Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Just now, Stine said:

Tror Tuva og jeg skal prøve oss på lysløypa som ble preppa her igår etter vi har sett sprinten. Og jeg skal ærlig innrømme at det godter meg bittelitt at kun 3 av mannfolka gikk videre når Northug ble ditcha :shifty:

TdS er jo fullstendig uinteressant når Northug og Klæbo ikke er med... Skal se halvbarten bryter i løpet av fire dager også - da bør de skamme seg da!

 

Klesvask nr en hengt opp, klesvask nr to satt på, og rundstykker i ovnen. Eller, kan vel knapt kalle det rundstykker, så flate som de er :lol: Når brett nr to er ferdig og jeg har spist så skal vi ut på tur. Kaldt men fint, synd med trekken for da blir det så surt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

TdS er jo fullstendig uinteressant når Northug og Klæbo ikke er med... Skal se halvbarten bryter i løpet av fire dager også - da bør de skamme seg da!

 

 

Tragisk, rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt for en drøm. En ganske intellektuell drøm faktisk. Jeg drømte at jeg var deltaker på en stor konferanse, og så ble jeg plutselig minnet på at jeg skulle ha et innlegg om barn og samfunn et par timer senere, det hadde jeg helt glemt. Så da måtte jeg sette meg ned og skrive noe da. Jeg valgte å skrive om at mange i dag velger å ikke få barn, og at forskning viser at de som bestemmer seg for det veldig sjelden angrer seg senere (det har jeg lest om). Så jeg svetta og skrev og ble forstyrret på hundre måter, fikk helt skrivesperre og døde nesten av nervøsitet siden jeg måtte holde det innlegget. :lol:

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Jeg har en slik bukse i skapet her jeg også. Den passer til meg når jeg er ca 55 kg. Det er nesten 20 kg siden det. Men det kan jo være, ikke sant? Ja? :lol: 

Men den buksa som lå og ventet her var trang i lårene og vid i midja. Jeg tror ikke jeg kommer til og slanke meg ti kilo og bli gravid flere ganger i dette livet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

 

Liker utnevnelsen som hoffotograf :lol: 
Også synes jeg Sinner har akkurat passe med muskler og masse, jeg :D 

Hoffotograf har vel du alltid vært :D 

Og takk, mulig jeg er blind? Eller at jeg forventer at han skal fortsette bygge seg jevnt? *klø seg i hode*

3 timer siden, Siri skrev:

I hear you!!!! I en alder av 9,5 har Willy blitt pipedyr og masekopp etter at vi hadde tispe på besøk her... Han ligger så jæv... tynt an! Og jeg blir atter minnet på at nei - jeg skal IKKE ha hannhund noe mer :aww: 

 

 

57 minutter siden, Stine skrev:

Aldri mer hannhund her heller @Siri, aldri!! :gaah: :lol:

Tror Tuva og jeg skal prøve oss på lysløypa som ble preppa her igår etter vi har sett sprinten. Og jeg skal ærlig innrømme at det godter meg bittelitt at kun 3 av mannfolka gikk videre når Northug ble ditcha :shifty:

Ikke si slikt da :o Min er straks 18 mnd gammel og vi har enda ikke hatt noen tisper med løpetid i hus...

... har vi kommet inn fra tur. Fant ett veldig fint sted å gå på ski, dessverre hadde vi ikke ski med oss i bilen så det ble på beina. Vi kom ikke så veldig langt på 1 time og 20 minutter. Men hundene er fornøyde da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

 

 

Ikke si slikt da :o Min er straks 18 mnd gammel og vi har enda ikke hatt noen tisper med løpetid i hus...

 

Det gikk helt fint med løpetisper i hus, men å bo i et nabolag med løpetid er helt jævelig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Det gikk helt fint med løpetisper i hus, men å bo i et nabolag med løpetid er helt jævelig! :P

Kanskje det er ei spesiell tispe han reagerer på? Bris reagerte kraftig på ei som bodde et stykke unna, sov lite, peip og skalv. Når nærmeste nabotispa løper merker jeg det ikke på han (ikke gjort det hittil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller aldri ha hannhund igjen. Pippin var stort sett veldig grei i forbindelse med løpetid, både her i huset og i nabolaget, det skal han ha. Men jeg gleder meg til å ha krukker med blomster på det området i hagen der hundene pleier å være. Og så gleder jeg meg til å slippe å passe på når det er løpetid i huset. Og en del andre ting. Heretter skal det bare bo tispeskinn her i huset, to og firbente!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida og fuglehundene skrev:

Kanskje det er ei spesiell tispe han reagerer på? Bris reagerte kraftig på ei som bodde et stykke unna, sov lite, peip og skalv. Når nærmeste nabotispa løper merker jeg det ikke på han (ikke gjort det hittil).

Han har vært sånn siden vi flyttet hit for snart en mnd siden :lol: Han er vel bare en mannegris :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Han har vært sånn siden vi flyttet hit for snart en mnd siden :lol: Han er vel bare en mannegris :P

Nye tisper er bedre enn gamle :P Går seg kanskje til når dere har bodd der en stund og han har vent seg til dem...

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at Fenris ikkje står så høgt i kurs her i dag. Catania er høgløpsk, så han er ekstremt seksuelt frustrert. Jokka på nyaste pleddet mitt i dag tidleg, tissa i stua 3 gangar i dag tidleg når eg var på veg for å reise på jobb(!), har brukt eine bagen min som låg i gangen som sexobjekt i dag + dratt ut knottane i bunnen av baggen. Dekkena til Catania som låg fint sammenbretta i ei hylle i 2. etg. har han dratt ut over, enda dei ikkje er brukt på evig lenge.
Til og med kobbelet til Catania må fjernast ellers begynner han å klatre på panelovnen i gangen for å prøve dra det ned.

Blir gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fetter har visst ikke oppdaget dette med løpetid og sånt. Har aldri merket noe på ham når vi har truffet, vært på trening med eller når han har ligget i fellesdekk med løpetidstisper. Når jeg tenker meg om så er jeg neimen ikke sikker på om Nevø har oppdaget dette med løpetid heller, og han er 7. :P

Nei, her blir det hannhunder med mindre jeg finner ut at jeg har lyst til å drive med oppdrett. Der kommer man litt til kort med bare hannhunder. :P 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Men den buksa som lå og ventet her var trang i lårene og vid i midja. Jeg tror ikke jeg kommer til og slanke meg ti kilo og bli gravid flere ganger i dette livet. :lol:

Nei det er kanskje enda mindre sannsynlig med tanke på at du sier det kun skal bo tispeskinn i huset ditt heretter :lol:

 

Vi har vært på tur ifje . Ikke så langt i dag siden gubben falt i en søledam og ble våt på beina og rumpeballer og andre baller. :P Men det var da en fin tur likevel. 

Nå skal jeg se om det er mulig å få meg til å se veldig mye mindre rød ut i ansiktet på de bildene han tok av meg og Sjef. :icon_redface:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hannhunder i hver sin skala; en er en engel å ha med tisper, den andre kan være et rent ******* med de rette tispene. Og siden jeg ikke gidder tispe i hus med han eldste så blir det hannhund på meg neste gang også. Liker disse gutta ellers også jeg da :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg har jobbet hardt for det i 11 år , men det er ikke bare mitt verk :P

:icon_clapping:

1 time siden, JeanetteH skrev:

Ikke si slikt da :o Min er straks 18 mnd gammel og vi har enda ikke hatt noen tisper med løpetid i hus...

He,he..gled deg, det kan bli morosamt..:drool:

39 minutter siden, Bellare skrev:

Kjenner at Fenris ikkje står så høgt i kurs her i dag. Catania er høgløpsk, så han er ekstremt seksuelt frustrert. Jokka på nyaste pleddet mitt i dag tidleg, tissa i stua 3 gangar i dag tidleg når eg var på veg for å reise på jobb(!), har brukt eine bagen min som låg i gangen som sexobjekt i dag + dratt ut knottane i bunnen av baggen. Dekkena til Catania som låg fint sammenbretta i ei hylle i 2. etg. har han dratt ut over, enda dei ikkje er brukt på evig lenge.
Til og med kobbelet til Catania må fjernast ellers begynner han å klatre på panelovnen i gangen for å prøve dra det ned.

Blir gal!

Det 'gøye' med å ha komplette hanhunder og tisper  i samme hus.. Ikke noe jeg kommer til å gjøre frivillig igjen..:P

Akkurat nå, Bananen skrev:

Jøss. Ingen av mine hannhunder, bortsett fra Kamar rett etter at han ble paret, har vært tussete i hodet rundt løpetid. Nå har de heller aldri bodd med tisper heller. Vet ikke om det har noe å si? Klapret med tennene på enkelte flekker ute, men ikke noe mer enn det.

Jeg tror det har med med den enkelte hanhund å gjøre. Jeg har tidligere hatt komplette hanhunder og tisper og det var STOOR forskjell på hanhundene.. Noen var komplett idiot og var rett og slett ikke snakkende til, de var helt fjerne og markerte så det var en lyst..( også inne..) andre var svært sansede og viste kun høyløpske tisper noen ekstra interesse. Kunne faktisk ligge i sofaen sammen med høyløpsk tispe, så lenge jeg var i rommet. 

Jeg anbefaler ingen å ha komplett tispe og hanhund i samme hus, med mindre man må.. Du kan være heldig å få den sansede typen eller du kan få en totalt fjern tulling som slutter å spise, pistrer non-stop og er allment stressa.. Greia er at det vet du ikke på forhånd.. Jeg hadde to kullbrødre og de var på helt hver sin ende av skalaen, i så måte. 

Nå er mine hanhunder kastrerte men det betyr ikke at  de ikke er interesserte lenger eller ikke gjennomfører parringer men de er en smule mer dempa i forhold til komplette hannhunder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stine skrev:

Aldri mer hannhund her heller @Siri, aldri!! :gaah: :lol:

:lol: 

2 timer siden, Line skrev:

TdS er jo fullstendig uinteressant når Northug og Klæbo ikke er med... Skal se halvbarten bryter i løpet av fire dager også - da bør de skamme seg da!

Helt enig... Northug skulle jo fått gått foran alle de andre som er tatt ut... de har jo ikke akkurat prestert særlig de heller liksom. Strengt tatt burde de vel ikke arrangere TdS i en sesong med OL når så mange av de beste ikke deltar. 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Herre min hatt for en drøm. En ganske intellektuell drøm faktisk. Jeg drømte at jeg var deltaker på en stor konferanse, og så ble jeg plutselig minnet på at jeg skulle ha et innlegg om barn og samfunn et par timer senere, det hadde jeg helt glemt. Så da måtte jeg sette meg ned og skrive noe da. Jeg valgte å skrive om at mange i dag velger å ikke få barn, og at forskning viser at de som bestemmer seg for det veldig sjelden angrer seg senere (det har jeg lest om). Så jeg svetta og skrev og ble forstyrret på hundre måter, fikk helt skrivesperre og døde nesten av nervøsitet siden jeg måtte holde det innlegget. :lol:

:lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Hoffotograf har vel du alltid vært :D 

:lol: 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Og takk, mulig jeg er blind? Eller at jeg forventer at han skal fortsette bygge seg jevnt? *klø seg i hode*

Du har bare litt høye forventninger til en ungdomsslamp :D 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Ikke si slikt da :o Min er straks 18 mnd gammel og vi har enda ikke hatt noen tisper med løpetid i hus...

Gled deg :lol: Neida, Willy har jo alltid vært grei mht løpetid her i huset. Ikke noe stress og mas før tispa er skikkelig høyløpsk. Ikke har jeg merket om nabotispa har hatt løpetid heller. Men etter dette besøket fra Frankrike har han jo vært håpløst masete. Kanskje han begynner å gå i barndommen? :lol: 

Vi fikk gått oss en lang runde på tur i dag (ca 13 km) i håp om å slite ut pipedyret. Nå ligger han og sover i det minste. Også er jeg spent på om haseleddet til Yasmine holder etter en slik tur uten at hun begynner å halte igjen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, QUEST skrev:

Jeg tror det har med med den enkelte hanhund å gjøre. Jeg har tidligere hatt komplette hanhunder og tisper og det var STOOR forskjell på hanhundene.. Noen var komplett idiot og var rett og slett ikke snakkende til, de var helt fjerne og markerte så det var en lyst..( også inne..) andre var svært sansede og viste kun høyløpske tisper noen ekstra interesse. Kunne faktisk ligge i sofaen sammen med høyløpsk tispe, så lenge jeg var i rommet. 

Her sover vi på samme rom alle sammen, selv om tispa er høyløpsk, og det går helt fint, det... eller - det HAR gått helt fint i hvert fall :P Jeg håper jo ikke at guttungen har gått i barndommen nå og begynt å bli grisegutt på sine gamle dager... :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Her sover vi på samme rom alle sammen, selv om tispa er høyløpsk, og det går helt fint, det... eller - det HAR gått helt fint i hvert fall :P Jeg håper jo ikke at guttungen har gått i barndommen nå og begynt å bli grisegutt på sine gamle dager... :aww: 

Aj, aj..ja det skulle du ikke sagt Siri..nå skal du se det blir slutt på denslags lettvinthet..:P HAR er antagelig ordet her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, *Kat84* said:

Jeg har en slik bukse i skapet her jeg også. Den passer til meg når jeg er ca 55 kg. Det er nesten 20 kg siden det. Men det kan jo være, ikke sant? Ja? :lol: 

Det jeg synes er tullete med å løfte hundene opp er å automatisk gjøre det bare fordi det kommer noen i mot uten at det har vært antydning til at noe skal skje, og de møtende ikke er løs en gang. Som oftest sitter de på armen og knurrer som sinte vepser. 
Men slik du gjorde er jo eneste fornuftige løsningen på den situasjonen, og eneste personen han der burde kjefta på var seg selv for å skaffe seg et dyr han tydeligvis ikke helt har evne til å håndtere. 

Det jeg reagerer mest på av det du skriver er at han påstod at hans hund ikke kan kalles inn, og likevel har gjøken hunden løs. Da er man passe tett. 

Hei! :wave: 
Men altså... Du skjønner det at flertallet her inne er så nysgjerrige på anskaffelser av nye raser at dette var en veldig ufin ting å si, ikke sant? :aww:  :lol: 

 

?? Ser ut til at jeg øker i størrelse og det blir shar pei på meg ?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...