Størrelse på apportbukk

6 innlegg i emnet

Jeg er litt usikker på hvilken størrelse jeg bør velge til Blaze (sheltie)? Man får jo 3 strl å velge i på konkurranse og da ser jeg for meg at den minste oftest vil være den på 250 g? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største er vel anbefalt 450, sist stevne jeg var på tror jeg det var 450, 250 og 150 gram. 

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den minste konkurranseapporten vi bruker er 150gram. Men det er uansett en fordel å trene på forskjellige størrelser og typer apporter, siden klubbene gjerne har forskjellige. 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) Da kjøper jeg to forskjellig så jeg er sikker på at han plukker den som er større også i tilfelle vi får det på konkurranse. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
35 minutes ago, Tonje said:

Takk for svar :) Da kjøper jeg to forskjellig så jeg er sikker på at han plukker den som er større også i tilfelle vi får det på konkurranse. 

Det er lurt å trene med så mange ulike typer apporter som mulig (når hunden kan øvelsen), og gjerne også andres apporter, sånn at hunden ikke bare lærer seg å apportere "sine" apporter. :) Apporter på stevner får fort både sikkel, blod og godbitrester på seg, og det kan være ekkelt dersom hunden ikke er vant til det.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Og plutselig har de en helt ny på konkurranse som er hardere og glattere enn den din litt tygde, og plutselig er grepet dårlig :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hitler ble valgt fram fordi han sa det ingen andre turte, ville, eller ønsket å si. Han tok opp problemer i samfunnet som FOLK FLEST - populismen - ønsket å høre. Slik fikk han den makten han ville, og gjorde det han gjorde. I mens satt alle bare og så på apatisk, men gjorde ingen ting. Jeg finner det absurd at selv i en slik ÅPENBAR situasjon, som særlig vi nordmenn får innprenta historisk fra vi tar våre første steg rundt om i verden - så klarer altså dagens mennesker å også vri om på historien til å bety noe annet enn det den var. Det åpenbare her er at normale, vanlige partier, bør tørre å ta opp tråden og ta et standpunkt i de ubehagelige sakene. Det må ikke være hatsk eller kaldt, men rasjonelt og logisk. Da får man folk med seg VEKK fra det ekstreme. Da gir man folk et godt alternativ, ikke et dårlig alternativ (for tyskland, for eksempel. Selv navnet deres glir perfekt inn i det folk ØNSKER: et alternativ til de apatiske dustene som bare sitter og nikker og nekter å ta opp problemer).  Men i stedet så står man i to skyttergraver og kaster kukruker på hverandre, i en lite matnyttig og destruktiv sirkel. Partier som AfD, SD og Nasjonal Front gnir seg i hendene, mens de regelrett fosser fram på meningsmålingene.
    • Jeg synes personlig det er rart at disse Pommene i det hele tatt lever / har livsgrunnlag. Mange av de man ser på instagram er så *bokstavelig talt* hjernedøde (jeg mener det ikke dissende som i "for noen dumme hunder" - jeg mener det bokstavelig talt hjerne-mush) at de stort sett bare viser tegn på repetativ atferd og anfallsliknende atferd. De er så "knødde" med øyer og snuter at det ikke kan være plass til hverken tenner eller tanker. Nesene er som knappenålshoder. Noen av hundene går bare rundt i sirkler og noen av de har en gange som åpenbart viser enten nevrologisk eller "leddmessig" total destruction. Disse bildene og videoen får millioner, milliarder, av likes på facebook. Mennesker er så sjuke
    • Uhell kan skje selv den perfekte      
  • Nylig opprettede emner