Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, august


mokken
 Share

Recommended Posts

På 23.8.2017 at 0:01 PM, LØJ skrev:

Kondolerer så mye :console:De skal liksom være med oss for alltid..men du gjorde absolutt det rette her. Bare så forbannet trist :icon_cry:

Takk. :)

På 23.8.2017 at 0:01 PM, LØJ skrev:

Jeg er fremdeles i stuss på hva dette betyr jeg :icon_confused:

 

Det var ikke snakk om skogs-katt men skog-skatt. Jeg leste ikke artikkelen, men det var sikkert noen skogeiere som synes de betalte for mye skatt på skogen sin.

4 timer siden, Debbie skrev:

Jeg antar du mener lefse?? Lemse, jeg så for meg en veldig flatbanket lemen med smør og kanel på:P

 

Lems er et helt vanlig ord for lefse på trøndersk, jeg visste dog ikke at det betyr bare en type lefse. Jeg sier lefse om både tykke og tynne.

Jeg har vært på utvalgsmøte i kommunen og diskutert alt fra miljøgater til transport av hyttematerialer i marka. Enten dere tror det eller ikke så har vi det veldig morsomt på de møtene. Mye artige og kunnskapsrike folk. Nå skal jeg pusse verandarekkverk med sandpapir. Hvis det begynner å regne før jeg er ferdig så hyler jeg høyt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er jeg skikkelig stolt av Fetter. Nå er han godkjent redninghund! Vi har til og med bestått alle prøver vi har vært oppe til på første forsøk. Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg for snart to

jeg fikk melding fra nav nå nettopp om at jeg får innvilget ungufør Endelig godtok de at jeg (som nå er 25år, vært syk i 9 år) oppfyller kravet om å ha blitt alvorlig syk før fylte 26 år! Fy flate det

I   my dog Stakkers Fetter som har en slik gal eier som meg.

Posted Images

13 hours ago, Pixie said:

Noe annet enn tidlig overgangsalder som kan gi hetetokter? Det er så rart, kommer helt ut av det blå... bare "poff" så er jeg ubehagelig varm.

Ymse medisiner i hvert fall, som kortison :) 

--

I dag har jeg vært på Ahus og tatt blodprøver, så de er klare til kontrollen på tirsdag. Blir interessant å høre hva de sier denne gangen. Satser på at legen jeg skal til har lest epikrisa så jeg slipper å gjenta meg selv, så vi faktisk kan diskutere hva vi skal gjøre, fremfor å snakke om hva som er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går seg til :hug: Husker sånn tvangssosialisering på fhs var grusomt! "NÅ skal vi ha det KOSELIG dere!" [emoji38] Kan ta motet fra hvemsomhelst. 
Herregud ja... jeg gråt ganske så mye de første dagene på fhs [emoji23] ville bare hjem. Men det endte opp med å bli helt fantastisk år som jeg tenker tilbake på med glede. Og vemod, fordi den tiden aldri kommer tilbake igjen.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Alt pratet om lefse og lemse gjør at jeg får lyst på svele. Kanskje jeg har lov til å lage det på søndag? Det er bursdagen min da...

Men da må agurk-dietten utsettes...

På bursdagen sin er alt lov! Og nå fikk jeg skikkelig lyst på sveler, men jeg har ikke kulturmjølk, like greit...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også lyst på lefse og lemse og svele, ja og eplekake :ustol: 

Vært fryktelig sliten i dag, så har ikke gjort så mye. Ikke at det gjør noe, alle dyrene har det bra. De har mat og vann, og har muligheten til å gå inn og ut som de vil :) så da ligger jeg på sofaen med god samvittighet litt til :) så gjør jeg det mest nødvendige når jeg orker :)

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsugen ja. Jeg har stekt, kald laks fra i går men drømmer om pannekaker.

Jeg har MYE verktøy som gubben har lagt igjen her, men jeg aner jo ikke hva jeg har og jeg aner absolutt ikke hvor det jeg eventuelt har er. Så hvis man kvier seg for å rydde i det innerste rommet i kjelleren, der de store edderkoppene er, så får man bare pusse treverk med håndkraft da. :pinch:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ligger Smulemor og får intravenøs næring igjen, hun får fremdeles ikke noe mat noe jeg tipper hun synes er dritkjipt. Men i morgen kveld kanskje, hun skal ha ny runde med drypp i morgen ettermiddag. Vet konstaterte at hun virker litt bedre, selv om det fremdeles er en vei og gå. Og apropos gå så skal jeg tusle en runde med Yum-Bum nå, før vi kjører og henter Smula igjen :) 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: ! Neinei, ikke flatbanket lemen. Lemse er tyntyn lefse med smør og sukker på. Rund sak. Veldig vanlig her, lages på takke tror jeg. Lillemor elsker det. Lefse er tykkere og firkanta (somregel?) 

 

ok, da skjønner jeg litt bedre. Men synes fremdeles flatbanka lemen var barskere da:P

Nå har vi vært ute å trent i fire timer, jeg er utslitt- dæsen døtte. Nå er det kakao og serier.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Debbie said:

ok, da skjønner jeg litt bedre. Men synes fremdeles flatbanka lemen var barskere da:P

Nå har vi vært ute å trent i fire timer, jeg er utslitt- dæsen døtte. Nå er det kakao og serier.

 

Helt klart, menne jeg er ikke barsk nok til å servere det til fireåringen min :lol: 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kommer inn på kjøkkenet bare for å oppdage at den posen noen - ikke meg! - har satt en pose med søppel i på gulvet, og at noen - fortsatt ikke meg! - har sjekka ut om det var noe spiselig i den søpla.. 

Jeg ropte på den noen som hadde satt posen der jeg, så kunne hun rydde opp etter den noen som hadde sjekka ut posen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu kontroll i morgen. Må jeg ta ut hundeburet?
Jeg har jo bakseter som er lagt ned, og bur over.
Jeg mener at jeg ikke tok ut buret i fjor...
det er fri tilgang til selene på siden, men ikke selve festet da.

Lurer på om jeg bare får ta ut buret... selv om det er litt tungvindt.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Eu kontroll i morgen. Må jeg ta ut hundeburet?
Jeg har jo bakseter som er lagt ned, og bur over.
Jeg mener at jeg ikke tok ut buret i fjor...
det er fri tilgang til selene på siden, men ikke selve festet da.

Lurer på om jeg bare får ta ut buret... selv om det er litt tungvindt.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk
 

Jeg gjorde ikke det med tidligere bil - det gikk fint og jeg fikk ikke noe kommentar på det :) Den fikk riktignok kjøreforbud da, men det var ikke pga bur altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lefsene jeg er vant med et tynne og sprø, men man kan ha litt vann på de så blir de myke og kjempegode å ha smør og sukker på :D 

Også har vi kråtekaker, det føler jeg kanskje er litt likere det mange snakker om som sånne tykke lefser? Vet ikke, men jeg har hvertfall veldig lyst på kråtekaker nå! 

Skal nedover til Flekkefjord imorgen da, så kanskje jeg hvertfall skal unne meg en svele med smørkrem på ene ferja. Det er godt, det! :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ikke det med tidligere bil - det gikk fint og jeg fikk ikke noe kommentar på det [emoji4] Den fikk riktignok kjøreforbud da, men det var ikke pga bur altså [emoji38] 

Er ganske sikker på at jeg ikke fjernet buret sist, og at jeg spurte på forhånd om det skulle ut.

Men jeg ble veldig usikker nå likevel i min sikkerhet [emoji23]

Kanskje jeg bare får kjøre ned litt tidligere i morgen og høre. Hadde tenkt å levere bilen før jobb, det kan jeg fortsatt gjøre, og om buret må ut setter jeg det på jobb og kjører ned bilen i pausen... (5 min å gå).

Ja... sånn gjør jeg det tror jeg!

edit nei det går ikke for de åpner ikke før ni. Jaja... er uansett tid til å ta ut buret om det skulle være behov.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktsk dristet meg inn i roterommet i kjelleren på jakt eller slipemus. Fant en større slipemaskin, det var ikke det jeg ville ha. :aww:

15 minutter siden, laikamor skrev:

Lefsene jeg er vant med et tynne og sprø, men man kan ha litt vann på de så blir de myke og kjempegode å ha smør og sukker på :D 

Også har vi kråtekaker, det føler jeg kanskje er litt likere det mange snakker om som sånne tykke lefser? Vet ikke, men jeg har hvertfall veldig lyst på kråtekaker nå! 

Skal nedover til Flekkefjord imorgen da, så kanskje jeg hvertfall skal unne meg en svele med smørkrem på ene ferja. Det er godt, det! :D

 

Min første svigermor (:icon_redface:) laget krotakak. En slags lefse med riller på. De var kjempegode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lover at jeg hadde planer om å gå tur etter middag! Men så begynte det å regne da, og jeg er ikke vanntett idag desverre :sleep: Heldig for meg at C begynte seint på jobb idag, så bikkjene fikk en litten topptur på formiddagen idag :ahappy: Såh jeg gidder ikke ha altfor dårlig samvittighet, tannlegen sa jeg ikke skulle få høy puls idag heller, så da har vi en god unnskyldning og :lol: Han sa ikke noe om at jeg skulle spise 1/3 av godteposen idag  da, men jeg er sikker på at han tenkte det! Flaks for meg at jeg har enda en godtepose gjemt i vogna da til dårligere tider i Drammen i helga, så vi lider vel ingen nød...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Stine skrev:

Jeg lover at jeg hadde planer om å gå tur etter middag! Men så begynte det å regne da, og jeg er ikke vanntett idag desverre :sleep: Heldig for meg at C begynte seint på jobb idag, så bikkjene fikk en litten topptur på formiddagen idag :ahappy: Såh jeg gidder ikke ha altfor dårlig samvittighet, tannlegen sa jeg ikke skulle få høy puls idag heller, så da har vi en god unnskyldning og :lol: Han sa ikke noe om at jeg skulle spise 1/3 av godteposen idag  da, men jeg er sikker på at han tenkte det! Flaks for meg at jeg har enda en godtepose gjemt i vogna da til dårligere tider i Drammen i helga, så vi lider vel ingen nød...

Da har du en unnskylding, tannleger gjør man seg ikke til uvenns med. :aww:

Symra og jeg går stadig lengre turer for tida. Bra for mine bein og bra for en Symra som har blitt bittelitt kvapsete uten at jeg har lagt merke til det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Da har du en unnskylding, tannleger gjør man seg ikke til uvenns med. :aww:

Symra og jeg går stadig lengre turer for tida. Bra for mine bein og bra for en Symra som har blitt bittelitt kvapsete uten at jeg har lagt merke til det.

Jeg liker at du er så fornuftig, så jeg hører på deg :sleep: Også liker jeg at dere går stadig lengre turer :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...