stille uferdig junior

7 innlegg i emnet

Har lyst til å i stille i ølen, men valpen er enda ganske spe og uferdig i kroppen. Nå er hun 6 mnd og vil være 9 mnd til utstillingen. men hvordan er det å stille en uferdig junior? da hun andre var junior var hun godt utviklet allerede ved 6 mnd. vil dommeren ta hensyn til alder eller kan vi ryke ut med Gul? :P er det en mulighet at hun kan bli kraftigere på 3 måneder? 

Sara Silnes Lothe sitt bilde.

hun er helt lik som elstemann når hun var rett under 4 mnd :teehe:(6,5 mnd på bildet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare å stille uansett da, for ringtreningen sin del? :) 

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det varierer fra dommer til dommer. Noen tar hensyn til at hunden er i vekst og ikke har alt på plass enda, mens andre ønsker juniorer som ser så og si ferdig ut. Men ville nå bare stilt, jeg. Kan jo hende hunden har fått utviklet seg mye frem til utstillingen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommer har ikke krystallkule, så de skal dømme hunden der og da. Men det er jo forskjell på å være uferdig og uferdig til tross for alderen - vi har aldersklasser for en grunn. Men det er jo sjelden at juniorer ser ut som championer. 

Ol hunden for dagen er wv kvalitet good så får du det - men det er ikke verdens undergang. Min internasjonale champion har fått good et par ganger, FCI avslo ikke championatsøknaden for det :-D 

Vil du stille, så still. Men om du kun er ute etter cert, så kan det kanskje være en idé å vente. Du får nok et bedre svar på det fra noen som faktisk kan rasen, jeg aner ikke hva som er for spinkelt, spinkelt, normalt, kraftig, for kraftig i din rase.

Men jeg kan jo legge til at jeg har stilt uferdige juniorer selv, både for treningen, fordi jeg har lyst til å stille, fordi av og til gjør dommere rare ting som å sette opp uferdige juniorer uten masse og vinkler, og fordi jeg justerer ambisjonsnivået etter hva jeg stiller - jeg ser jo selv hva jeg har.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Hun vil nødvendigvis utvikle seg mye på 3 mnd. Se ann hvordan hunden er når fristen nærmer seg. Selv liker jeg ikke å dra på hunden dårlige premieringer fordi den ser ut som et rangel. Men om rammene er bra, og hunden ikke mangler så mye, så er det bare å prøve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommeren dømmer den hunden den ser i ringen der og da, så om hunden der og da ikke ser spesielt bra ut, vil den jo få premiegrad deretter. :) Om man skal stille eller ikke må man jo vurdere selv - stiller man for å gjøre det bra så stiller man ikke en uferdig, lite utviklet hund eller en hund som er for tynn, for tykk, i dårlig pels ellers ikke i utstillingskondisjon. Stiller man derimot for treningens skyld eller for å ha det moro, så spiller det jo ingen stor rolle hva resultatet blir.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg la ut linken til artikkelen om den svenske jenta som ble lagt i bakken på min Fb-vegg og den ble kommentert  av en bekjent som følger med på norsk og svensk rovdyrforvaltning og som har kontakter med bl a svenske dyrevernere. Et minutt senere var den fjernet. Da jeg spurte hvorfor ble jeg fortalt at det var p g a reaksjoner og konsekvenser for vedkommende dersom den ble stående. Hunt Saboteurs Sweden skulle bl a være kjent for å bruke virkemidler som man ikke regner som akseptable i samfunnet ellers (innhenting av all slags private oplysninger, trakassering og telefonterror). Det samme gjelder forsåvidt for "ekstremistene" i deres deres norske motpol FNR.  Jeg kjenner ikke Hunt Saboteurs Sweden og ei  anna gruppe grupppe som også er nevnt m h t svensk rovdyrforvaltning: Anti Poaching Unit fra tidligere. En svensk ulveverner sendte meg denne meldingen:"Hunt saboteurs är en väldigt extrem och fanatisk grupp som försöker störa och förstöra jakt. Många av dem är ganska extrema djurrättsaktivister. De har en facebooksida men jag antar att du redan har sett den? Personligen vill jag ju också stoppa jakten men deras metoder är inte riktigt rätt tycker jag. Anti Poaching Unit ska egentligen förhindra tjuvjakt och det var/är en hel del poliser med där. Tanken med gruppen är väldigt bra men deras ledare, Conny, har gjort att det hela känns väldigt oseriöst." I dette tilfellet har - iflg media - medlemmene av HSS trengt seg inn på privat mark og ikke etterkommet anmodning om å fjerne seg. Fotografering av bilnummer (og personer) er en kjent metode for senere å innhente opplysninger om hvem som eide de aktuelle bilene for siden å bruke disse opplysningene som nevnt ovenfor. Om HSS er kriminelle skal jeg ikke ha noen mening om, men de er åpenbart provokative og etter min mening opererer de i gråsonen for hva som er kriminelt og ikke  
    • Synes det var en strålende idé!    
    • Ser van helsing, og venter på at gubben skal komme inn. Gjett hvem so kommer til å drømme skrudde drømmer om vampyrer og greier  de neste nettene.    
    • Ser sjarmen i de fleste raser, tror ikke det er noen rase jeg absolutt ikke ville hatt pga utseende om man tenker rent overfladisk. Går man dypere så er det mange pga fysike og eller mentale egenskaper som ikke passer meg eller jeg rett og slett ikke syns er bra. 
    • Det er så gøy å være syk og ha vondt i hele kroppen. Kjennes ut som jeg har fått skikkelig juling, rett og slett   
  • Nylig opprettede emner