har møttes før og det har vært litt knuffing. De fikk ikke hilse inne i dag før turen, men på tur gikk det veldig harmonisk for seg. Da vi var turet ferdig skulle vi inn og ta en kaffe før de dro, og da tok vi inn begge hundene. Tenkte ikke videre over det siden de var så greie sammen, men så feil kunne vi ta. Litt frekk fremferd på gamlemor og de røyk i tottene på hverandre. Fikk skilt de uten noe videre, men det hørtes rimelig alvorlig ut. Så da vet vi det. De to kan gå tur, men ikke kjede seg sammen. 

Vært på middag hos søster i kveld. Det er forunderlig hvor mye energi en 2 og en 3 åring har etter en dag i bhg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...