Tråden om hest..

258 innlegg i emnet

Hun ser mer enn korrekt bøyd ut på nederste videoen - men husk støtte i tøyle og bein utvendig så ikke skuldre og ting flagrer.
Men ta høyde for at hesten er fersk da... hun kan være støl og det kan være årsaken til at hun ikke bøyer seg.
Turer i terreng og styrke er viktig :)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en video der ja :)  Jeg ville bare rammet den inn med ytterskjenkelen, lagt leggen om den , ørlite tilbake kanskje og passet på at panneaksen er rett . Om du løfter venstre hånd litt når venstre øre ligger litt lavere så ungår du at hun bare legger nesa over mot høyre og du får tak i nakkebåndet i steden for . Senke takten litt kanskje så er det lettere å rekke kjenne etter :) Det er sikkert nok å ri lett litt langsommere for å få henne til å dempe seg akkurat passe uten å måtte ta den i munnen :)

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar folkens! Svarer bare fprt nå (på jobb). 

Skal komme oss på tur så fort hun får sko :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk mye bedre idag :) men merkbar forskjell på høyre og venstre. 

Tenkte å ri litt bommer igjen i morgen for variasjonens skyld. Hun var sykt sprek idag :lol:

20180114_190559.jpg

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gruer meg nesten litt til frøkna får sko på seg igjen på tirsdag. Tror vi må ri på tur og få ut litt futt! :D Hun er dritkul når hun er sprek da i det minste. :P 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
4 hours ago, Rocket said:

Jeg gruer meg nesten litt til frøkna får sko på seg igjen på tirsdag. Tror vi må ri på tur og få ut litt futt! :D Hun er dritkul når hun er sprek da i det minste. :P 

Jeg venter også på sko! Vi har skrittet to turer med andre (helt rolig) og en tur alene (litt mer fres :lol:) så tror hun kan bli super på tur, men blir spennende første gang med litt fart! 

Sleng inn litt bilder a folkens!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får spamme selv daaa😂

Ponnien som var redd bommer for en ukes tid siden. Og sjanglet over som en full sjømann.. Idag: (fortsatt litt sjanglete men :P )

Løper ikke bare full fart tulling lenger 😍

Også stjal jeg hesten til ene eleven min (har privattimer i sprang). I skibukse. 110cm!! Det har jeg ikke hoppet på maaaange år :D

Screenshot_20180117-214011.png

8 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 1/15/2018 at 8:08 AM, Kaja said:

Jeg venter også på sko! Vi har skrittet to turer med andre (helt rolig) og en tur alene (litt mer fres :lol:) så tror hun kan bli super på tur, men blir spennende første gang med litt fart! 

Sleng inn litt bilder a folkens!

Har blitt lite bilder herifra dessverre, tlf min driver å dør om det er vind og for kaldt ute. Og vind er det nok av der stallen ligger for å si det sånn! :lol: Ikke har vi sånn luksus som deg med ridehall heller. Åh som jeg savner å ha tilgang på det! Har heldigvis supre andre fasiliteter da! :D 
Skulle egentlig opp og ri idag, men så fikk jeg migrene. Typisk! Frøkna fikk sko på, på tirsdag. Med broddhull denne gang, for slik det ser ut på værmeldingen så blir det fort liggende is en stund om snøen som kom nå smelter litt. Må bare se om jeg rekker å stikke å kjøpe brodder i morgen. 

Var sikker på jeg hadde delt disse bildene her, men tydeligvis ikke. Fra siste rideturen i 2017. Tidenes mest zen tur! Akkurat samme følelsen som når man er ferdig å få en masasje el. Helt utrolig!

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive