Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September!


Guest *Kat84*
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er så lykkelig nå! Det første som møtte meg da jeg og søsteren min dro for å lete i dag var nøklene mine som hang på et gjerde rett ved bilen!!! [emoji3][emoji3][emoji3] Hadde egentlig mistet håpe

SÅH letta nå! Det var far og yngste sønn som var her, de likte Uno kjempegodt! Uno oppførte seg fint, selv om han stjal en sko... De var inne og kosa litt, så gikk vi ute en liten runde og kasta litt

Hjemme fra jobbintervju - kryss fingrene for at de andre 5 som var til intervju har driti seg ut...

Posted Images

4 timer siden, Siri skrev:

:wub:

Sant nok... men da har man hundetepper man kan bruke vøtt :lol: Men jeg ser jo at stillongs er hakket mer praktisk :D 

Det ser ut til å være mye tyttebær i skogen nå, men de er jo faktisk enda ikke helt modne :o Får vel ta en sjau å få bær i hus neste helg - håper de er mer modne da. Ellers har gulrøttene mine blitt akkurat passe store mens jeg var borte, så nå knasker jeg gulrøtter til den store gullmedalje :D Det ER så godt!!! 

Jeg trodde kanskje at hundene var lei bobillivet, jeg, men de er jo helt hysteriske på å være med ut i bobilen når jeg driver og pakker nå. Yasmine satt klar utenfor buret sitt og logret verre og insisterte på å få inn i buret - og hun nektet å bli med inn igjen da jeg IKKE hadde tenkt at vi skal dra riktig ennå :lol: Hun er søt da :wub:

Siri Guldseth sitt bilde.

Fabelaktig bilde! Og søteste Yasmine som vil på tur da! :wub:

7 minutter siden, Line skrev:

Glemte valnøttene, men tror kanskje jeg har... Må sjekke før jeg henter Freya, for om jeg ikke har så kan jeg stjæle en håndfull fra mamma :D 

Lykke til uansett! For meg er ca det eneste som funker å kutte karbohydratene, men det funker til gjengjeld suverent. Det eneste problemet med det er at det er vanskelig i lengden :P Men har holdt i snart 7 uker, og logger over 9 kg i minus, så da er det verdt det!

Kom hjem til en viss odør, og en kjempebajs på gulvet. Ikke sprutbajs heldigvis, så det hadde nok rett og slett bare vært stappfullt, for hun hadde jo ikke tid til å gjøre slikt i morres. Fillebikkje... Snart ut og klippe plen :) 

9 kg på sju uker er knallbra. Jeg må også til pers nå, har akkumulert et par kilo i løpet av sommeren. Det er akkurat så mye at de minste buksene mine strammer både her og der.

Akkurat nå, Stine skrev:

Oppsigelsen gikk bra, selv om vi begge kjempet mot tårene :lol: Som straff så borret jeg to hull uten bedøvelse :lol:

For en grusom straff! :lol:

Hjemme fra rådgiverkursdag. Før lunsj var kurset veldig bra og høyst relevant, etter lunsj not so much, så da snek jeg meg hjem i en pause. :aww:

Snart salat med stekt laks til middag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

 

For en grusom straff! :lol:

 

Det gikk overraskende greit, selv om jeg måtte krølle tæra (tærne?) Noen ganger :lol:

Her ligger det to svineknoker på kok med ertet, så om en stund blir det ertesuppe til middag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj blir så skuffet når jeg har mailet med en klubb og avtalt FØR PM at om jeg melder på til 4 forsjellige ting så skulle de ordne oppmøte.. Så får jeg PM med oppmøte 9 og 9 lørdagen, og 9 og 10 søndagen. Ergo må jeg i alle fall droppe lørdag med ene hunden.. hurra... Aldri mer noe PM fra meg der. Tipper det ikke er så mange som betaler for 4 hunder samme helg til en lokalt stevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Æsj blir så skuffet når jeg har mailet med en klubb og avtalt FØR PM at om jeg melder på til 4 forsjellige ting så skulle de ordne oppmøte.. Så får jeg PM med oppmøte 9 og 9 lørdagen, og 9 og 10 søndagen. Ergo må jeg i alle fall droppe lørdag med ene hunden.. hurra... Aldri mer noe PM fra meg der. Tipper det ikke er så mange som betaler for 4 hunder samme helg til en lokalt stevne.

Kan du ikke bare ta kontakt og spørre om de ordner opp i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Symra&Pippin said:

Her kommer det an på utgangspunktet. To kilo siden mai, sammenlignet med da jeg var 20: 

  Reveal hidden contents

Nysgjerrigper!

:lol:

 

:lol: 

10 minutes ago, Symra&Pippin said:

Jøss, isbilen kom rullende forbi for full musikk, og da begynte Symra plutselig å ule! Det har jeg faktisk aldri hørt før! Kan noen forklare psykologien bak det?

Hun har lyst på is vel :aww: 

 

Plenklipp unnagjort, så da skal vi straks gå og hente Freya.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Kan du ikke bare ta kontakt og spørre om de ordner opp i det?

Selvsagt, men det irriterer meg grenseløst når man liksom har avtalt det med folk innen alle grenene også kommer da dette i mailen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt i dag har jeg lagt ut 8 forskjellige annonser med ting til salgs på fb, 2 er solgt. Selger unna en hel masse sko, vesker og klær, pluss noen småting. Skal straks begynne på klær, det blir gøy... 

Det gikk nemlig opp for meg at jeg blir nødt til å kjøpe inn alt, både møbler og hvitevarer. Som parfymeallergiker gruer jeg meg skikkelig til å kjøpe brukt vaskemaskin, det er nesten umulig å bli kvitt parfymelukta fra vaskepulver når det har gått noen år...

Skal si fra når jeg begynner på hundegreier, der må jo alt ut :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pixie said:

Så langt i dag har jeg lagt ut 8 forskjellige annonser med ting til salgs på fb, 2 er solgt. Selger unna en hel masse sko, vesker og klær, pluss noen småting. Skal straks begynne på klær, det blir gøy... 

Det gikk nemlig opp for meg at jeg blir nødt til å kjøpe inn alt, både møbler og hvitevarer. Som parfymeallergiker gruer jeg meg skikkelig til å kjøpe brukt vaskemaskin, det er nesten umulig å bli kvitt parfymelukta fra vaskepulver når det har gått noen år...

Skal si fra når jeg begynner på hundegreier, der må jo alt ut :hmm:

 

Husk å beholde det som er nyttig, altså det som man uansett må ha og koster mer å kjøpe inn enn å selge ut :P

Forresten, hvis du er så allergiker, hvorfor MÅ du kjøpe brukt vaskemaskin? Hva er budsjettet? Det finnes overraskende mye billige vaskemaskiner der ute, du får jo en bedriten - men allikevel ny - vaskemaskin til ca. 1500kr på elkjøp og power. I forhold til å betale 500kr for en bedriten - men brukt - vaskemaskin så går det kanskje å ombudsjettere litt histen og pisten også får du det til? :) Kanskje du får en jobb kjapt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdig med å være turist i Trondheim for denne gangen :)

Har vært en fin dag, kjekt å vise gubben hvor jeg er vokst opp :)

I morgen så drar vi til Røros for å se den nye hytten til pappa.

 

Det eneste som kunne gjort at jeg kunne vurdert muligheten for å flytte til Trøndelag er alle jordene Casper kunne løpt villmann på! Fy flate så misundt jeg er på alle jordene! Også er det litt lettere turterreng enn hva vi har i Bergen :P det kunne jeg også gjerne hatt :P men ja, Casper hadde elsket å løpe på jordene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Da er vi ferdig med å være turist i Trondheim for denne gangen :)

Har vært en fin dag, kjekt å vise gubben hvor jeg er vokst opp :)

I morgen så drar vi til Røros for å se den nye hytten til pappa.

 

Det eneste som kunne gjort at jeg kunne vurdert muligheten for å flytte til Trøndelag er alle jordene Casper kunne løpt villmann på! Fy flate så misundt jeg er på alle jordene! Også er det litt lettere turterreng enn hva vi har i Bergen :P det kunne jeg også gjerne hatt :P men ja, Casper hadde elsket å løpe på jordene!

Linni hilser og sier at jorder er drit kult ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SFX skrev:

Jeg har pakket solkrem og singlet også. Når jeg skal være en helg på uteutstilling tar jeg med klær for alskens vær, og på høsten inkluderer det stilongs. Etter over 30 år på utstilling har jeg vært med på så mye forskjellig at jeg helgarderer og har det meste i bilen. Jeg har sittet i haglskur i mai på Østlandet, og jeg tar værmeldingen mest som veiledning. 

På vestlandet generelt må man ta høyde for å ha flere forskjellige årstider i løpet av en helg. Det er det som er del av sjarmen visstnok :P 

11 timer siden, SFX skrev:

Jeg skal sitte stille som skriver på søndag - det kan bli kaldt!

 

Bare søndag du skal være der? Jeg stiller i morgen. Var sikker på at jeg så deg satt opp i ene ringen ved siden av der vi stiller på lørdagen. 
Forresten så har det alltid enten blåst eller regnet når jeg har stilt på NKK Orre.

4 timer siden, Stine skrev:

Oppsigelsen gikk bra, selv om vi begge kjempet mot tårene :lol: Som straff så borret jeg to hull uten bedøvelse :lol:

Det var passende straff for deg det :aww: 
Men seriøst; Det hadde jeg ikke gjort :lol: 

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Her kommer det an på utgangspunktet. To kilo siden mai, sammenlignet med da jeg var 20: 

  Vis skjult innhold

Nysgjerrigper!

:lol:

 

Frekkas! *hrmpf* 

:lol: 

Jeg har sånn "trenger briller" type vondt i hodet/i midten av hodet/ansiktet i dag. Så Sjef har ikke fått så veldig mye aktivitet stakkars. Men jeg har fått ham ren etter all rullingen i skog, løping i gjørme, og svømming i stille vann da. Bare det er jo en aldri så liten prestasjon med slik type vondt i hodet/ansiktet/whatever. 

Det gjenstår bare å finne frem de tingene jeg trenger til i morgen, og så blir det bare avslapping videre. 

Mannen skremte meg litt også i formiddag. Han sendte plutselig SMS og spurte om han kunne ringe fordi vi måtte snakke om noe. I mitt hode kan en slik ting bli en maksimal krise på kort tid, og det ble ikke så mye bedre når han ringte og strtet samtalen med "Du vet jo at det er en del permitteringer for tiden, sant?" :o 

Han hadde fått valget mellom å rise et par perioder til Lofoten på jobb, eller å få permitteringsvarsel. Så det vi måtte snakke om kjapt var hva han skulle velge av de to. Selvfølgelig ba jeg ham om å reise til Lofoten. Det er bare 2 perioder hvor han er borte 12 dager. Det blir jo kjedelig på kveldene, men da får jeg trent enda mer hund :P På den tiden han er borte blir vi sikkert klar for både LP1 og bruks klasse D :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

Det var passende straff for deg det :aww: 
Men seriøst; Det hadde jeg ikke gjort :lol: 

 

Når tannlegen sa at Oslofolk pleide å velge bedøvelse mens hadelendinger ville ikke ha, så kunne jeg jo ikke gjøre skam på hadelendingene :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Når tannlegen sa at Oslofolk pleide å velge bedøvelse mens hadelendinger ville ikke ha, så kunne jeg jo ikke gjøre skam på hadelendingene :sleep:

:lol: 

Jeg vet ikke om det er så positivt for min del å være som Oslo-folk hos tannlegen. Jeg skal liksom være hardbarka vestlending :whistle: 

Og apropos pizza; Jeg har drevet på å snik-vegetarisere her i huset for å redusere kjøttforbruket, og i dag fikk vi testet en kjøttdeigerstatning som var skikkelig god! Hälsans Kök (eller noe sånn) kan anbefales. Nå sier selv mannen at det var så godt at vi kan til og med ha det på lørdagspizzaen. Den er faktisk hellig her i huset! :lol: Og kanskje jeg skulle prøvd å bestille det krydderet som får alt til å smake bacon og ha det over i stedet for pepperoni? :innocent: 
Men det er altså så rart at disse erstatningene av forskjellig slag er så mye mer mettende enn hva kjøtt er. Vi blir like overrasket hver gang. Ikke er det spesielt dyrere heller enn å kjøpe biffstrimler, karbonadedeig, og liknende. 

Det var kjapt gjort å gjøre klar ting til i morgen. Jeg tenker hver eneste gang at jeg har glemt noe. Men så kommer jeg på at jeg har jo ikke bruk for børster, kammer, en haug med håndklær, trimmebord, og diverse lengre på utstilling. Det er jammen vanskelig å avvenne seg med ting man har fått inn som nyinnlæring. Jeg startet jo med utstillinger med Aragon. Det er litt forskjell der :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Når tannlegen sa at Oslofolk pleide å velge bedøvelse mens hadelendinger ville ikke ha, så kunne jeg jo ikke gjøre skam på hadelendingene :sleep:

Jeg liker best å fikse sånt uten bedøvelse. Da slipper man den ekkle følelse av å bli stukket med nål i munnen og den bedøvende følelsen som er i x antall timer. Bedre med litt vondt den lille tiden det tar å borre, en lenge sterkt ubehag etter bedøvelsen :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...